snelle visa?

Alles over visa-conversies.
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » wo 2 mei, 2007 14:31

je zou een fan moeten monteren die dezelfde luchtverplaatsingsopbrengst heeft als de orginele bij zeg 6000 rpm. dan zou het toch goed moeten gaan denk ik. maarja hoe ga je dat meten?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

jan-bart picavet
Beginner
Beginner

Bericht door jan-bart picavet » wo 2 mei, 2007 15:37

volgens mij is het zo dat de Fan alleen bedoeld is voor file rijden..
als je in de vierde versnelling zit heb je voldoende lucht de naar binnen geforceerd wordt

kijk maar naar luchtgekoelde motorfietsen, helemaal geen fan en geen overdreven koelribben
je kan misschien ook wat aan het koelen van de uitlaat doen door ribben op de pijpjes mocht het te warm worden

misschien wordt het een ander verhaal als je in de franse alpen zit omdat er dan weinig lucht binnen komt bij het bergop rijden terwijl je toch vol vermogen vraagt

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 2 mei, 2007 17:48

Ja maar ik rij luchtgekoelde motoren en die hebben geen motorkap om de moter zitten.

De eend raakt bij file zelfs lichtelijk onderkoeld

koelen van de uitlaat moet je niet doen, dat is wel het laatste wat je wil om de flow goed te houden.

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » wo 2 mei, 2007 20:28

ja, als je voldoende snelheid hebt, dan is het niet zo'n probleem. maar een bergpasje kun je beter niet doen zonder fan...althans in een eend. Bij de lomax was dat een ander verhaal. koppen liggen vrij in de wind en dan gaat het wel.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » wo 2 mei, 2007 22:35

al dat gemiep over wel of niet, als je gewoon een olietemp sensor in je eend zet en ook een elektrische ventilator. Dan weet je gauw genoeg of het wel of niet kan.
Als de acadiane pickup voltooing nadert zal ze zeker (in ieder geval als probeersel) elektrische koeling krijgen. Maar dat kan even duren aangezien er nog zeker 2 projecten tussendoor komen.
Ami 8 break

jan-bart picavet
Beginner
Beginner

Bericht door jan-bart picavet » di 8 mei, 2007 21:39

om toch terug te komen op de sproeiers, weet iemand waar ik die kan kopen? (voor visa)

Plaats reactie