snelle visa?
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
- Locatie: eindhoven
snelle visa?
misschien kan iemand me helpen met de volgende vraagjes:
1) wat gebeurt er als je een gewone eendenbobine gebruikt voor je visablok?
2) heb het idee dat mn zuipklepje van mijn webercarb. van laatste serie visa's niet werkt, mogelijke oorzaak zoek ik of in de 2cv bobine, of in open luchtinlaat zonder grotere sproeiers?
3) waarom wordt er door niemand de fan verwijderd en een electrische fan geplaatst uit ieder andere watergekoelde wagen?
4) moeten de el. draadjes van de weber carb. ook aangesloten worden? momenteel heb ik wel de vacuum sensor doorgelust met de aarde maar stationair loopt hij nog steeds ok[/img]
1) wat gebeurt er als je een gewone eendenbobine gebruikt voor je visablok?
2) heb het idee dat mn zuipklepje van mijn webercarb. van laatste serie visa's niet werkt, mogelijke oorzaak zoek ik of in de 2cv bobine, of in open luchtinlaat zonder grotere sproeiers?
3) waarom wordt er door niemand de fan verwijderd en een electrische fan geplaatst uit ieder andere watergekoelde wagen?
4) moeten de el. draadjes van de weber carb. ook aangesloten worden? momenteel heb ik wel de vacuum sensor doorgelust met de aarde maar stationair loopt hij nog steeds ok[/img]
1. heb je een zwakkere vonk.
2. Zuipklepje?? Webers zijn sowieso schaars en geven volgens mij meer problemen.
3. Omdat de poelie sowieso moet blijven zitten voor de aandrijving van de dynamo en dat het voor de rest een lastige konstruktie word
4. Er zitten geen elekrtische draadjes aan een carb. De enige aansluiting die er op zit is voor de afsluiter van de stationaire sproeier. Als je het pennetje hiervan afknip hoef je hem ook niet aan te sluiten.
De 2 draden die op de vacuumschakelaar zitten kan je met elkaar verbinden, hierdoor is het ontstekingstijdstip constant 10gr vroeger maar zo rijd volgens mij half visa land rond en geeft verders geen problemen.
2. Zuipklepje?? Webers zijn sowieso schaars en geven volgens mij meer problemen.
3. Omdat de poelie sowieso moet blijven zitten voor de aandrijving van de dynamo en dat het voor de rest een lastige konstruktie word

4. Er zitten geen elekrtische draadjes aan een carb. De enige aansluiting die er op zit is voor de afsluiter van de stationaire sproeier. Als je het pennetje hiervan afknip hoef je hem ook niet aan te sluiten.
De 2 draden die op de vacuumschakelaar zitten kan je met elkaar verbinden, hierdoor is het ontstekingstijdstip constant 10gr vroeger maar zo rijd volgens mij half visa land rond en geeft verders geen problemen.
Re: snelle visa?
komt nog, komt nogjbpicavet schreef:3) waarom wordt er door niemand de fan verwijderd en een electrische fan geplaatst uit ieder andere watergekoelde wagen?

alleen wel even rekening mee te houden, je visa blok is niet watergekoeld en dus zal je via de temperatuur van je olie circuit moeten schakelen.
Elektrisch systeem is natuurlijk minder betrouwbaar dan het systeem zoals dat standaard aanwezig is dus daar zul je rekening mee moeten houden.
Ami 8 break
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
- Locatie: eindhoven
zuipklepje voor plankgas rijden, opent de tweede trap van de carb.
motor gaat dan inhouden, lijkt op te weinig benzine
heb naar twee sproeiers bovenin de carb van tweede trap gekeken maar het gekke is fdat er eentje blind is (zonder opening) andere identieke met opening.
heb de vacuumsensor met aarde verbonden en inderdaad geen probleem. verder afluitpen verwijderd en afgedopt met een gewone bout
maar er zit nog een klein plastic electrisch componentje aan de carb met een draadje???
over de koeling, extra oliekoeler zou dan goed zijn en voor file een schakelaar voor el.fan inschakelen... misschien eerst proefrijden met el.fan standaard aan.
deze auto is voor mij toch geen dagelijks vervoer maar om te genieten te sleutelen maar met name te crossen (jeeps in de zandbak de stuipen op het lijf te jagen..) , daarom is betrouwbaarheid ondergeschikt aan prestaties
motor gaat dan inhouden, lijkt op te weinig benzine
heb naar twee sproeiers bovenin de carb van tweede trap gekeken maar het gekke is fdat er eentje blind is (zonder opening) andere identieke met opening.
heb de vacuumsensor met aarde verbonden en inderdaad geen probleem. verder afluitpen verwijderd en afgedopt met een gewone bout
maar er zit nog een klein plastic electrisch componentje aan de carb met een draadje???
over de koeling, extra oliekoeler zou dan goed zijn en voor file een schakelaar voor el.fan inschakelen... misschien eerst proefrijden met el.fan standaard aan.
deze auto is voor mij toch geen dagelijks vervoer maar om te genieten te sleutelen maar met name te crossen (jeeps in de zandbak de stuipen op het lijf te jagen..) , daarom is betrouwbaarheid ondergeschikt aan prestaties
ivm met levensduur van je motorblok wil je wel dat de olie een optimale temperatuur heeft, dus of je schakelt de fan aan en uit met een schakelaar, terwijl je de hele tijd een olietemperatuurmeter in de gaten houdt of je plaatst een regelcircuitje.jbpicavet schreef: over de koeling, extra oliekoeler zou dan goed zijn en voor file een schakelaar voor el.fan inschakelen... misschien eerst proefrijden met el.fan standaard aan.
deze auto is voor mij toch geen dagelijks vervoer maar om te genieten te sleutelen maar met name te crossen (jeeps in de zandbak de stuipen op het lijf te jagen..) , daarom is betrouwbaarheid ondergeschikt aan prestaties
constante overkoeling vindt ik een beetje onhandig, je olie bereikt dan niet de gewenste "vloeibaarheid".
Ami 8 break
Geen idee, heb geen Weber bij de hand. Zou je vlotterhoogte kunnen zijn...dat te weinig benzne dan héjbpicavet schreef:zuipklepje voor plankgas rijden, opent de tweede trap van de carb.
motor gaat dan inhouden, lijkt op te weinig benzine
heb naar twee sproeiers bovenin de carb van tweede trap gekeken maar het gekke is fdat er eentje blind is (zonder opening) andere identieke met opening.
De vacuumschakelaar heeft 2 aansluitingen, deze twee draadjes die er normaal op aangesloten zijn met elkaar doorverbinden hierdoor kan deze schakelaar verwijdert worden. Wat betreft het verwijderen van de afsluitpen, zit je stationaire sproeier nog wel goed? Ik zou zeggen plaats een foto van dat kleine componentje wellicht is het dan duidelijk.jbpicavet schreef:heb de vacuumsensor met aarde verbonden en inderdaad geen probleem. verder afluitpen verwijderd en afgedopt met een gewone bout
maar er zit nog een klein plastic electrisch componentje aan de carb met een draadje???
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
- Locatie: eindhoven
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
lees even dittum:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... rsion.html
worden al je vragen beantwoord.
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... rsion.html
worden al je vragen beantwoord.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
- Locatie: eindhoven
heb ik gelezen en altijd vol info
echter over de weber beantwoord het niet al mijn vragen.. grotere sproeiers?? el. componentje op de carb met enkel draadje eraan? ik snap als het allemaal niet aangesloten hoeft te worden maar ik blijf met het probleem zitten dat hij voor de top snelheid (tweede trap) niet voluit gaat..
zelf dacht ik aan dat hij nu makkelijker lucht krijgt wat teveel is voor deze tweede trap
volgens mij heb ik de CO max gesteld maar kan dit het niet compenseren
optrekken doet ie als geen ander maar plankgas moet met beleid omdat hij dan in gaat houden
echter over de weber beantwoord het niet al mijn vragen.. grotere sproeiers?? el. componentje op de carb met enkel draadje eraan? ik snap als het allemaal niet aangesloten hoeft te worden maar ik blijf met het probleem zitten dat hij voor de top snelheid (tweede trap) niet voluit gaat..
zelf dacht ik aan dat hij nu makkelijker lucht krijgt wat teveel is voor deze tweede trap
volgens mij heb ik de CO max gesteld maar kan dit het niet compenseren
optrekken doet ie als geen ander maar plankgas moet met beleid omdat hij dan in gaat houden
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
je kunt beginnen met vlotternivo, als dat niet werkt groter sproeier (en dan zou ik een 1e trap sproeier vergroten)
electrisch ding met 1 draadje, pennetje afknippen wat door de electromagneet bediend wordt.
electrisch ding met 1 draadje, pennetje afknippen wat door de electromagneet bediend wordt.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
- Locatie: eindhoven
dat pennetje heb ik in zijn geheel verwijderd en door een gewoon boutje vervangen wat het afdopt..
echter aan de andere kant van de carb zit nog iets, zwart vierkant doosje?
met een draadje eraan
voor die sproeiers ben ik gaan informeren bij burton maar die konden me er niet aan helpen..
misschien toch eens experimenteren met dubbele carbs en ander spruitstuk hiervoor maken
zou goed zijn voor de doorstroom en kan ik mijn uitlaat middendoor laten lopen (nu vlamdover weg maar twee pijpen niet evenlang voordat ze weer bij elkaar komen..)
echter aan de andere kant van de carb zit nog iets, zwart vierkant doosje?
met een draadje eraan
voor die sproeiers ben ik gaan informeren bij burton maar die konden me er niet aan helpen..
misschien toch eens experimenteren met dubbele carbs en ander spruitstuk hiervoor maken
zou goed zijn voor de doorstroom en kan ik mijn uitlaat middendoor laten lopen (nu vlamdover weg maar twee pijpen niet evenlang voordat ze weer bij elkaar komen..)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
stomme vraag wellicht, maar waarom zou je de koeling electrisch maken?
Greatnix Spookeend
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
- Locatie: eindhoven
Ja allemaal leuk en aardig, maar een elektrische fan heeft bij lange na niet het koelent vermogen van de mechanische, denk alleen al aan het feit dat met een hoger toerental meer koeling nodig is en dat levert de mechanische nu juist...
Als je een elektrische fan monteerd wordt je motor snel te warm.
Groetjes Bart
Als je een elektrische fan monteerd wordt je motor snel te warm.
Groetjes Bart