Koppeling
-
- Heavy user
Koppeling
Als de motor van mijn Eend warm is en ik wil weg rijden, dan trilt mijn hele Eend tot in de kit-voegen. Het schakelen tijdens het rijden gaat vlekkeloos, het gaat dus alleen om het optrekken. Hoe komt dat en wat kan ik er aan doen ?
Afblijven.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Trillende koppeling
Dat betekend dus een vette of kromme kopelingsplaat.
Als je weet dat je koppelingsplaat nog prima van dikte is,Kan je een hele gemene truuk
uithalen nl.Zet je auto tegen een stevige muur(Zachtjes)Dan in z'n 1 en de koppeling
langzaam op laten komen,Zodat hij echt slipt.Hij zal dan erg warm worden,waardoor
de olie op de plaat hopenlijk verbrandt.Meerdere malen met succes toegepast.
Hopenlijk succes.
Als je weet dat je koppelingsplaat nog prima van dikte is,Kan je een hele gemene truuk
uithalen nl.Zet je auto tegen een stevige muur(Zachtjes)Dan in z'n 1 en de koppeling
langzaam op laten komen,Zodat hij echt slipt.Hij zal dan erg warm worden,waardoor
de olie op de plaat hopenlijk verbrandt.Meerdere malen met succes toegepast.
Hopenlijk succes.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Triilende koppeling
Ik merk dat sommige heren mijn zaak flink overdrijven.Het is niet de bedoeling om het naar god te helpen. 1 minuut is dikwijls lang zat. Je mag uiteraard ook
de motor er uithalen en een nieuwe koppeling monteren.Ik dacht je hiermee een iets
makkelijker tip te geven,maar als dit zo in verkeerde aarde valt houdt ik dit soort tips wel
voor me.
Gerard.
de motor er uithalen en een nieuwe koppeling monteren.Ik dacht je hiermee een iets
makkelijker tip te geven,maar als dit zo in verkeerde aarde valt houdt ik dit soort tips wel
voor me.
Gerard.
Re: Triilende koppeling
Gerard Maas schreef:Ik merk dat sommige heren mijn zaak flink overdrijven.Het is niet de bedoeling om het naar god te helpen. 1 minuut is dikwijls lang zat. Je mag uiteraard ook
voor me.
Gerard.
Dit is nu een tip uit de praktijk waar je wat aan hebt. Zo kreeg ik jaren geleden toen ik met mijn eend aan de kant van de weg stond met een motor die steeds inhield, van een wegenwachter de tip om een liter dieselolie in een volle tank te doen, dan zou een klep (die naar zijn idee vastzat) wat meer smering krijgen en misschien losgaan. Het hielp en ik heb nog zeker 2 jaar zonder problemen met die eend gereden.
Dit is ook zo'n praktijk oplossing, en daar heb je wat aan, dus Gerard, wat mij betreft nog veel meer van deze oplossingen.
Leo
-
- Heavy user
Ik wil mij voor de volle 100% bij Leo en Teun aansluiten. Tips uit de praktijk zijn vaak beter dan een handboek-tip, want dat is theorie en niet alles is meetbaar en/of na te gaan. En daarbij, je bent niet verplicht een tip in de praktijk ook werkelijk uiot te voeren Overigens, ik ben een beetje boel een leek op Eenden-gebied + ik ben van nature helaas een klein beetje wantrouwend en ongeloofelijk eigenwijs(nog eigenwijzer dan een Eend). Ik wou je tip echt niet de grond in stampen Gerard, mijn excuzes.
Ik denk zelf dat ik thuis eerst eens goed naar de koppeling kijk en dan beslis wat ik er mee doe. Weet iemand of het voor de koppeling + versnellingsbak e.d. uit maakt of ik mijn Eend tegen de muur zet (haleluja, wat klinkt dat eng) of dat ik met de handrem er op de koppeling in z'n 4 op laat komen ?
Ik denk zelf dat ik thuis eerst eens goed naar de koppeling kijk en dan beslis wat ik er mee doe. Weet iemand of het voor de koppeling + versnellingsbak e.d. uit maakt of ik mijn Eend tegen de muur zet (haleluja, wat klinkt dat eng) of dat ik met de handrem er op de koppeling in z'n 4 op laat komen ?
Afblijven.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Trillende koppeling
Uiteraard is dat ook ee goede optie,want je hebt het goed begrepen.
de koppeling even flink laten slippen en hopen dat je van je hlacht af ben.
de koppeling even flink laten slippen en hopen dat je van je hlacht af ben.
-
- Heavy user
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Trillende koppeling
Je laat de koppeling zo slippen dat je hem net gaat ruiken.De handrem van schijfremmen
lijken me niet sterk genoeg.Een band of iets anders zachts tussen de muur is natuurlijk
altijd aan te bevelen,Maar het is niet de bedoeling om een aanrijding te maken maar alles
met beleid.
lijken me niet sterk genoeg.Een band of iets anders zachts tussen de muur is natuurlijk
altijd aan te bevelen,Maar het is niet de bedoeling om een aanrijding te maken maar alles
met beleid.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Hoi,
das opzich niet zo verkeerd want als je toch je versnellingsbak naar de maan rijd en je zet er vervolgens een nieuwe in kan je gelijk even naar je koppeling kijken
Toen ik mijn eend net had, trilde die ook heel erg bij het wegrijden. Ik dacht toen ook dat er iets met de koppeling was tot een vriend van mij die als wat langer eend rijd er trillingsvrij mee weg reed! Na 2 maanden rijden had ik het gelukkig ook onder de knie, dus ik zou zeggen blijven oefenen. Mijn koppeling is nog steeds niet de fijnste die je kan hebben maar ik rijd er nu probleemloos mee al zo'n 11.000km
das opzich niet zo verkeerd want als je toch je versnellingsbak naar de maan rijd en je zet er vervolgens een nieuwe in kan je gelijk even naar je koppeling kijken
Toen ik mijn eend net had, trilde die ook heel erg bij het wegrijden. Ik dacht toen ook dat er iets met de koppeling was tot een vriend van mij die als wat langer eend rijd er trillingsvrij mee weg reed! Na 2 maanden rijden had ik het gelukkig ook onder de knie, dus ik zou zeggen blijven oefenen. Mijn koppeling is nog steeds niet de fijnste die je kan hebben maar ik rijd er nu probleemloos mee al zo'n 11.000km
2cv az 1968
het is inderdaat waar dat als je gewend bent met een bepaald toerental weg te rijden, dit wel eens het verkeerde kan zijn.
De eend heeft namelijk een toerental ik gok 1500 toeren waarbij de motor ontzettend trilt bij het wegrijden. Rij je stationair weg of met hogere toeren is er niets aan de hand.
Probeer maar eens, en laat iemand die al langer eend rijdt het eens proberen
De eend heeft namelijk een toerental ik gok 1500 toeren waarbij de motor ontzettend trilt bij het wegrijden. Rij je stationair weg of met hogere toeren is er niets aan de hand.
Probeer maar eens, en laat iemand die al langer eend rijdt het eens proberen