revisie carburateur

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » di 9 aug, 2011 18:27

het eerste gespin is kattengewin..... na een wat langere rit blijkt de carb toch niet goed te functioneren. De motor slaat af bij verkeerslichten en stottert kennelijk.
morgen maar een de afstelling proberen... :cry:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 9 aug, 2011 18:49

Punky schreef:Dat zwart krijg je door backfires in de carb.
Geef mij maar weer de schuld.

PS zwart komt door carterventilatie (verdampte olie welke weer door je carb moet om verbrand te worden), dus toptip, carterventilatie slang loshalen en in opvangbakje opvangen. Voor apk niet goed, voor motor perfect.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 9 aug, 2011 18:51

Carburateur inwendig reinigen doe je met shuma, bij de mitshubishi dealer verkrijgbaar, wordt het weer als nieuw.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 9 aug, 2011 20:00

Check de stationaire sproeier eens, hier wil na het reinigen nog wel eens een vuiltje in komen uit een of ander kanaaltje.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 9 aug, 2011 22:40

backfire schreef:
PS zwart komt door carterventilatie (verdampte olie welke weer door je carb moet om verbrand te worden), dus toptip, carterventilatie slang loshalen en in opvangbakje opvangen. Voor apk niet goed, voor motor perfect.
He dat heb ik nog nooit gehoord :idea: :idea:
Hoe bedoel je in bakje opvangen?
Komt er ook olie uit?
Hoe vang jij dat op?
Kun je het slangetje niet gewoon verlengen en naar beneden hangen onder de motor :wink: :wink:

Hoor graag van je.

Greetz David :P

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 10 aug, 2011 16:48

Tot 1973 hing er zo wie zo een slang naar de grond (bij motorfietsen) totdat dat milieutechnisch niet meer mocht (logisch). Je pakt een oude fles en doet daar een spons in en steekt de slang er halverwege in. Dan kan de damp nog weg en blijft de olie in de spons hangen. 1 keer per jaar schoonmaken.

En anders ff googlen ;)

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 10 aug, 2011 17:01

Ik post hie rmaar op verder aangezien ik ook een caburateur aan het reviseren ben.

Ook ik heb zo'n standaad pakkingsetje.

Het rubberringetje heb ik nog niet kunnen lokaliseren!?!

Er zijn 2 van die vierkante doosjes op de carburateur maar er is maar 1 vierkantachtig geval in de set....

Er zitten 2 voetpakkingen in. Maar origineel zit er een dikke plaat tussen en geen papieren pakking....?

Waar smeer je de assen van de carburateur het best mee? Kogellagervet? Of olie?

Er zitten in de set 2 van die afsluitertjes voor bij de vlotter, gewoon kijken welke past?

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » wo 10 aug, 2011 17:18

heb je dan wel het goeie revisiesetje...??

Vandaag zelf maar een proefritje gemaakt en de motor loopt perfect. Geen gestotter...niks. Allen bij lang stationair draaien pakt hij niet goed op.
De stationair sproeier iets verdraaid en eens kijken hoe dat uitpakt.....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 10 aug, 2011 21:51

Wat een waardeloos revisiesetje, bah.

De helft zit er niet in en wat er wel in zit, kan ik niks mee.

Volgens de sticker op het zakje is het wel voor deze carburateur.

ROMMEL, dat is het. Kosten: 25 euro!!! :?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 10 aug, 2011 22:55

Je hebt duidelijk een setje voor een dubbeltraps carb. (inlaat ovaal). Dit topic gaat over een enkeltraps carb. (inlaat rond) Is dus een totaal ander setje. Van de dubbeltraps carb. is uitgebreider.

Zover ik het lees is het geen rommel. Je moet niet aan het bovenste vierkantachtige geval komen. Het bijgeleverde membraam is voor het vierkante geval wat een vast deel is van je carb.

Verder krijg je tegenwoordig 2 papierenpakkingen om de dikke voetpakking van de carb zeker goed af te sluiten. Monteer ze al jaren en ben er erg tevreden over. Dus spruitstuk, papierenpakking, dikke voetpakking, papierenpakking en dan de carb. Gegarandeerd lekvrij.

De assen smeer je met vet. Gebruik zelf vaak spuitvet. En een aantal zaken houdt je als het goed is over, zoals dat rubberen ringetje.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 11 aug, 2011 09:38

Thijs schreef:Wat een waardeloos revisiesetje, bah.

De helft zit er niet in en wat er wel in zit, kan ik niks mee.

Volgens de sticker op het zakje is het wel voor deze carburateur.

ROMMEL, dat is het. Kosten: 25 euro!!! :?
Beetje kort door de bocht.
Even checken bij je leverancier en wellicht kun je iets regelen.

Je hebt duidelijk niet het goede setje.

Greetz David :P

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 11 aug, 2011 11:34

Het is wel het juiste setje, staat er gewoon op.

Ik had niet in de gaten dat dit topic over een 1-traps ging, sorry.

Maar de motor draait met de schoongemaakte caburateur, alleen niet stationair.
Als ik de choke uit zet, is het over en uit.... :?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 11 aug, 2011 12:06

Dan is waarschijnlijk je stationair sproeier vuil

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 15 aug, 2011 11:10

Thijs schreef:Het rubberringetje heb ik nog niet kunnen lokaliseren!?!
Een klein ringetje? Deze is van de acceleratie sproeier, daarma zit ie in de carb geklemd.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 16 mar, 2014 06:07

En we gaan nog ff verder met deze carburateur en klachten.

De choke werkt niet meer en ik heb het sterke vermoeden dat het beugeltje waar de chokekabel mee vast moet zitten Granny verlaten heeft zonder medeweten van de bestuurster.

Nu heb ik zelf alleen ervaring met de dubbeltraps carb. Heeft iemand voor mij wat detailfoto's van de enkeltraps carb zoals die gemonteerd moet zitten?

Alvast bedankt
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie