niet echt willen

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

niet echt willen

Bericht door wouter87 » ma 16 apr, 2007 10:07

mijn wil niet echt met dit weer.
nu heb ik 98 getankt en nu gaat hij naar mijn idee al beter.
zou dit aan de kleppen kunnen liggen.
bijvoorbeeld met weg rijden dan hort en stoot hij en daarna wil hij wel.
C'est une bonne voiture

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 16 apr, 2007 10:13

De geijkte vragen:

Wanneer is de laatste grote beurt uitgevoerd?
Hoelang rijdt je nu al op 98?
Wat is je top?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » ma 16 apr, 2007 10:23

ik heb gisteren weer eens voor de eerste keer 98 getankt de top zal ik morgen even gaan kijken. en grote beurt aantal kilometers weet ik niet maar ik weet wel dat de kleppen toen niet gedaan zijn.
C'est une bonne voiture

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » di 17 apr, 2007 22:40

ik heb vandaag even de compressie gemeten deze is 12 bar per cilinder. nu weet ik niet of dit erg is want ik dacht dat het negen moest zijn.
C'est une bonne voiture

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 17 apr, 2007 22:59

De compressie druk is wel goed, alhoewel die wel aan de hoge kant is. Een goed 2cv blok heeft volgens mij 9 a 10 bar, maar pin me er niet op vast. Heb je de klepspeling, ontsteking en carburateur goed afgesteld? En last but not least zijn je ontstekingsonderdelen, bobine, kabels en bougies in goede staat?

Succes en de groetjes, Bart

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 17 apr, 2007 23:02

Stel je kleppen eerst en meet dan de compressie nog eens. Dan weet je zeker dat je het goede meet. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » wo 18 apr, 2007 00:38

HOI,
2cv4 ;10,5
2cv6 ;tussen 10,5 en 11
compressie verhouding voor beide 8,5

Ealse
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 12 mar, 2003 23:01
Locatie: Almere

Bericht door Ealse » wo 18 apr, 2007 22:37

OK je hebt een algemeen probleem om het op te lossen moet je alles nalopen tussen benzinepomp en uitlaat:
* heeft de benzinepomp voldoende druk
* is het luchtfilter schoon
* is het flotter niveau 18 mm
* zijn alle sproeiers schooon
* zit de carburateur goed vast en zuigt geen valse lucht
* zijn de bougies goed en van het goede type
* zijn de bougiekabels goed
* staat de ontsteking goed en werkt de vervroeging (ook al heb je een 123-ontsteking)
* zijn de kleppen goed gesteld

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 19 apr, 2007 08:15

Ploffen bij een net koude gestarte motor moet je zoeken in het choke gedeelte,werkt het veertje bij het chokehandle en het vacuumklepje aan de andere kant.Raken de bougiekabels nergens massa,evt inpakken in een
waterslang.

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » do 19 apr, 2007 10:25

@ealse:
*de bezinepomp heeft voldoende druk
*het luchtfilter is schoon
*voltter is ook 18mm
*sproeiers weet ik niet maar ga er van uit van wel
*de carb zal ik dadelijk eens goed vast zetten
*bougies zijn net nieuw
*kabels zijn goed en dubbel geissoleerd
*onsteking is 123 ga er dus vanuit dat dat ook goed is
*en die kleppen daar wacht ik nog een paar honderd kilometer mee tot de volgende beurt.

@gerard: het veertje zit op de juiste plaats (wist helemaal niet dat hij daarvan kan ploffen) en de rest heb ik bovenstaand genoemd
C'est une bonne voiture

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 19 apr, 2007 11:41

Bougies zijn een verkeerd type en werkt dat pompje bovenop de carburator
om de choke iets open te trekken

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » do 19 apr, 2007 14:59

de bougies zijn gewone ngk's juiste type dat weet ik zeker. en die vacuum pomp heb ik op de één carb anders zitten als de andere.
C'est une bonne voiture

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » do 19 apr, 2007 14:59

sorry heb geen foto's moet ik eens maken
C'est une bonne voiture

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 19 apr, 2007 18:12

Wie zegt dat NGK de goeie bougies zijn.Citroën in ieder geval niet

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 19 apr, 2007 18:13

ik heb altijd equem en zet hem iets strakker op nageldikte (electrode)
dat werkt goed.

Plaats reactie