electronische ontsteking

Gesloten
victor
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 13:05
Locatie: aastricht-het mooie limburg

electronische ontsteking

Bericht door victor » za 7 apr, 2007 23:35

om te beginnen , hi @ all

even een nieuwsgierigheids vraag

levert een electronische 123 ontsteking meer vermogen op?
ik zie geen voordeel tegenover de mechanische ontsteking.

waar zit ik fout?

:)

groetjes,
vic
mijn eend, ja die is ferrari rood

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » za 7 apr, 2007 23:44

Geen extra vermogen.

Voordeel geen slijtage van puntjes dus die hoef je niet meer te vervangen.

victor
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 13:05
Locatie: aastricht-het mooie limburg

Bericht door victor » za 7 apr, 2007 23:47

door de puntjes die waarschijnlijk iets wat versleten zijn te vervangen,levert ie dan mogelijk ietsje meer vermogen?
mijn eend, ja die is ferrari rood

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » za 7 apr, 2007 23:48

Nop, maar loopt vast wat beter en lekkerder.

victor
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 13:05
Locatie: aastricht-het mooie limburg

Bericht door victor » za 7 apr, 2007 23:49

okee..
Tom bedankt :wink:

@ admin..kan slotje op
mijn eend, ja die is ferrari rood

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 8 apr, 2007 09:36

Bij publicaties op deze site staat veel te vinden over de 123 ignition.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 15 apr, 2007 13:56

ik heb er al 2 vernielt waardeloose dingen de printplaat brande gewoon op geef mij die oudewetse puntjes.konden ze vroeger toch ook op lopen nu dus ook!
siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 apr, 2007 14:40

Klopt, maar voordeel van de 123 is dat deze een elektronische vervroegingscurve heeft en daardoor beter oppakt. Nadeel is de zwakke elektronica, misschien, ken ze niet. Optie is om net zoals bij andere auto's een losse module te maken die beter afgeschermd kan worden en beter beschermd kan worden tegen trillingen.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » zo 15 apr, 2007 15:01

siemen schreef:ik heb er al 2 vernielt waardeloose dingen de printplaat brande gewoon op geef mij die oudewetse puntjes.konden ze vroeger toch ook op lopen nu dus ook!
siemen
als je 123 in contact komt met olie, wat bij sommige blokken nog wel eens wil gebeuren, dan kan ie wel doorbranden ja. Verder hoor ik er geen negatieve verhalen over. En de garantie bepalingen zijn behoorlijk soepel. Meestal kijken ze m voor je na of krijg je een nieuwe.

ik vindt het trouwens geen argument dat als het vroeger kon, dan nu ook. Dan zouden we nog steeds allemaal met paard en wagen lopen bij wijze van spreken. ;)

als je verschillende lektronische ontstekingen open maakt, ik heb oa de DGnition en de 123 gezien, dan is er een duidelijk verschil. De 123 ziet er profesioneel en kwa printopbouw degelijk uit.
Ami 8 break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 15 apr, 2007 16:03

gewoon de naden afkitten geen probleem meer

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 apr, 2007 16:32

Evan schreef:Dan zouden we nog steeds allemaal met paard en wagen lopen bij wijze van spreken. ;)
:lol: maar dat doen we toch ook, we rijden tenslotte met 2 paarden en een koets. :lol:

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 15 apr, 2007 17:18

flinke winter penen geven, en je komt misschien wel op 2,5 paarden :lol: :lol: niets geen gezeur met contacktpunten e.d. :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 25 apr, 2007 10:30

Ik heb mijn mechanische ontsteking vervangen door een DG-ontsteking. Hij loopt beter. Maarja na 2 jaar stilstand doet dat wel wonderen. En hij loopt prima. Nu de rest nog goed afstellen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 26 apr, 2007 21:57

Alles al veel eerder beantwoord, zoeken
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten