Op mijn werk heb ik dat ook vaak, veel IT'ers maken ingewikkelde constructies of komen niet tot een oplossing. Daar heb ik weinig last van
Ergens in mijn achterhoofd heb ik nu genoteerd dat ik als ik die stickertjes ergens zie ze even moet kopen haha
Kachel
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Re:
Rossero schreef: ↑do 12 mei, 2011 09:43 Je kunt het ook repareren! Er zit vast een kachelkabel ofzo los. Zorg dat de kachel binnen op koud staat en sluit alle kabels aan zoals op de bovenste drie foto's in dit topic:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=189 ... &start=371
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben
Zijn er nog tips (of foto's) om de kachel te repareren/ af te stellen. Ik krijg, met name bij de voorruit veel te weinig warme lucht binnen. Terwijl de klep naar de voorruit wel goed afgesteld staat. Dus onderweg daarnaartoe wordt er warme verloren omdat de andere schuiven waarschijnlijk niet helemaal goed zijn. Schuif warm - koud gaat ook gruwelijk zwaar en wil losschieten naar standje koud. Hoe stel je die kleppen goed af?
Laatst gewijzigd door Twécévé op di 19 nov, 2024 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Kachel
Blijft een drama, duwen tegen een staaldraadje werkt nooit goed
Ik kan je helaas niet verder helpen
Ik kan je helaas niet verder helpen
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
Re: Kachel
Je kunt ook onder de motorkap het staaldraadje helpen, of de kleppen gewoon met de hand bedienen, of de kabels beter gangbaar maken door te smeren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Kachel
Het is wel even een klusje maar het helpt zeker om een keer de kabels goed aan te pakken.
Kabels losnemen, uit elkaar halen, mogelijke knikken er uit halen, met een schuursponsje de kabels schoonmaken, buiten kabels uitspoelen met b.v. remmen reiniger en alles weer licht ingevet in elkaar.
Ook iets om na te kijken is of het schuimrubber in de slangen niet los gekomen is en dwarszit in de slang.
Kabels losnemen, uit elkaar halen, mogelijke knikken er uit halen, met een schuursponsje de kabels schoonmaken, buiten kabels uitspoelen met b.v. remmen reiniger en alles weer licht ingevet in elkaar.
Ook iets om na te kijken is of het schuimrubber in de slangen niet los gekomen is en dwarszit in de slang.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34
Re: Kachel
wat ook belangrijk is dat de kachelkleppen niet uitgesleten zijn! De scharnierpunten van klep en huis! Als dat zo is dan zakt de klep naar beneden en dan scharniert hij niet meer soepel. Oplossen door klep eruit halen en met ringetjes de hoogte opvullen of andere kachelpotten zoeken.