Invoeren/rijdend maken besteleend uit 1954
Ondertussen gaat dit topic niet meer over de invoer maar meer over de "restauratie". Maar goed.
Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:
Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:
Laatst gewijzigd door Twécévé op wo 2 mei, 2007 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Da's best een fors deelTwécévé schreef:Ondertussen gaat dit topic niet meer over de invoer maar meer over de "restauratie". Maar goed.
Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:
Ziet er goed uit
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
't Kan altijd nog erger he. De motor is bijv. nog niks aan gedaan.OnsEendje2 schreef:Da's best een fors deelTwécévé schreef:Ondertussen gaat dit topic niet meer over de invoer maar meer over de "restauratie". Maar goed.
Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:
Ziet er goed uit
Even een update:
Inmiddels is er het nodige laswerk gebeurd bij een garage aan zowel chassis als koets. Er is een nieuwe voetenbak ingelast en nieuwe bodemplaten. Achter is een nieuwe balk ingelast (onder de laadbak tegen de achterkant aan). Ook zijn vooraan de vooraan de dorpels gerepareerd. Het chassis is open gemaakt en er is gedeeltelijk een nieuwe boven- en onderplaat ingelast. Kortom; aan de buitenkant geen veranderingen te zien maar wel een hoop geld kwijt
Wat laswerk betreft is de AU nu APK/RDW waardig. Het opbouwen kan dus weer beginnen.
Ondertussen zijn er al de nodige onderdelen (goedkoop) op de kop getikt zoals velgen, remleidingen, nieuwe remcilinders, gereviseerde hoofdremcilinder, nieuwe pedaalmechanisme etc. Er moet nog wat klein grut gekocht worden zoals aandrijfarmpjes van de ruitenwisser en lampjes voor op de zijkant vande koets, maar daar moet wel aan te komen zijn, bijvoorbeeld via de EEEC.
Inmiddels is er het nodige laswerk gebeurd bij een garage aan zowel chassis als koets. Er is een nieuwe voetenbak ingelast en nieuwe bodemplaten. Achter is een nieuwe balk ingelast (onder de laadbak tegen de achterkant aan). Ook zijn vooraan de vooraan de dorpels gerepareerd. Het chassis is open gemaakt en er is gedeeltelijk een nieuwe boven- en onderplaat ingelast. Kortom; aan de buitenkant geen veranderingen te zien maar wel een hoop geld kwijt
Wat laswerk betreft is de AU nu APK/RDW waardig. Het opbouwen kan dus weer beginnen.
Ondertussen zijn er al de nodige onderdelen (goedkoop) op de kop getikt zoals velgen, remleidingen, nieuwe remcilinders, gereviseerde hoofdremcilinder, nieuwe pedaalmechanisme etc. Er moet nog wat klein grut gekocht worden zoals aandrijfarmpjes van de ruitenwisser en lampjes voor op de zijkant vande koets, maar daar moet wel aan te komen zijn, bijvoorbeeld via de EEEC.
De koets en chassis zijn terug van de lasser. Het opbouwen kan beginnen. Hier de AU in huidige staat:
'Nieuwe' bodemplaten en stuk gelast in het chassis
Chassis ziet er verder prima uit!
Wielen moet nog het één en ander aan gebeuren
Een hoop zooi waaronder nieuwe remleidingen
Nieuw op de kop getikt
mooi he
'Nieuwe' bodemplaten en stuk gelast in het chassis
Chassis ziet er verder prima uit!
Wielen moet nog het één en ander aan gebeuren
Een hoop zooi waaronder nieuwe remleidingen
Nieuw op de kop getikt
mooi he
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Klink leuk, weer eens iets anders dan een grijze a(z)u met een zwart chassis en wielophanging. Misschien heeft de Franse armee d l'air in die tijd gebruikt gemaakt van een standaard grijs. er zijn altijd wel mensen te vinden die dat feilloos weten. heb je misschien ook op het koetswerk geschuurd om te kijken welke kleur er het eerste opzat? misschien is dat hetzelfde. denk er wel aam dat de tijd de vijftiger jaren lakken enorm doet verkleuren. dus zomaar een verfje laten mengen op een bestaand stukje grijs kan te eenvoudig zijn. Marco
tweeceevees zijn leuk!