Omgekeerd startprobleem (opgelost?)

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » ma 16 apr, 2007 09:58

Ik geloof dat op de bougies NGK's BP6H-S stond. (net eruit geweest maar er weer in gestopt want ik dacht dat ik het wel goed zou onthouden :D)
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » ma 16 apr, 2007 20:54

Okee ik heb dus een stroboscoop geregeld en ben een beetje aan het uitzoeken geweest hoe ie werkt.

Maarrem... hoe herken ik dat merkteken op het vliegwiel? Waar moet ik naar zoeken? En waar moet ie tegenover komen te staan?

En vraag 2: maakt het nog uit op welke bougieskabel ik die stroboscoop aansluit?
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 17 apr, 2007 16:42

vraag 1:
volgens mij moet je zelf een merkteken plaatsen ter hoogte van de startmotor en met het vliegwiel zo gedraaid zijn dat je een boortje van 6 mm (of iets anders van die dikte) door het gat in het versnellingbakhuis in het gat van het vliegwiel kunt steken. Dan dus naar believen een merkteken plaatsen op vliegwiel en doortrekken op bijv. startmotorhuis.
Vergeet niet het boortje uit het gat te halen als je de motor weer start!!


vraag 2:
als het goed is vonken beide bougies op het zelfde tijdstip (dus tegelijk waarbij om en om een loze vonk is) Moet je de strobo niet aansluiten op de laagspanning naar de bobine? (check dat ff)

als de motor loopt dan zie je bij stationair het merkteken op de zelfde plek oplichten door de stobo. bij hogere toerentallen moet het merkteken dan verschuiven ten opzichte van je referentie teken. Dit is de vervroeging.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 17 apr, 2007 22:02

Kan je gelijk controleren hoe hij staat als je hem met het ledje hebt afgesteld. Ben benieuwd of dat een beetje in de buurt zit. Ik was er gewoon van uitgegaan dat het goed zat als je volgens het boekje die 123 met het ledje afstelde.

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » di 17 apr, 2007 22:08

ik ook maar na dit topic ben ik toch aan het twijfelen gebracht...

kleppen zijn trouwens vandaag gesteld (een uur moeten rijden (ja, met een andere auto...) om een klepdekselmoertje te halen want die was toen ik de boel weer in elkaar ging bouwen ineens spoorloos verdwenen :S), één klep had wel een beetje ehm... aandacht nodig ;)
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 17 apr, 2007 22:38

jij weet straks tenminste waar het ratelende geluid in je motor vanaf komt......... :roll:
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » wo 18 apr, 2007 07:35

Niels schreef:jij weet straks tenminste waar het ratelende geluid in je motor vanaf komt......... :roll:
Ik snap 'm niet :?
Of bedoel je dat losse kleppendeksel?
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » wo 18 apr, 2007 09:11

AAARGH net een testritje gemaakt me de vers gestelde kleppen om 'm warm te krijgen voor het afstellen van de ontsteking. Beetje tikken rechts, later boenken. Wat heb ik nu weer gesloopt :( :( :(

Rechts was overigens de kant van die klep die aandacht nodig had. Bedoelde je dat, Niels?

Ik las op het forum iets over een te strak aangedraaid kleppendeksel, zou dat 't kunnen zijn? Of heb ik gewoon de kleppen niet goed gesteld?
Laatst gewijzigd door pcrodent op wo 18 apr, 2007 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » wo 18 apr, 2007 09:37

ik zei het toch.... :lol: nee ik bedoelde dat je moertje er ergens in lag als je die kwijt bent..... maar goed....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » wo 18 apr, 2007 09:48

Nee dat was de andere kant ;)
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » wo 18 apr, 2007 10:15

Overigens, als het inderdaad een verkeerd gemonteerd kleppendeksel is, gaat het dan over met een ander kleppendeksel (of deze losser draaien) of heb ik nu ook iets anders gesloopt en kan ik net zo goed deze motor eruit halen en een goeie erin doen?
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » wo 18 apr, 2007 20:14

misschien de moer van het deksel te hard aangedraaid? dan kan deze naar binnen buigen en tegen de tuimelaars komen?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 130
Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door pcrodent » vr 20 apr, 2007 08:53

Het boenken was.....

:oops:

:oops:

Een niet goed vastzittende ventilateur. Juist ja.

Desondanks de kleppen even opnieuw gesteld (had de auto nu toch al uit elkaar...), en hij loopt nu weer netjes. Volgens Gerard Maas zaten er verkeerde bougies in (toch!), in afwachting van nieuwe heb ik die uit mijn oude eendeblok erin gedaan. Iemand NGK's kopen? ;)

Als ik me deze week heel dapper voel pak ik de stroboscoop er nog even bij maar voorlopig ben ik al veel te blij dat ie het weer doet...
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

Plaats reactie