rook en olieverbuik

wally
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 22:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

rook en olieverbuik

Bericht door wally » vr 6 apr, 2007 22:30

Mijn 2cv rookt als een ketter als ie eenmaal warm is. Bij een koude motor gaat het goed maar dan begint ie met een lekker rookgordijn. Wanneer je even stil staat voor een stoplicht en dan weer gas geeft zie je de auto achter je niet meer :shock:
Ook kan ik elke 500km een litertje olie bijvullen.
Ik denk zelf aan de zuigerveren maar heeft iemand hier al ervaring mee? Of misschien andere ideen ?
Thanks

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 6 apr, 2007 23:12

Olieverbruik???
Olieverbranding bedoel je!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

wally
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 22:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door wally » vr 6 apr, 2007 23:21

Ja :cry: niet grappig

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 6 apr, 2007 23:22

Inderdaad, ik wens je sterkte.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 7 apr, 2007 00:15

Nou dat zal niet alleen maar klepsealtjes zijn, maar zoals hier in een ander topic beschreven staat, je kunt zuigerveren vervangen, maar dan moet je eigenlijk je cilinders laten hohnen. Volgens mij kun je dan beter een nieuwe set kopen, kost 250 euro en de komende 100.000km geen last van dat gedeelte.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 7 apr, 2007 07:48

Voor alles,eerst onderdruk van het carter meten.

wally
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 22:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door wally » za 7 apr, 2007 10:04

Dat heb ik al gedaan en die was veel te hoog, dus olievulpijp vervangen en nu is ie goed. Hij rookt sindsdien wel minder maar nog steeds veel. Wat ik alleen vreemd vindt is dat hij niet rookt als de motor koud is ...... ?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 7 apr, 2007 10:07

olie is dan nog dik! dus dan laten alle versleten delen minder! door dus minder rook.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 7 apr, 2007 10:10

een oplossing zou zijn tijdelijk!! om de andere weggerbuikers niet te vergassen

dikkere olie er in te doen. dus bijvoorbeeld 20w50 moet je maar eens kijken of het minder word!

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » za 7 apr, 2007 10:28

misschien iets minder rook dan ja. maar het lijkt toch op zuigerveren e.d. omdat als de olie warm en dun is dan echt in de verbrandingskamers komt.
Een investering zoals Backfire zegt zou dan wel de oplossing zijn. En op de lange termijn vallen de kosten dan wel mee.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 7 apr, 2007 19:09

Compressie meten voordat je de heleboel sloopt en erachter komt dat het iets onbenulligs was... Maar eerlijk gezegd ben ik ook bang voor je zuigerveertjes.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

wally
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 22:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door wally » ma 16 apr, 2007 20:39

Van het weekend dikke olie geprobeerd, en dat geeft ........ nog dikkere rook, de auto's achter me zijn er niet blij mee ;-) Dus dan maar vernieuwen en meteen maar een bigbore setje besteld ;-p ben zeer benieuwd.....

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 17 apr, 2007 07:11

Hallo Wally,hoe weet je nu dat het aan de zuigers & cilinders ligt,het zouden toch ook de klepgeleiders of de onderdruk kunnen zijn.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 17 apr, 2007 07:23

gerard hoe denk jij over een big bore??

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 17 apr, 2007 08:36

Zoals Johan Cruyf zegt,aan elk voordeel kleeft een nadeel.
Een eend was zuinig toen hij nog 375cc had.Maar men wilde meer,dus het
verbruik steeg.Dus de conclusie is niet zo moeilijk.Wat wil je met je eend.
Vind je hem te traag,en maakt het meerverbruik je niet zoveel uit,dan is
het een goede oplossing.Maar bedenkt goed dat ook de levensduur hiervan
ten koste gaat.Daarom heeft de visamotor ook een 3X gelagerde krukas

Plaats reactie