Brandlucht

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 17 mar, 2005 13:44

Anonymous schreef:Het was ook niet de uitlaat maar de kachelslang die niet meer aangesloten zat. En dan het deel dat aan het begin zit aan die pot vast.
Oh, een kachelslang. Hm, dat is gevaarlijk als die losschieten. zet die in het midden even (losjes) vast aan andere onderdelen met wat dik elektriciteitsdraad. Als ze op de hete uitlaat vallen...

Maar verwarmingslucht is nooit zo warm dat je isolatiemateriaal wegschroeit hoor. Of heb je een niet origineel isolatiemateriaal?
La vie est belle.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 17 mar, 2005 13:57

Handjes schreef:
Anonymous schreef:Het was ook niet de uitlaat maar de kachelslang die niet meer aangesloten zat. En dan het deel dat aan het begin zit aan die pot vast.
Oh, een kachelslang. Hm, dat is gevaarlijk als die losschieten. zet die in het midden even (losjes) vast aan andere onderdelen met wat dik elektriciteitsdraad. Als ze op de hete uitlaat vallen...
Heb daar wel ervaring mee, ooit eens geblust met de thee uit mijn lunchpakket. Sinsdien ga ik niet meer in mijn eend weg zonder brandblusser.

groet Frank

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 17 mar, 2005 14:44

Tja, een brandblusser ligt bij mij daarom al vanaf het begin onder de stoel. Jaren terug een medestudent gehad wiens eend op de snelweg was afgefikt. :(
Mijn -nieuwe- kachelslangen zitten met Ty-raps vast aan kabels die er overheen lopen. Die zullen dus niet losschieten en op de uilaatpijpen vallen. Ziet er tegelijk ook netjes uit, beter dan electradraad en steviger ook. TIP! :D
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 17 mar, 2005 17:00

ik heb er alu buizen over heen gedaan van die prxs dingen als ie dan als nog valt vat ie geen vlam!

Heb dat dus ook. Ziet er zo uit:

Afbeelding

En dan ook nog vastzetten aan de kabelboom of andere dingen die in de buurt hangen he. :wink:

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 17 mar, 2005 20:27

Ramon2cv schreef:ik heb er alu buizen over heen gedaan van die prxs dingen als ie dan als nog valt vat ie geen vlam!
En als je je pluspool loskoppelt en laat vallen heb je een lekkere kortsluiting (daarom ook altijd eerst de min los, want alles is zo ongeveer aarde). Gewoon de slangen even een stuk dik elektriciteitsdraad aan iets anders losjes vastmaken.
La vie est belle.

pluisje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 17 dec, 2004 16:28

Bericht door pluisje » vr 18 mar, 2005 16:16

mij viel die normale kartonnen slangen al direct op...
in caravans worden ze ook gebruikt om te verwarmen, dan zijn ze aluminium volie aan de binnenkant en ribbelkarton aan de buitenkant..

de hete lucht gaat dan over het aluminium heen, en dat levert geen problemen op (ook niet qua hitte, want een warme lucht kachel levert geen lucht af van honderden graden)

het vreemde vond ik dus al, dat deze ook terugkwam in een eend die te koop stond.. deze slangen schieten bij een trillend motorblok volgens mij snel los en het karton, dat is toch best brandgevoelig :(
zeker bij een benine motor, vond ik de combinatie nou niet echt prettig... (soort brandslang van motor naar rest van de auto...)

zelf heb ik wel bij de Gamma eens alluminium tape gevonden.. wordt normaal gebruikt om isolatie materiaal aan elkaar te tapen en is hittebestendig..
dit tape kan je volgens mij goed gebruiken om alles vast te zetten, en daarna de buitenkant van de kartonne slang te omtapen..
hierdoor is i aan de buitenkant ook gelijk hitte/brand dicht..
tape is best breed (6 cm ofzo, dus snel klaar met tapen) en kan je volgens mij ook wel voor andere doelen gebruiken (misschien uitlaat gaatjes enz.????)
ik ben op zoek naar een auto waar ik alles zelf aan kan doen, zodat ik elk weekend van Rotterdam naar Nijmegen kan rijden..

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » vr 18 mar, 2005 17:09

Als je de slangen dichttapet, ben je wel alle flexibiliteit kwijt en zullen ze juist snel van je warmtewisselaars vallen. Want daar zit het probleem: het randje is daar te klein. Maar verwarmingsslangen leveren bijna nooit een probleem op als ze niet te kort zijn afgesneden; ze moeten ruim zitten, want dan drukken ze zichzelf 'klem' tussen warmtewisselaars en schutbord. De speciale verwarmingsslangen hebben trouwens inwendig inderdaad al aluminium en zijn goed geisoleerd en branden niet zomaar. Alleen als ze heeeel lang op je uitlaat liggen...
La vie est belle.

Discusduck
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: za 24 apr, 2004 12:40
Locatie: Anna Paulowna

Bericht door Discusduck » vr 18 mar, 2005 18:12

Ik heb wel eens slangen gezien die helemaal onder de olie zaten, die branden natuurlijk als een fakkel..

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 18 mar, 2005 23:16

Het voordeel van die aluminium slang is ook, dat ze schoner blijven, schoon te maken zijn en beter tegen water kunnen. Niet dat er veel water komt op die hoogte. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten