Speling op aandrijfassen
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
ik weet het niet hoor Jeroen, vroeger kon ik ze voor mijn fiat kopen bij de fiat dealer zelf voor 193 gulden met 1 jaar garantie. Ze kunnen ze ook makkelijk opspuiten, dat is weer net zo sterk als orgineel, als ze maar goed voor en na behandeld zijn.
volgens jouw beredenering krijg je dus rotte aandrijfassen terug, geloof niet dat dat de insteek is van ruilmateriaal. De insteek zit hem in de grote aantallen. Zo is dat ook met revisie motoren, hoe meer ruilmotoren des te goedkoper het kan, risicospreiding.
zo doen wij dat ook met onze machine revisies. 1 Machine kost misschien 150.000 Euro maar 10 niet automatisch 1.500.000, meestal kom je dan op 70-80% uit.
PS je kunt natuurlijk eens gaan experimenteren met aandrijfassen van een andere auto. Ik weet niet wat het zwakste punt is, maar misschien kun je bijvoorbeeld een homokineet van een 100+pk auto combineren met de steekassen van de 2cv? Het zal misschien niet het goedkoopste zijn, maar je bent dan wel uniek bezig.
volgens jouw beredenering krijg je dus rotte aandrijfassen terug, geloof niet dat dat de insteek is van ruilmateriaal. De insteek zit hem in de grote aantallen. Zo is dat ook met revisie motoren, hoe meer ruilmotoren des te goedkoper het kan, risicospreiding.
zo doen wij dat ook met onze machine revisies. 1 Machine kost misschien 150.000 Euro maar 10 niet automatisch 1.500.000, meestal kom je dan op 70-80% uit.
PS je kunt natuurlijk eens gaan experimenteren met aandrijfassen van een andere auto. Ik weet niet wat het zwakste punt is, maar misschien kun je bijvoorbeeld een homokineet van een 100+pk auto combineren met de steekassen van de 2cv? Het zal misschien niet het goedkoopste zijn, maar je bent dan wel uniek bezig.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
zolang ze neit versleten zijn zijn aandrijfassen niet het zwakste punt. Verder is de belasting bij remmen vele malen groter als bij vermogen.
Ik heb verschrikkelijk slechte ervaringen met 2cv en gs revisie assen.
Met bijv AX, BX en ZX nooit problemen gehad met ruil assen.
Ik heb verschrikkelijk slechte ervaringen met 2cv en gs revisie assen.
Met bijv AX, BX en ZX nooit problemen gehad met ruil assen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Beginner
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo 4 apr, 2007 12:21
- Locatie: De kop van Groningen
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
- Locatie: eindhoven
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nee da's te laat.jbpicavet schreef:ik zou me zeker geen zorgen maken en gewoon wachten tot de keurmeester moeilijk gaat doen
dat is namelijk op tijd zat....
Als je over een drempel rijd en een as spring eruit dan is het te laat en dat kan je een week na de apk gebeuren. Apk is iets legeaals, geen garantie voor een goede en veilige auto.
Interessant remmen trouwens met 1 aandrijfas.
Laatst gewijzigd door catscit op vr 27 apr, 2007 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
als 1 los komt gaat je auto 1 kant op, rechtuit remmen kun je totaal vergeten, als er een boom naast de weg staat ben je dood of je rijdt tegen een tegenligger op, en je remweg wordt 3 keer zo lang of langer.
Levensgevaarlijk dus, slechte aandrijfassen. Wederom verbaas ik mij of opmerkingen als "maakt niks uit", of "zolang de apk het goed vindt", we hebben het hier wel over de remmen.
Let wel, er mag best wat speling op de aandrijfassen zitten.
Levensgevaarlijk dus, slechte aandrijfassen. Wederom verbaas ik mij of opmerkingen als "maakt niks uit", of "zolang de apk het goed vindt", we hebben het hier wel over de remmen.
Let wel, er mag best wat speling op de aandrijfassen zitten.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
klopt, maar da's dus wel vervelend aan een eend.
Ami super is nog erger, 1 keer flink uitverend en de aandrijfas mietert uit elkaar.
Ami super is nog erger, 1 keer flink uitverend en de aandrijfas mietert uit elkaar.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
om hierop voort te borduren:
mijn dyane hoor ik ineens 'rammelen' als ik op een klinkerweg rijd. komt ergens bij een koppeling onder de kap vandaan, en ik vermoed de aandrijfas. Nu was een van mijn assen, toen ik de hoes verving, glanzend gepolijst vanbinnen: ofwel de homokineet bakzijde glom alsof ie gepoetst was, tekort aan vet dus. Zou dit kunnen zijn wat ik hoor? ik kon het lager als ik wilde er zo uitdrukken leek het. hoort dit?
mijn dyane hoor ik ineens 'rammelen' als ik op een klinkerweg rijd. komt ergens bij een koppeling onder de kap vandaan, en ik vermoed de aandrijfas. Nu was een van mijn assen, toen ik de hoes verving, glanzend gepolijst vanbinnen: ofwel de homokineet bakzijde glom alsof ie gepoetst was, tekort aan vet dus. Zou dit kunnen zijn wat ik hoor? ik kon het lager als ik wilde er zo uitdrukken leek het. hoort dit?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
laat het differentieel de assen dan niet beide kanten opdraaien (1 linksom, de andere rechtsom?catscit schreef:als 1 los komt gaat je auto 1 kant op, rechtuit remmen kun je totaal vergeten, als er een boom naast de weg staat ben je dood of je rijdt tegen een tegenligger op, en je remweg wordt 3 keer zo lang of langer.
Dus als 1 aandrijfas losschiet je toch gewoon rechtdoor gaat..?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
aangezien het geen limited slip diff is heb je niks aan het diff. Als er 1 aandrijfas los gaat en je remt blokkeert de rem aan die kant volledig, maar het wiel draait gewoon vrolijk verder. De andere kant rmt wel dus je gaat de kant op die nog wel remt. Verder moet je het vooral hebben van je voorremmen dus als er daar 1 van uitvalt heb je echt een probleem.
Ik heb eenden meegemaakt met versleten aandrijfassen waarbij na een verkeersdrempel de aandrijfas uit elkaar flikkerde. Echt erg spannend moet ik zeggen.
Ik heb eenden meegemaakt met versleten aandrijfassen waarbij na een verkeersdrempel de aandrijfas uit elkaar flikkerde. Echt erg spannend moet ik zeggen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
hey
Ik weet niet dat dit hier thuis hoort. Maar sinds kort als ik een beetje mijn wielen draai om een bocht te nemen dan gaat mijn stuur bibberen als ik het dan wat verder draai of terug draai dan is dit weg. Heb dit nu een aantal keer voor gehad en vind dit niet echt veilig klinken. Nu ik heb dit nooit gehad en sinds kort er een ander aandrijfas opgzet die ik nog had liggen kan het zijn dat het hier aanliegt?
Soms heeft de 2cv ook de neiging dit te doen als ik hard 100+ rij en ik een putje raak ofzo. Ik heb al gedacht de schokdempers ofzo maar die zitten er vooraan nog maar 45000 km op zijn lips van duckhunt. Iemand een gedacht?
RObin
Ik weet niet dat dit hier thuis hoort. Maar sinds kort als ik een beetje mijn wielen draai om een bocht te nemen dan gaat mijn stuur bibberen als ik het dan wat verder draai of terug draai dan is dit weg. Heb dit nu een aantal keer voor gehad en vind dit niet echt veilig klinken. Nu ik heb dit nooit gehad en sinds kort er een ander aandrijfas opgzet die ik nog had liggen kan het zijn dat het hier aanliegt?
Soms heeft de 2cv ook de neiging dit te doen als ik hard 100+ rij en ik een putje raak ofzo. Ik heb al gedacht de schokdempers ofzo maar die zitten er vooraan nog maar 45000 km op zijn lips van duckhunt. Iemand een gedacht?
RObin