beide eenden slaan niet meer aan

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » di 14 aug, 2012 15:00

Bij een motorfiets heb ik hetzelfde probleem.
Als hij langer dan 2 a 3 weken stil heeft gestaan, start hij pas na zeer lang doorstarten tot de accu het bijna opgeeft.

De truc is inmiddels bekend: als hij niet direct aanslaat zoals normaal, even via een schroefje aan de vlotterbak de boel leeg laten lopen (met de benzine kraan dicht...!) "verse" benzine erin dmv de benzine kraan weer te openen en de motor slaat meteen aan.
Kennelijk verdampt er toch "iets" in de carburateur bij sommige types waardoor het starten een probleem wordt.
Het is een vaag verhaal, maar heb het al regelmatig laten zien aan ongelovigen!
Ik hen meerdere motorfietsen staan, de meeste hebben er GEEN last van....maar de brandstof komt bij dezelfde pomp vandaan.
NU kan het, want de motor in kwestie heeft al drie weken niet gelopen.... :?

Gr, Luc
Duck your life

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » di 14 aug, 2012 19:32

Ik ben blij met dit topic. Het overkwam me regelmatig na een aantal maanden stilstand. Startkabels naar een andere auto hielp niet. Ik herinner me nu dat ik gewoon wat remmenreiniger in het luchtfilter moet spuiten, daarna start de auto gewoon. Na een aantal kilometers is het probleem een heel jaar weg.

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » do 27 dec, 2012 18:31

Ik heb precies het zelfde probleem: niet willen starten, nadat hij een week of 6 in de garage heeft gestaan. Na lang doorstarten leek het er op of hij wilde starten, maar helaas! Ook ik dacht, ik heb hem verzopen! bougies droog gemaakt, accu opnieuw geladen, maar niet starten!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 28 dec, 2012 10:51

Als na de truc met de remmenreiniger het probleem geruime tijd wegblijft, valt de verdenking op de aanvoer vanuit de tank. Niet helemaal dichte verbindingen op de tank en in de benzineleiding zorgen ervoor dat de benzinepomp niet goed aanzuigt. Als er eenmaal flink wat toeren worden gemaakt, trekt de pomp het wel weer. Als de eend daarna regelmatig wordt gebruikt, blijft het probleem weg doordat de inhoud van de vlotterkamer voldoende is voor een vlotte start. En na een langere periode van stilstand heb je het probleem terug. De remedie: De verbindingen van de benzineleiding nalopen, uitgelubberde stukjes slang en slangklemmen vernieuwen en als dat alles niet helpt: benzinepomp vervangen.

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » vr 28 dec, 2012 19:01

Het zal wel aan mij liggen maar.... wat is de truck met de remreiniger? :oops:
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 28 dec, 2012 21:25

remmenreiniger ontbrandt heel goed en zit in een spuitbus, dus is heel makkelijk in de carburateur te spuiten. als je dan start slaat de motor aan, mits je een vonk hebt. kan je dus ten eerste mee controleren of de motor nog wel loopt, ten tweede werkt de benzinepomp veel sneller dan met het langzame draaien op de startmotor, waarmee het je dus vaak lukt om voldoende benzine in de carburateur te pompen zodat de motor daar verder op loopt.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » za 29 dec, 2012 07:52

Het lijkt een redelijke gedachte dat het probleem in de aanvoer vanuit de tank zit. Maar ik kreeg hem zelfs niet aan de praat na het aanslepen achter een andere auto. Ik had geprobeerd hem in z'n tweede versnelling aldus aan de praat te krijgen, wat niet lukte. De benzinetoevoer was toen wel goed. Trouwens, het jaar daarvoor heb ik de gehele benzineleiding van tank naar carb vervangen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Plaats reactie