achterspatbord.

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster

achterspatbord.

Bericht door wouter87 » zo 8 apr, 2007 17:49

ik heb vorige week mijn achterspatborden van mijn restauratie project af gehaald. nu heb ik twee schroeven moeten doorboren en de onderste moer moeten doorflexen. dit was allemaal snel gebeurd maar achter het spatbord waar dus de schroeven in zitten is dus peperkoek. dit is echt erg rot (zal binnenkort woensdag foto's maken). welke delen zal ik moeten vervangen wil ik dit goed krijgen. is de binnenkant van het spatbord voldoende deze moet namelijk sowieso vervangen worden of moet ik echt in de koets dingen gaan vervangen.
C'est une bonne voiture

Ealse
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Ealse » zo 8 apr, 2007 20:51

Let naast het binnenspatbord er ook op of de kokerbalk onder de achterdeur wel dicht is. Vaak zitten er gaten of openingen op de aansluiting van het binnenspatbord. Hierdoor kan er allerlei troep in de kokerbalk komen en roest ook die door.
Ook is het plaatwerk rond het aanslagrubber vaak nogal krokant.

Verder moet je bedenken dat het binnenspatbord het enige is dat de achterzijde van de koets stijfheid geeft tegen dwarskrachten. Fixeer de vorm van de koets dus voor je het spatbord eruit snijdt.
Ik ben tot nu toe echter zo lui geweest alleen het rotte deel eruit te halen en er een plaat in te lassen.

Veel plezier nog met slijpen en lassen

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » zo 8 apr, 2007 20:53

Een nieuw binnenscherm en de C-stijl ( de stijl waar het deurslot aanvast zit) is voldoende.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wouter87 » ma 9 apr, 2007 12:16

maar ik heb het idee dat die stijl nog wel goed of zitten daar de gaten in voor de schroeven van het spatbord?
C'est une bonne voiture

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » ma 9 apr, 2007 13:50

Ja. Vaak is de onderste moer weg, inclusief een stuk van je c stijl, met als gevolg een beetje klapperend spatbord.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie