Krukas keering voor - hulp gevraagd!
Krukas keering voor - hulp gevraagd!
Hallo mannen en vrouwen,
Mijn acadiane lekt sinds enige tijd olie. na veel onderzoek waar het vandaan kwam, komt het echt vanuit de krukaskeering voor, of misschien net daarboven of onder (spleetje van het blok).
Ik heb de krukaskeering tot twee keer toe vervangen. Dit was twee keer een 42x30x7 keering (ipv de standaard 42x30x8). Deze heb ik geplaatst met een beetje sileconenspray. Hij zit er wel goed in maar lekt nog steeds, als de motor warm is hoef ik maar een klein rondje in de wijk rond te rijden en zie ik een duidelijk lek spoor op het gedeeltje waar de ontstekings vervroeging in zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb onderhand al heel wat eraan geknutseld en vervangen om erachter te komen wat de oorzaak was en uiteindelijk zit ik met nog steeds met dat lekkend blok....
Iemand vertelde mij dat de keering geheel nat van de olie moest zijn tijdens het plaatsen, zou dit een oorzaak kunnen zijn? of die 1mm dat de keering dunner is?
Alle ideeen worden geappricieerd. heb al een beetje gezocht maar vind geen direct hetzelfde probleem op het forum.
Ik gebruik 15w40 olie en heb de keering geplaatst met de lettertjes naar buiten.
Bedankt en groetjes,
Mano
Mijn acadiane lekt sinds enige tijd olie. na veel onderzoek waar het vandaan kwam, komt het echt vanuit de krukaskeering voor, of misschien net daarboven of onder (spleetje van het blok).
Ik heb de krukaskeering tot twee keer toe vervangen. Dit was twee keer een 42x30x7 keering (ipv de standaard 42x30x8). Deze heb ik geplaatst met een beetje sileconenspray. Hij zit er wel goed in maar lekt nog steeds, als de motor warm is hoef ik maar een klein rondje in de wijk rond te rijden en zie ik een duidelijk lek spoor op het gedeeltje waar de ontstekings vervroeging in zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb onderhand al heel wat eraan geknutseld en vervangen om erachter te komen wat de oorzaak was en uiteindelijk zit ik met nog steeds met dat lekkend blok....
Iemand vertelde mij dat de keering geheel nat van de olie moest zijn tijdens het plaatsen, zou dit een oorzaak kunnen zijn? of die 1mm dat de keering dunner is?
Alle ideeen worden geappricieerd. heb al een beetje gezocht maar vind geen direct hetzelfde probleem op het forum.
Ik gebruik 15w40 olie en heb de keering geplaatst met de lettertjes naar buiten.
Bedankt en groetjes,
Mano
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Als je de pakking goed gemonteerd hebt moet hij niet meer kunnen lekken, tenzij de behuizing daar ter plaatse kapot is, door een barstje of een scheurtje oid.
Vloeibare pakking moet niet nodig zijn, dat versmeert alleen maar en geeft alleen maar ellende als je er later weer bij moet.
Controleer de pakking van je olievulpijp eens en vervang hem eventueel met een andere, controleer ook je brilrubbers!
Vloeibare pakking moet niet nodig zijn, dat versmeert alleen maar en geeft alleen maar ellende als je er later weer bij moet.
Controleer de pakking van je olievulpijp eens en vervang hem eventueel met een andere, controleer ook je brilrubbers!
hallo mannen,
bedankt voor jullie hulp!
de sileconenspray was meer om het rubber er makkelik in te laten glijden, vloeibare pakking is idd een goeie voor de afdichting.
Vulpijp - zal even checken, wisselen met een andere. had de auto laatst zonder luchtfilter (en dus ook ontluchtings slangetje) gestart en toen kwam er uit dat buisje een 'ploffende' luchtstroom (op ritme van de motor). de motor was toen nog niet echt warm. weet niet of dat normaal is. zal het wel even checken met de andere auto.
ik ga er naar kijken.
in ieder geval bedankt!
groetjes,
mano
bedankt voor jullie hulp!
de sileconenspray was meer om het rubber er makkelik in te laten glijden, vloeibare pakking is idd een goeie voor de afdichting.
Vulpijp - zal even checken, wisselen met een andere. had de auto laatst zonder luchtfilter (en dus ook ontluchtings slangetje) gestart en toen kwam er uit dat buisje een 'ploffende' luchtstroom (op ritme van de motor). de motor was toen nog niet echt warm. weet niet of dat normaal is. zal het wel even checken met de andere auto.
ik ga er naar kijken.
in ieder geval bedankt!
groetjes,
mano
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
meet de carter onderdruk, zie faq of eendologie of een olyslager of een ander boek.
Als de onderdruk goed is en de keering blijft lekken dan is de krukas beschadigd, daar gaat geen keering wat aan doen.
Maar dat moet je kunnen zien
Als de onderdruk goed is en de keering blijft lekken dan is de krukas beschadigd, daar gaat geen keering wat aan doen.
Maar dat moet je kunnen zien
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Ik heb destijds uit voorzorg ook beide keerringen vervangen in het blok. Op zich heel simpel en heb er weinig bijzonders aan gedaan tijdens het plaatsen. Gewoon rustig en recht eringezet. Niks geen olie, spray of pakking. Moet gewoon zo kunnen afdichten.
Wat is de reden dat je geen originele hebt gebruikt? En juist een andere maat?
Het kan ook zo zijn dat er een beschadiging zit in het gedeelte waar je de keerring plaatst. Dan lekt het er alsnog langs.
Wat is de reden dat je geen originele hebt gebruikt? En juist een andere maat?
Het kan ook zo zijn dat er een beschadiging zit in het gedeelte waar je de keerring plaatst. Dan lekt het er alsnog langs.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987