niet echt willen
niet echt willen
mijn wil niet echt met dit weer.
nu heb ik 98 getankt en nu gaat hij naar mijn idee al beter.
zou dit aan de kleppen kunnen liggen.
bijvoorbeeld met weg rijden dan hort en stoot hij en daarna wil hij wel.
nu heb ik 98 getankt en nu gaat hij naar mijn idee al beter.
zou dit aan de kleppen kunnen liggen.
bijvoorbeeld met weg rijden dan hort en stoot hij en daarna wil hij wel.
C'est une bonne voiture
De compressie druk is wel goed, alhoewel die wel aan de hoge kant is. Een goed 2cv blok heeft volgens mij 9 a 10 bar, maar pin me er niet op vast. Heb je de klepspeling, ontsteking en carburateur goed afgesteld? En last but not least zijn je ontstekingsonderdelen, bobine, kabels en bougies in goede staat?
Succes en de groetjes, Bart
Succes en de groetjes, Bart
OK je hebt een algemeen probleem om het op te lossen moet je alles nalopen tussen benzinepomp en uitlaat:
* heeft de benzinepomp voldoende druk
* is het luchtfilter schoon
* is het flotter niveau 18 mm
* zijn alle sproeiers schooon
* zit de carburateur goed vast en zuigt geen valse lucht
* zijn de bougies goed en van het goede type
* zijn de bougiekabels goed
* staat de ontsteking goed en werkt de vervroeging (ook al heb je een 123-ontsteking)
* zijn de kleppen goed gesteld
* heeft de benzinepomp voldoende druk
* is het luchtfilter schoon
* is het flotter niveau 18 mm
* zijn alle sproeiers schooon
* zit de carburateur goed vast en zuigt geen valse lucht
* zijn de bougies goed en van het goede type
* zijn de bougiekabels goed
* staat de ontsteking goed en werkt de vervroeging (ook al heb je een 123-ontsteking)
* zijn de kleppen goed gesteld
@ealse:
*de bezinepomp heeft voldoende druk
*het luchtfilter is schoon
*voltter is ook 18mm
*sproeiers weet ik niet maar ga er van uit van wel
*de carb zal ik dadelijk eens goed vast zetten
*bougies zijn net nieuw
*kabels zijn goed en dubbel geissoleerd
*onsteking is 123 ga er dus vanuit dat dat ook goed is
*en die kleppen daar wacht ik nog een paar honderd kilometer mee tot de volgende beurt.
@gerard: het veertje zit op de juiste plaats (wist helemaal niet dat hij daarvan kan ploffen) en de rest heb ik bovenstaand genoemd
*de bezinepomp heeft voldoende druk
*het luchtfilter is schoon
*voltter is ook 18mm
*sproeiers weet ik niet maar ga er van uit van wel
*de carb zal ik dadelijk eens goed vast zetten
*bougies zijn net nieuw
*kabels zijn goed en dubbel geissoleerd
*onsteking is 123 ga er dus vanuit dat dat ook goed is
*en die kleppen daar wacht ik nog een paar honderd kilometer mee tot de volgende beurt.
@gerard: het veertje zit op de juiste plaats (wist helemaal niet dat hij daarvan kan ploffen) en de rest heb ik bovenstaand genoemd
C'est une bonne voiture