jb's 2cv 1956

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 23 aug, 2013 18:30

j b schreef:haha, elke keer als ik aan mijn auto bezig ga zijn komen ze er vanzelf aan
wordt het niet eens tijd voor een buurman en buurman Avatar?????

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » za 24 aug, 2013 16:18

vandaag bezig geweest met de achterremmen. de linker remtrommel heb ik zonder al te veel problemen losgekregen. deze heb ik ook schoongemaakt net als de remvoering. deze draait weer soepel rond.
de rechter heb ik er niet afgekregen. ik kom niet verder dan halverwege :(
nu maar weer gestopt. het gign me te hard regenenen
J B

just drive like you stole it

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 24 aug, 2013 16:45

Simpel truckje, neem een oude velg las aan de achterkant een M10 of M12 moer erin (in het midden waar normaal je sierdop wordt vastgezet) zet de velg op de trommel vast met de 3 wielbouten (net alsof je je wiel erop zet)

Neem een draadstang M10/M12 en slijp er
40 cm vanaf en las het dwars op je overige draadstang zodat je een T- stuk krijgt nu kun je de draadstang in de moer draaien, de draadstang komt op je as en je draait je trommel er zo vanaf (niet vergeten de borgmoer eerst te verwijderen)....

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » zo 25 aug, 2013 14:23

had gister avond een helder moment en heb zoiets gemaakt van 1 cm dikke stalen plaat. gaten voor de wielbouten erin en een gat in het midden voor een m10 moer :D

motor staat nu warm te draaien voor het afstellen van de kleppen
J B

just drive like you stole it

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 26 aug, 2013 17:32

vandaag verder gegaan met de contactpuntjes afstellen. ben er niet echt goed in en met de omschrijving kwam ik er nog niet goed aan uit. uiteindelijk via google en youtube (link vond ik op dit forum http://www.youtube.com/watch?v=HLkGyHEkdPw ) ben ik er aan uit gekomen.

toen ik de motor startte zonder ventilator kwamen de vonken (volgens mij uit de kapotte uitlaatdemper (2de))
waar kan dit vandaan komen? het geluid van de motor klinkt goed. is dit gewoon roest en koolstof in de uitlaat die ik eruit aan het blazen ben?
Met ventilator was dit niet het geval.

verder krijg ik de auto niet gestart op de choke en ik kan hem hier ook niet op laten lopen. waar moet ik dit zoeken bij de carburateur van een 4tje?
als ik de motor eenmaal op temperatuur heb kan ik hem redelijk aan de praat houden zonder gas bij te geven

Verder wil ik de remmen weer veilig maken. in eerste instantie wilde ik de wielremcilinders vervangen en de hrc maar zit te twijfelen of ik niet complete setjes voor revisie koop
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 26 aug, 2013 20:03

Auto niet te lang laten lopen zonder ventilator. Het anker van de dynamo kan zo loskomen...

Remcylinders en hrc gewoon vervangen, zijn de kosten niet!
En gelijk een tube remcylindervet kopen om ze voor montage netjes in te vetten (achter de rubberbeschermhoesjes)
------------------------------
Traction 11 BL 1950

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 26 aug, 2013 20:36

en Dot 5 remolie gebruiken anders zit de boel zo weer vast.....

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 27 aug, 2013 13:27

remcylindervet was ik niet bekend mee.
De hrc en remcilinders wilde ik zowiezo al doen. zat te twijfelen of ik de rest ook zou vervangen.


en dot 5?
ik kom alleen maar dot 4 tegen in omschrijvingen
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 27 aug, 2013 15:44

Dot 5.0 is siliconevloeistof. Mag alleen gebruikt worden in combinatie met een leeg systeem en nieuwe HRC en remcylindertjes. Gaat idd niet vastzitten doordat het geen water opneemt in tegenstelling tot Dot 4.0.
Kan niet worden gemengd, anders gaat de boel heel snel stuk.

Let op er bestaat ook nog Dot 5.1 , en dat is weer een andere vloeistof!
------------------------------
Traction 11 BL 1950

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 27 aug, 2013 16:26

ah, ok, op die manier, weer wat geleerd, dus als ik ergens wat leiding hergebruik kan ik hier dus niet op overstappen??
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 27 aug, 2013 19:52

Nee alleen met 100% nieuw spul

Voorkom vastzitten door 1 keer per jaar je remvloeistof dot4 te vervangen. En ook tijdens langere perioden van stilstand de remmen te gebruiken.
tweeceevees zijn leuk!

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » wo 28 aug, 2013 17:30

toen ik mijn auto kocht zaten er onderdelen bij die ik niet helemaal of helemaal niet kan plaatsen.
de eerste is zoals het mij lijkt een stuk uitlaat die de eerste demper kan vervangen
Afbeelding

bij de 2 de heb ik echt geen idee. ook geen idee of het wel bij de auto hoort
Afbeelding

en bij de derde heb ik ook geen idee
Afbeelding

Wie kan mij hiermee helpen
J B

just drive like you stole it

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 28 aug, 2013 17:36

Eerste foto lijkt wel een tuningsuitlaat uit de fifties, net zoals ze nu dempers weglaten,
tweede foto weet ik niet (stukjes uit een eendenbankstel???)
derde foto is een rem- of koppelingspedaal voor je auto, vergelijk het maar eens....

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » wo 28 aug, 2013 19:02

Stukje pijp op de eerste foto is voor een Dyane/Ak/Azu met oud type motor. (en die heeft de eerste demper onder de bak)
Tweede weet ik niet en het derde is idd een pedaal.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 28 aug, 2013 19:44

engbokho schreef:Tweede weet ik niet .
Nou dat valt me nou toch even tegen van jouw :wink: :wink: :wink:

Plaats reactie