Het Grote Ribbelkap Topic
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Hij zit erop: (voor de volledigheid hier ook maar ff de foto's geplaatst )
Plekjes die ik nog moet aanpakken. De kap heeft namelijk bij het monteren klem gezeten ondanks het voorzichtige werk. Ik zag niks en dacht toen dat het scharnier misschien vuil was, dus met beleid wat meer laten zakken. Met een deuk als gevolg. Deze weer een heel eind eruit gehaald. Maar nu moet ik wat lak bijwerken. Maar dat komt wel. En er zit een scheur in het staal door deze actie. Dit wil ik verstevigen, om verder scheuren te voorkomen, maar even denken hoe we dat gaan doen. Het blijft peperkoek zo'n klep van voor 1960.
Plekjes die ik nog moet aanpakken. De kap heeft namelijk bij het monteren klem gezeten ondanks het voorzichtige werk. Ik zag niks en dacht toen dat het scharnier misschien vuil was, dus met beleid wat meer laten zakken. Met een deuk als gevolg. Deze weer een heel eind eruit gehaald. Maar nu moet ik wat lak bijwerken. Maar dat komt wel. En er zit een scheur in het staal door deze actie. Dit wil ik verstevigen, om verder scheuren te voorkomen, maar even denken hoe we dat gaan doen. Het blijft peperkoek zo'n klep van voor 1960.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Nog ff een aanvulling op zakkers in de lak. Neem een los scheermesje en scheer de druiper eraf.
Doe dit in fases!! En weet zeker dat de druiper knoerhard is!!
Dus zet NIET je mes in de druiper en snij em eraf of zo, nee kalm aan met je vorm van je zakker en plaatwerkdeel mee scheren, je houdt het mesje in een hoek van 90 graden en schraapt als het ware, net zolang tot je tegen de gewone lak aankomt, dan even opschuren/polijsten met een klosje (liefst nat) tot het weg is.
Succes ermee
Doe dit in fases!! En weet zeker dat de druiper knoerhard is!!
Dus zet NIET je mes in de druiper en snij em eraf of zo, nee kalm aan met je vorm van je zakker en plaatwerkdeel mee scheren, je houdt het mesje in een hoek van 90 graden en schraapt als het ware, net zolang tot je tegen de gewone lak aankomt, dan even opschuren/polijsten met een klosje (liefst nat) tot het weg is.
Succes ermee
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
@Jeroen-Citroen: Bedankt voor de tips. Over een tijdje zullen we er eens aan beginnen. Eerst de lak eens goed laten uitharden.
@Djjr: Ik zal een slot maken van het slot gebeuren. Ik heb de moderne slotbeugel gebruikt en die oude klink zit erop voor de show. Ik moet alleen nog wat bijwerken. De beugel wil namelijk niet helemaal vast, omdat het staal van de ribbel aan de binnenzijde in de weg zit. Hier wil ik met een dremel wat uitsparingen maken in de klep zodat ie er beter in valt. Zie je vanaf de buitenzijde toch niet.
Het alumiumwerk is allemaal oud spul en opgepoetst. De uitgebreide/luxere uitvoering had die strip over de kap lopen. Dus dit hadden ze niet allemaal.
Strips zijn goed schoon te maken met ontvetter van de wibra. Alle oude meuk kwam er zo vanaf. Daarna gepolijst met Belgom.
De lijst om de gril moet je tijdens het monteren vaak weer in model buigen. Maar dat gaat het makkelijkste als ie half vast zit.
We zien je foto's wel!!!
Oja, leer van mijn fouten:
Aan de koets zitten aan de rand van het schutbord van die opstaande randen. Let erop dat deze goed vallen bij het sluiten van de kap, anders frommelt hij dus op zoals bij mij het geval was.
@Djjr: Ik zal een slot maken van het slot gebeuren. Ik heb de moderne slotbeugel gebruikt en die oude klink zit erop voor de show. Ik moet alleen nog wat bijwerken. De beugel wil namelijk niet helemaal vast, omdat het staal van de ribbel aan de binnenzijde in de weg zit. Hier wil ik met een dremel wat uitsparingen maken in de klep zodat ie er beter in valt. Zie je vanaf de buitenzijde toch niet.
Het alumiumwerk is allemaal oud spul en opgepoetst. De uitgebreide/luxere uitvoering had die strip over de kap lopen. Dus dit hadden ze niet allemaal.
Strips zijn goed schoon te maken met ontvetter van de wibra. Alle oude meuk kwam er zo vanaf. Daarna gepolijst met Belgom.
De lijst om de gril moet je tijdens het monteren vaak weer in model buigen. Maar dat gaat het makkelijkste als ie half vast zit.
We zien je foto's wel!!!
Oja, leer van mijn fouten:
Aan de koets zitten aan de rand van het schutbord van die opstaande randen. Let erop dat deze goed vallen bij het sluiten van de kap, anders frommelt hij dus op zoals bij mij het geval was.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Die imitaties zijn voor op een moderne kap en niet voor op de ribbelkappen. Deze zijn anders van vorm en korter. Daar heb je dus niet zoveel aan.
In het groot is ie beter te zien. Link
In het groot is ie beter te zien. Link
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!