achterspatbord.
achterspatbord.
ik heb vorige week mijn achterspatborden van mijn restauratie project af gehaald. nu heb ik twee schroeven moeten doorboren en de onderste moer moeten doorflexen. dit was allemaal snel gebeurd maar achter het spatbord waar dus de schroeven in zitten is dus peperkoek. dit is echt erg rot (zal binnenkort woensdag foto's maken). welke delen zal ik moeten vervangen wil ik dit goed krijgen. is de binnenkant van het spatbord voldoende deze moet namelijk sowieso vervangen worden of moet ik echt in de koets dingen gaan vervangen.
C'est une bonne voiture
Let naast het binnenspatbord er ook op of de kokerbalk onder de achterdeur wel dicht is. Vaak zitten er gaten of openingen op de aansluiting van het binnenspatbord. Hierdoor kan er allerlei troep in de kokerbalk komen en roest ook die door.
Ook is het plaatwerk rond het aanslagrubber vaak nogal krokant.
Verder moet je bedenken dat het binnenspatbord het enige is dat de achterzijde van de koets stijfheid geeft tegen dwarskrachten. Fixeer de vorm van de koets dus voor je het spatbord eruit snijdt.
Ik ben tot nu toe echter zo lui geweest alleen het rotte deel eruit te halen en er een plaat in te lassen.
Veel plezier nog met slijpen en lassen
Ook is het plaatwerk rond het aanslagrubber vaak nogal krokant.
Verder moet je bedenken dat het binnenspatbord het enige is dat de achterzijde van de koets stijfheid geeft tegen dwarskrachten. Fixeer de vorm van de koets dus voor je het spatbord eruit snijdt.
Ik ben tot nu toe echter zo lui geweest alleen het rotte deel eruit te halen en er een plaat in te lassen.
Veel plezier nog met slijpen en lassen
-
- Moderator