Invoeren/rijdend maken besteleend uit 1954

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 2 mei, 2007 10:26

Ondertussen gaat dit topic niet meer over de invoer maar meer over de "restauratie". Maar goed.

Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Twécévé op wo 2 mei, 2007 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » wo 2 mei, 2007 10:48

Twécévé schreef:Ondertussen gaat dit topic niet meer over de invoer maar meer over de "restauratie". Maar goed.

Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:

Afbeelding
:shock: Da's best een fors deel :lol: :lol:
Ziet er goed uit :!:
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 2 mei, 2007 10:58

en een mooie sleutelruimte zo met dat weertje

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 2 mei, 2007 11:31

OnsEendje2 schreef:
Twécévé schreef:Ondertussen gaat dit topic niet meer over de invoer maar meer over de "restauratie". Maar goed.

Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:

:shock: Da's best een fors deel :lol: :lol:
Ziet er goed uit :!:
't Kan altijd nog erger he. De motor is bijv. nog niks aan gedaan.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 24 sep, 2007 15:30

Even een update:

Inmiddels is er het nodige laswerk gebeurd bij een garage aan zowel chassis als koets. Er is een nieuwe voetenbak ingelast en nieuwe bodemplaten. Achter is een nieuwe balk ingelast (onder de laadbak tegen de achterkant aan). Ook zijn vooraan de vooraan de dorpels gerepareerd. Het chassis is open gemaakt en er is gedeeltelijk een nieuwe boven- en onderplaat ingelast. Kortom; aan de buitenkant geen veranderingen te zien maar wel een hoop geld kwijt :lol:

Wat laswerk betreft is de AU nu APK/RDW waardig. Het opbouwen kan dus weer beginnen.

Ondertussen zijn er al de nodige onderdelen (goedkoop) op de kop getikt zoals velgen, remleidingen, nieuwe remcilinders, gereviseerde hoofdremcilinder, nieuwe pedaalmechanisme etc. Er moet nog wat klein grut gekocht worden zoals aandrijfarmpjes van de ruitenwisser en lampjes voor op de zijkant vande koets, maar daar moet wel aan te komen zijn, bijvoorbeeld via de EEEC.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 1 okt, 2007 13:57

De koets en chassis zijn terug van de lasser. Het opbouwen kan beginnen. Hier de AU in huidige staat:

Afbeelding

'Nieuwe' bodemplaten en stuk gelast in het chassis

Afbeelding


Chassis ziet er verder prima uit!

Afbeelding


Wielen moet nog het één en ander aan gebeuren

Afbeelding


Een hoop zooi waaronder nieuwe remleidingen

Afbeelding

Nieuw op de kop getikt

Afbeelding

mooi he

Afbeelding

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 2 okt, 2007 15:39

Reageren is toegestaan 8)

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » di 2 okt, 2007 16:02

komtie uit de maas?

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 2 okt, 2007 19:34

flower schreef:komtie uit de maas?
Dan heb je de eigenaar nog nooit gezien...

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » wo 3 okt, 2007 09:29

hah

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » wo 17 okt, 2007 14:31

Kan het zo zijn dat de donkergrijze kleur (dus niet dat lichte) van de voortrein de originele kleur is van de veerpoten? Dus niet zwart?? Weet iemand dat? de kleur lijkt haast origineel te zijn.


Afbeelding

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » wo 17 okt, 2007 15:07

Normaal moet alles zwart zijn, zowel chassis als draagarmen en veerpotten. Maar je weet natuurlijk nooit wat ze bij de Luchtmacht hebben gedaan met dat ding :wink: Neem anders even wat schuurpapier.

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » wo 17 okt, 2007 17:27

maar zo te zien zit er geen zwarte lak onder, en lijkt het origineel te zijn. Als het later gedaan zou zijn, was het aluminium typeplaatje waarschijnlijk ook meegelakt zijn.

(let niet op de zilverkleurig gebraste arm)

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 17 okt, 2007 17:44

Klink leuk, weer eens iets anders dan een grijze a(z)u met een zwart chassis en wielophanging. Misschien heeft de Franse armee d l'air in die tijd gebruikt gemaakt van een standaard grijs. er zijn altijd wel mensen te vinden die dat feilloos weten. heb je misschien ook op het koetswerk geschuurd om te kijken welke kleur er het eerste opzat? misschien is dat hetzelfde. denk er wel aam dat de tijd de vijftiger jaren lakken enorm doet verkleuren. dus zomaar een verfje laten mengen op een bestaand stukje grijs kan te eenvoudig zijn. Marco
tweeceevees zijn leuk!

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » wo 17 okt, 2007 18:16

Onder de blauwige lak van de koets die er op bepaalde plaatsen vanaf bladdert zit de standaard donkergrijze lak die de eend normaal had. Deze lak glimt zelfs nog. De lak van de draagarmen is een stuk lichter.

Plaats reactie