rook en olieverbuik
rook en olieverbuik
Mijn 2cv rookt als een ketter als ie eenmaal warm is. Bij een koude motor gaat het goed maar dan begint ie met een lekker rookgordijn. Wanneer je even stil staat voor een stoplicht en dan weer gas geeft zie je de auto achter je niet meer
Ook kan ik elke 500km een litertje olie bijvullen.
Ik denk zelf aan de zuigerveren maar heeft iemand hier al ervaring mee? Of misschien andere ideen ?
Thanks
Ook kan ik elke 500km een litertje olie bijvullen.
Ik denk zelf aan de zuigerveren maar heeft iemand hier al ervaring mee? Of misschien andere ideen ?
Thanks
-
- Addicted user
- Berichten: 5835
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nou dat zal niet alleen maar klepsealtjes zijn, maar zoals hier in een ander topic beschreven staat, je kunt zuigerveren vervangen, maar dan moet je eigenlijk je cilinders laten hohnen. Volgens mij kun je dan beter een nieuwe set kopen, kost 250 euro en de komende 100.000km geen last van dat gedeelte.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
misschien iets minder rook dan ja. maar het lijkt toch op zuigerveren e.d. omdat als de olie warm en dun is dan echt in de verbrandingskamers komt.
Een investering zoals Backfire zegt zou dan wel de oplossing zijn. En op de lange termijn vallen de kosten dan wel mee.
Een investering zoals Backfire zegt zou dan wel de oplossing zijn. En op de lange termijn vallen de kosten dan wel mee.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Zoals Johan Cruyf zegt,aan elk voordeel kleeft een nadeel.
Een eend was zuinig toen hij nog 375cc had.Maar men wilde meer,dus het
verbruik steeg.Dus de conclusie is niet zo moeilijk.Wat wil je met je eend.
Vind je hem te traag,en maakt het meerverbruik je niet zoveel uit,dan is
het een goede oplossing.Maar bedenkt goed dat ook de levensduur hiervan
ten koste gaat.Daarom heeft de visamotor ook een 3X gelagerde krukas
Een eend was zuinig toen hij nog 375cc had.Maar men wilde meer,dus het
verbruik steeg.Dus de conclusie is niet zo moeilijk.Wat wil je met je eend.
Vind je hem te traag,en maakt het meerverbruik je niet zoveel uit,dan is
het een goede oplossing.Maar bedenkt goed dat ook de levensduur hiervan
ten koste gaat.Daarom heeft de visamotor ook een 3X gelagerde krukas