electronische ontsteking
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 13:05
- Locatie: aastricht-het mooie limburg
electronische ontsteking
om te beginnen , hi @ all
even een nieuwsgierigheids vraag
levert een electronische 123 ontsteking meer vermogen op?
ik zie geen voordeel tegenover de mechanische ontsteking.
waar zit ik fout?
groetjes,
vic
even een nieuwsgierigheids vraag
levert een electronische 123 ontsteking meer vermogen op?
ik zie geen voordeel tegenover de mechanische ontsteking.
waar zit ik fout?
groetjes,
vic
mijn eend, ja die is ferrari rood
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
ik heb er al 2 vernielt waardeloose dingen de printplaat brande gewoon op geef mij die oudewetse puntjes.konden ze vroeger toch ook op lopen nu dus ook!
siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Klopt, maar voordeel van de 123 is dat deze een elektronische vervroegingscurve heeft en daardoor beter oppakt. Nadeel is de zwakke elektronica, misschien, ken ze niet. Optie is om net zoals bij andere auto's een losse module te maken die beter afgeschermd kan worden en beter beschermd kan worden tegen trillingen.
als je 123 in contact komt met olie, wat bij sommige blokken nog wel eens wil gebeuren, dan kan ie wel doorbranden ja. Verder hoor ik er geen negatieve verhalen over. En de garantie bepalingen zijn behoorlijk soepel. Meestal kijken ze m voor je na of krijg je een nieuwe.siemen schreef:ik heb er al 2 vernielt waardeloose dingen de printplaat brande gewoon op geef mij die oudewetse puntjes.konden ze vroeger toch ook op lopen nu dus ook!
siemen
ik vindt het trouwens geen argument dat als het vroeger kon, dan nu ook. Dan zouden we nog steeds allemaal met paard en wagen lopen bij wijze van spreken.
als je verschillende lektronische ontstekingen open maakt, ik heb oa de DGnition en de 123 gezien, dan is er een duidelijk verschil. De 123 ziet er profesioneel en kwa printopbouw degelijk uit.
Ami 8 break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
flinke winter penen geven, en je komt misschien wel op 2,5 paarden niets geen gezeur met contacktpunten e.d.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Alles al veel eerder beantwoord, zoeken
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net