wat kost nieuw contact slot
- bartje2212
- Regelmatige poster
ah. ik heb ook al 2 keer het slot vervangen; 1 keer omdat het vastzat en 1 keer omdat de sleutels uit huis gestolen waren (en nog veel meer). 2e hands was het 50 euro, maar nu begint het alweer stroef te lopen. wd40 spray helpt wel, maar is tijdelijk (trekt vuil aan). Dus op de lange termijn ga ik ook voor startknop!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Beginner
ik heb stuurslot open bebroken
vervolgens bij burton car company een schakelaar gekocht voor(ik dacht)14 euro en een start druk knop voor 8 euro
werkt perfect,alleen geen stuurslot meer
maar als ik mn eendje ergens alleen achter laat waar het niet vreemd zou zijn dat er een wagen gestolen zou kunnen worden,dan haal ik het grote gele gevaarte uit het koffer..zo'n uitwendig universeel stuurslot
het is dat ik die nog had.
vervolgens bij burton car company een schakelaar gekocht voor(ik dacht)14 euro en een start druk knop voor 8 euro
werkt perfect,alleen geen stuurslot meer
maar als ik mn eendje ergens alleen achter laat waar het niet vreemd zou zijn dat er een wagen gestolen zou kunnen worden,dan haal ik het grote gele gevaarte uit het koffer..zo'n uitwendig universeel stuurslot
het is dat ik die nog had.
mijn eend, ja die is ferrari rood
-
- Heavy user
denken we wel even om een relais er tussen?Melch602 schreef: Startknopje(s); een schakelaar "om 'm op contact te ztten" (bijvoorbeeld een ruitewisser schakelaar), je verbindt dan de draad van de accu met die naar de ontsteking, en een om de startmotor te bedienen (daarmee verbind je de spanning sdraad met de aanvoerdraad naar de startmotor.
Als je bang bent voor jatters, kan je vóór het contact-knopje een klein verborgen schakelaartje ertussen zetten.
Succes (of misschien liever suc7)
Groeten
Melch602
maar idd werkt dit prima en tja jat beveiliging is ook iets waar ik mee zit, want zelfs als alles op slot zit kun je er mee weg zonder sleutels... een massa schakelaar (evt met echte sleutel) kan helpen, maar ja even de klep open en je hebt ook massa dus weg eend. een zwaaar fietsketting slot door je stuur?
als iemand hier idd nog goede tips voor heeft... graag!
douwe
Laatst gewijzigd door dyane_maniac op za 7 apr, 2007 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
nou, dat zou nog niet eens een gekke zijn...victor schreef:stuur meenemen :D
is ook best cool om met mn stuur (special) in mn klauwen op mn werk te verschijnen...
"mogge" kloenk, stuur op het bureau... lache man
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
- bartje2212
- Regelmatige poster
-
- Moderator
Waarom je stuur meenemen? Ik heb nu een antidiefstal-gadget in mijn eend gebouwd wat je armen (én mijn stuurhuis) sloopt als je probeert mijn eend te jatten..victor schreef:stuur meenemen
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster