restauratie 2cv 1986

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1639
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 3 jul, 2016 18:02

Ik heb/had het zelfde probleem!
Vulplaatjes helpen wel , maar zijn nog niet DE oplossing.
Ik moet mijn portieren ook helemaal openmaken en kan ze dan pas sluiten.
De nieuwe rubbers zijn gewoon veel te stug.
Langzaam maar zeker gaat het nu beter, door gebruik, maar in het begin was het gewoon erg vervelend.
Dus vulplaatjes Ja, maar daar los je het probleem niet helemaal mee op,
Siliconenspray, kan ook wel helpen, maar eigenlijk zijn die nieuwe rubbers gewoon veel te stug.
Ik ga de volgende keer voor oude, of gebruikte rubbers !

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » zo 3 jul, 2016 19:00

soms is dat echt gedoe inderdaad. Silicone helpt meestal wel. Dan klapt het rubber niet zo gauw om. En je moet de rubbers goed plat tegen de daur aandrukken.
Met monteren staan ze vaak te scherp naar binnen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 3 jul, 2016 22:22

Door openslaande deuren zijn de scharnier bevestigingen an de carosserie verbogen.
Met behulp van de vulplaatjes kan je dat een beetje compenseren maar eigenlijk moeten de bevestigingen weer terug gebogen worden.
Dan opent de deur verder van het gootje.
Ik ben al eens bezig geweest met blokken hout en een grote waterpomptang.
Dat heeft toch wel wat geholpen.
Nu van dat dikke zwarte schuimrubber tussen de scharnieren gestoken om de open deur wat op te vangen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

LeonS
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 jun, 2016 20:24
Locatie: zevenhoven
Contacteer:

Bericht door LeonS » zo 3 jul, 2016 23:29

Super bedankt allen voor deze i fo.
De scharnierpunten aan de body zijn met name aan de onderzijde nieuw.
Wellicht zit de grap daar wel een beetje dan als ik de laatste post zo doorlees. (Dank andre post)

Op zich gaat het nu redelijk. Rechts gaat goed.
Maar links (natuurlijk de meest gebruikte) die moet helemaal open voor het sluiten.
Heb het achterscherm gister gespoten en vandaag gemonteerd.
Dus eerst van de week even de apk afwachten dan kunnen de laatate dingetjes gedaan worden.
Zoals beetje bijtippen en hier en daar wat polijsten.
Zal proberen morgen nog een foto of wat te maken en plaatsen.
Ook van het rubbergedoetje hahaha
Liever gelast dan geleased.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1639
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 4 jul, 2016 07:25

André Post schreef:Door openslaande deuren zijn de scharnier bevestigingen an de carosserie verbogen.
Met behulp van de vulplaatjes kan je dat een beetje compenseren maar eigenlijk moeten de bevestigingen weer terug gebogen worden.
Dan opent de deur verder van het gootje.
Ik ben al eens bezig geweest met blokken hout en een grote waterpomptang.
Dat heeft toch wel wat geholpen.
Nu van dat dikke zwarte schuimrubber tussen de scharnieren gestoken om de open deur wat op te vangen.
Buig je de scharnierbevestigingen dan naar de carrosserie toe ?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 4 jul, 2016 12:27

Ik heb zo vaak gezeur met de voordeuren!!

Inderdaad lijkt de deur "verschoven" richting A stijl.....
Maar Ik zie niet in hoe dat ervoor zorgt dat de deur naar de voorkant van de auto verschuift.

Heel vaak duwt het deurrubber vervolgens de sierstrip van de regengoot aan de A stijl.
Zo irritant!!

Ik heb het zelfs als er niet gelast is maar er gewoon een andere deur in gezet wordt.
Alleen maar vulplaatjes tussen de deur en het scharnier zijn niet de oplossing.

Waar zit het geheim van een juiste afstelling in??
Het is 1 van de weinige dingen waar ik vaak mee tob.

LeonS
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 jun, 2016 20:24
Locatie: zevenhoven
Contacteer:

Bericht door LeonS » ma 4 jul, 2016 23:49

haha ik merk wel dat ik een pijnlijk onderwerp heb aangesneden.

heb het forum ook al doorgespit maar er zijn volgens mij ook geen echte oplossingen.
het lijkt wel voor iedere auto anders.

de oplossing voor mij lijkt de deur zover met ringen op te vullen dat hij meer van de body af komt.
maar ja dan ben ik weer bang voor lekkage.
en het ziet er niet uit een scharniet dat 1,5cm van de deur af zit haha.
Liever gelast dan geleased.

LeonS
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 jun, 2016 20:24
Locatie: zevenhoven
Contacteer:

Bericht door LeonS » di 5 jul, 2016 00:12

even tussendoor....ik weet het...het hoort hier niet,

maar wellicht voor iemand die al een tijdje zoiets zoekt.

heb hier me homemade straalkast past een gehele 16" velg in zelfs.
heb een nieuwe gekocht. dus deze voor de echte liefhebber??
met pistool en een emmer gebruikte grit. (ff zeven voor gebruik)
geheel gratis voor een trouwe lezer :)

pb maar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Liever gelast dan geleased.

Plaats reactie