kapotteling... :-S

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 24 mei, 2007 19:10

CitRoel schreef:20 jaar?? :shock: Dan zou ik die maar eens vervangen, heb je niet twee benen nodig om de drukgroep in te drukken??
als je diafragma hebt, heb je daar geen last van. alleen 3 vinger koppeling wordt "stroever" naar mate ie meer slijt.

let daar dus ook even op als je een nieuwe besteld. ik weet niet exact de jaartallen wanneer citroen switchte maar dat weten ze bij de onderdelenboer wel te vertellen. je kan het evt ook zien of je een dik of dun vliegwiel hebt.

kan echt wel lonen een nieuwe koppeling (wel de hele set vervangen) kost ca 90 euro en is in een avond/middag/ochtend te doen.

maar check idd wel eerst even de motor/versnellingsbak steun. als de baksteun gaar is, kan een indicatie zijn dat je versnellingspook naar binnen (is richting motor) trekt bij stevig remmen. wellicht een idee om bij twijfel gewoon ook maar die rubbers te vervangen als je de koppeling vervangt, dan heb je het blok toch los en kun je er heel makkelijk bij. ook dit zijn de kosten niet en een half uurtje extra werk

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » do 24 mei, 2007 22:37

probleem ondertussen al een tijdje opgelost hoor,
het lag aan de 123 die blijkbaar defect was.
terug gestuurd en keurig een andere gekregen
vroem vroem

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 25 mei, 2007 09:04

Een vette koppelingsplaat,als dat het geval is ook de krukaskeerring vervangen

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 26 mei, 2007 16:26

Dit topic loopt al een tijdje. Inmiddels ben ik ook een stuk verder met de restauratie. Koppeling was lang niet versleten bleek na inspectie. Stootte wel bij optrekken. Dus goed ontvet en nieuw krukaskeerring geplaatst. Die was op zich wel aan vervanging toe. Motorsteunen heb k ook vernieuwd. Nu is alles prima tijdens het testen. Koppeling van een eend slijt over t algemeen niet zo snel. Alleen bij lomp gedrag of heeeeeeel veel km's gereden.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » za 26 mei, 2007 18:01

TB schreef: Alleen bij lomp gedrag of heeeeeeel veel km's gereden.
of heel veel stads verkeer...
vroem vroem

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 26 mei, 2007 19:47

Dat kan ook!

Toch zijn er mensen die een koppeling veel meer laten slippen en gaan er bruut mee om.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 27 mei, 2007 14:41

Een koppeling wordt door de bestuurder versleten.In de DS Hydraulic zat
een normale koppeling die automatisch door de hydraulic bediend werd en
versleet nooit

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 27 mei, 2007 21:06

Gerard Maas schreef:Een koppeling wordt door de bestuurder versleten.In de DS Hydraulic zat
een normale koppeling die automatisch door de hydraulic bediend werd en
versleet nooit
das handig ! maar ja men koppeling heeft nu 200.000 km en er zitten nog steeds diepe groeven in...
vroem vroem

Plaats reactie