taxeren of niet?
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
toch best prettig om ieder jaar getaxeert te worden hoor...
verrekte handig kan ik je zeggen....en aangezien mijn eendje een verlengde is van mezelf ......is mijn eendje gelukkig sterker en steviger dan ikzelf ben...dát zegt genoeg denk ik.....
verrekte handig kan ik je zeggen....en aangezien mijn eendje een verlengde is van mezelf ......is mijn eendje gelukkig sterker en steviger dan ikzelf ben...dát zegt genoeg denk ik.....
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb wel het belang gemerkt van goed verzekerd zijn. Maar ik ben behoorlijk afgeknapt op die rechtsbijstand verzekering. Ze hadden er destijds een potje van gemaakt.Maaikie schreef:1 jaar.....want ik heb pas een paar maanden een verzekering...en er werd me verteld dat ik ieder jaar getaxeerd moet worden. Ik heb overigens een rechtbijstandsverzekering particulier gewoon en daar ben ik blij mee. Kan ik overigens iedereen aanraden. Eendje of niet, als je plantenbak uit je raam lazert en er loopt net iemand onder of je baas besluit om een maand niet te betalen heb je een goede verzekering...
maar dat is een tip die niet specifiek met auto's te maken heeft, ik heb een verzekering rechtbijstand consument, wonen, werk en verkeer.
Mijn eend is in 2002 aangestoken, interieur is helemaal uitgebrand, auto werd uiteraard total loss verklaard door de schade-expert.
1000 euro schade oid, veel te weinig natuurlijk maar goed, ik had een bedrag wat ik kon claimen bij de brandstichter, als die gepakt werd. en dat werd hij!
Helaas had hij erg veel op z'n kerfstok en besloot het OM maar gedeeltelijke vervolging. Ik had het idee dat de rechtsbijstand hierin had moeten stappen zodat ik zeker geld had gekregen, maar dat deden ze niet en ze wachten gewoon af. Steeds als ik opbelde wilden ze wel weer wat doen, een briefje sturen, etc.. maar ze hebben soms echt maanden niets gedaan, wat erg frustrerend was. Op een gegeven moment kwam het vonnis, er valt niets meer te halen, we doen er niets meer aan.
Affijn, mijn vrouw werkt op een advocatenkantoor als secretaresse van een advocaat, dus je begrijpt het wel...
advies gevraagd en opgevolgd, briefje richting DAS in hele keurige nederlandse zinnen en voila, binnen twee weken had DAS gebeld met de ouders van die knul, dreigbrieven gestuurd voor deurwaarders, maar niets werkte. Wat blijkt nou, in de kleine lettertjes van het contract staat dat wanneer DAS al het mogelijke gedaan heeft om het bedrag te verhalen op de mensen en dit niet lukt, de DAS zelf tot een uitkeer van een bedrag kan komen.....
Daar was ik nooit achter gekomen als ik niet wat juridisch advies had gehad en had ik nooit geld gekregen. Nu tenminste nog iets van het bedrag, maar uiteindelijk ben ik er dik een jaar mee bezig geweest!
Kortom, sinds die tijd........
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
Vreselijk verhaal trouwens, eendje in de brand steken..dan spóór je toch niet....vreselijk...
Maar het is helaas altijd zo..na een groot conflict met de restauratieaannemer van mijn huis ben ik een rechtbijstandsverzekering gaan nemen. Kennelijk moeten wij mensen eerst een probleem hebben voordat we tot actie overgaan. Maar nu ben ik dolblij dat ik een rechtbijstandsverzekering heb. Ik ben liever dubbelverzekerd dan niet.
Ik speel cello en deze is ook dubbel verzekerd, via mijn instrumenten verzekering maar ook via mijn inboedel, zo ook mijn eend. Via de citroklassiek, maar nu ook via mijn particuliere verzekeringen en dat voelt toch veilig. Maar jouw verhaal..,oj...vreselijk!
Wat bezielde de persoon in 'shemelsnaam om een 2cv aan te steken....behoorlijk ziek hoor...
Maar het is helaas altijd zo..na een groot conflict met de restauratieaannemer van mijn huis ben ik een rechtbijstandsverzekering gaan nemen. Kennelijk moeten wij mensen eerst een probleem hebben voordat we tot actie overgaan. Maar nu ben ik dolblij dat ik een rechtbijstandsverzekering heb. Ik ben liever dubbelverzekerd dan niet.
Ik speel cello en deze is ook dubbel verzekerd, via mijn instrumenten verzekering maar ook via mijn inboedel, zo ook mijn eend. Via de citroklassiek, maar nu ook via mijn particuliere verzekeringen en dat voelt toch veilig. Maar jouw verhaal..,oj...vreselijk!
Wat bezielde de persoon in 'shemelsnaam om een 2cv aan te steken....behoorlijk ziek hoor...
Kingfisher Sky Celliste
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ach ja, het gebeurt gewoon, niet alleen bij eendjes, maar ook bij genoeg andere voertuigen. Blijkbaar zijn er altijd mensen die denken dat iets wat ergens staat zomaar kapot gemaakt mag worden.Jeroen-citroen schreef:Dat eendje affikken is een tijdje een hobby geweest van bepaalde figuren puur omdat ze zo lekker fikken
Maar ik heb mijn gram wel gehaald en de 2CV gewoon weer opgebouwd en ik rijdt er lekker weer in rond! en mocht het weer een keer gebeuren, ach dan zien we het wel weg doen wil ik deze eend toch nooit meer, is m'n eerste 2CV en ik heb er altijd nog plezier van!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zo vanmiddag komen ze langs. Ik heb deze week de auto van buiten flink gewassen, gisteren van binnen alles schoon gemaakt, alle overtollige rotzooi verwijdert. Tussen de middag nog even snel wat meer lucht op de banden, wieldoppen er recht op drukken en dan laat ze maar komen.
Mijn vrouw zei dat mijn auto's nog nooit zo schoon en mooi waren geweest als deze nu is, dus als dat helpt voor de taxatie
Mijn vrouw zei dat mijn auto's nog nooit zo schoon en mooi waren geweest als deze nu is, dus als dat helpt voor de taxatie
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Een half uurtje werk!
Hij heeft hem eens goed bekeken, slechte en goede punten op geschreven, tot mijn verbazing niet echt onder de auto gekeken, maar wel met een kritische blik. Resultaat... ik verwachtte 1500, hij zit op 2500 en dat voor een auto die ik met een rollertje van kleur heb voorzien en nog lang niet klaar is! Erg tevreden dus..
Volgende week komt het taxatierapport thuis, dan meteen de verzekering maar eens bellen
Hij heeft hem eens goed bekeken, slechte en goede punten op geschreven, tot mijn verbazing niet echt onder de auto gekeken, maar wel met een kritische blik. Resultaat... ik verwachtte 1500, hij zit op 2500 en dat voor een auto die ik met een rollertje van kleur heb voorzien en nog lang niet klaar is! Erg tevreden dus..
Volgende week komt het taxatierapport thuis, dan meteen de verzekering maar eens bellen
-
- Veelvuldig poster
Ohw beter werk!! Das een mooie taxateur dan!!
Dan kan ik denk ik mijn eend ook eens gaan laten taxeren ook al is ie nog niet helemaal klaar en niet meer orgineel!
Maar ja wel hopen op een beetje schappelijke taxateur!!!
Ohw troewens transat! dat 24 worden duurt nog wel een poosje, tegen die tijd hoor je het wel!!
Dan kan ik denk ik mijn eend ook eens gaan laten taxeren ook al is ie nog niet helemaal klaar en niet meer orgineel!
Maar ja wel hopen op een beetje schappelijke taxateur!!!
Ohw troewens transat! dat 24 worden duurt nog wel een poosje, tegen die tijd hoor je het wel!!
2cv Vert Bambou '79
-
- Beginner
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Bij Citroklassiek heb ik afgelopen week € 80,- betaald. Heb m'n Dyane nu toch maar laten taxeren, dacht zelf ergens aan € 1500,- of € 1750,- maar de oude dame blijkt nog in zo'n goede originele staat dat ze op € 3500,- is getaxeerdCLL Martin schreef:Wat kost zo'n taxatie trouwens tegenwoordig?
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Beginner
- Contacteer: