ratelend geluid
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ratelend geluid
het is al vaker genoemd, maar ik kon het niet precies meer terugvinden,
ik heb een ratelend geluid wat uit de motor lijkt te komen.
het is alleen als ik het gas los laat.... hoe hoger het toerental hoe harder hij ratelt.... bij gewoon gas geven klinkt alles normaal, ook stationair loops alles als een zonnetje...
ik las ergens dat zo'n ratelend geluid heel slecht voor je motor is....
maar waar ligt het aan? en belangrijker, wat doe ik eraan?
ik weet niet 100% zeker of het uit de motor komt, maar het lijkt er wel sterk op, er zit in ieder geval niks los, want ik heb alles gecontroleerd onder de kap of het wel vast zat.....
hellup...
ik heb een ratelend geluid wat uit de motor lijkt te komen.
het is alleen als ik het gas los laat.... hoe hoger het toerental hoe harder hij ratelt.... bij gewoon gas geven klinkt alles normaal, ook stationair loops alles als een zonnetje...
ik las ergens dat zo'n ratelend geluid heel slecht voor je motor is....
maar waar ligt het aan? en belangrijker, wat doe ik eraan?
ik weet niet 100% zeker of het uit de motor komt, maar het lijkt er wel sterk op, er zit in ieder geval niks los, want ik heb alles gecontroleerd onder de kap of het wel vast zat.....
hellup...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Als je pingelen bedoelt, dat doet'ie juist bij volgas.
Ik denk dat het een krukas gaat worden, de beschrijving klinkt als
een bigend lager.
Heb ik een paar jaar geleden bij mijn eend gehad.
Helemaal gas los is het dan ook stil, maar juist bij gas minderen zodat de
motor niet belast wordt hoor je het duidelijk.
Ik denk dat het een krukas gaat worden, de beschrijving klinkt als
een bigend lager.
Heb ik een paar jaar geleden bij mijn eend gehad.
Helemaal gas los is het dan ook stil, maar juist bij gas minderen zodat de
motor niet belast wordt hoor je het duidelijk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Daar zat ik ook aan te denken, maar dat is meteen zo'n serieus probleem, waar sommige behoorlijk van kunnen schrikken. Misschien heeft ie wel verkeerde bezine getankt.
Ik bedoel, misschien verstandig om eerste de eenvoudig zelf te controlleren zaken af te lopen.
Het kan ook een hangende nokvolger zijn.
Ik bedoel, misschien verstandig om eerste de eenvoudig zelf te controlleren zaken af te lopen.
Het kan ook een hangende nokvolger zijn.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ik heb de verkeerde bezine getankt, euro 95..... maar dat is al 5 tanks geleden minimaal.... in weet niet of het toen ontstaan is....
het is overigens niet de originele motor, die wil ik nog van de vorige eigenaar proberen over te kopen en te reviseren.....
dan krijgt hij daarna deze terug
het is overigens niet de originele motor, die wil ik nog van de vorige eigenaar proberen over te kopen en te reviseren.....
dan krijgt hij daarna deze terug

Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
De schroevendraaier met de metalen kant op het blok zetten op een plek waar je vermoed waar het euvel zit en dan je oor tegen de schroevendraaier. Het geluid wordt heel mooi door de schroevendraaier door gegeven aan je oor.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
en dan laat je per ongeluk je schroevenvraaier los en die raakt dan het vliegwiel en wordt met een gigantische knal weggeslingerd.... net als toen mijn oom eens iets aan de carb ging doen ik toekeek.... nog nooit zo geschrokken 
maar goed, ik zal het wel eens proberen als dat lukt, heb het idee dat er dan vanalles in de weg zit om goed te luisteren, maar ik zie wel....

maar goed, ik zal het wel eens proberen als dat lukt, heb het idee dat er dan vanalles in de weg zit om goed te luisteren, maar ik zie wel....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
wat heeft 95 nou weer met pakkingen te maken???
Lees de faq eens of zo.
Lees de faq eens of zo.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
sorry toen ik op enter duwde wist ik dat ik het fout zei. maar nu weet ik zelfniet meer precies waar het nu wel mee te maken heeft (dacht iets gelezen te hebben met kleppen). wel weet ik dat Thijs Koolen me verteld heeft dat mijn blok wat op 98 hoort te lopen makkelijk op 95 kan draaien hij zei dat 98 gemaakt was voor auto's met een hogere compressie. hij zei dus letterlijk dat ik me dat geld kon besparen.
en nogmaals sorry voor het foute advies!!
en nogmaals sorry voor het foute advies!!
C'est une bonne voiture
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hoi Wouter, zover ik weet (behalve de oude blokjes, want daar ben ik niet thuis in) heeft alleen het S6 blokje een lagere compressie om op euro95 te rijden, alle andere 600cc motoren op euro98.
Als je in een euro98 blok euro95 gebruikt gaat hij pingelen doordat euro95 vroeger ontbrandt, te vroeg voor dat blok. Je zuiger wil dan eigenlijk teruguit. Kan voor een keer geen kwaad, maar je moet er niet jaar in jaar uit mee rijden.
Als je in een euro98 blok euro95 gebruikt gaat hij pingelen doordat euro95 vroeger ontbrandt, te vroeg voor dat blok. Je zuiger wil dan eigenlijk teruguit. Kan voor een keer geen kwaad, maar je moet er niet jaar in jaar uit mee rijden.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: