Aansluiten radio

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2664
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 5 apr, 2005 09:20

in mijn dyane heb ik de speakers eronder gehangen (buitenmaat afm. 13x13x18) en dan heb ik nergens last van. als die luidsprekers dus vierkant zijn kan het heel goed.

gr, michiel
Verbruik: Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » di 5 apr, 2005 18:51

Het kan ook zo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » di 5 apr, 2005 18:55

Rusty schreef:
Delfosso schreef: Spannings regelaar is top net nieuw en electronisch.
meen me te herinneren dat casonline pas ook een nieuwe elektronische spanningsregelaar had en die was meteen, of na hele korte tijd kapot met als gevolg een drooggekookte accu!!!
hier geldt eigenlijk METEN IS WETEN!! ongeacht het toerental mag de spanning max iets van 14 V worden (misschien iets hoger) check dat eerst voordat je een radio in gaat bouwen.

succes!

Jep klopt, mijn radio was gelukkig beveiligd tegen overspanning en is dus niet ontploft of zo. De spanningsregelaar was instaat om bij 2000 toeren een spanning van 20 volt op het circuit te krijgen en liep daarna alleen maar op tot iets van 26 volt of zo, dus pas op ze zijn soms niet zo betrouwbaar als je denkt. Wel gewoon garantie werk hoor.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2664
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 5 apr, 2005 20:52

bekende radio!!
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 5 apr, 2005 22:19

Horen die afwerkkappen bij het bovenste scharnier. Ik dacht altijd bij de onderste. Had ze ooit gekregen van iemand, maar wist nooit waar ze hoorde. Mijn eend had ze niet toen ik hem kocht. Weer iets geleerd.

Mar ja nu passen ze niet meer. Op die plek staan mijn speakers en mijn toerenteller zit nu ook in de weg zag ik.

Sorry, ff Off-topic.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 5 apr, 2005 22:30

Mijn dashboard:

Afbeelding
Afbeelding

In de kistjes ter hoogte van het scharnier zit een 2weg systeem en in de bovenste stuk van het dashboard. Dat blauwe plastice geval zitten 2 extra tweeters.
Radio hangt eronder in zo'n radiobak van de Brezan. Maar die verkopen ze overal. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 6 apr, 2005 16:30

hee punky hoe heb jij je plastic omlijsting ruiten wisser moter blauw gemaakt (wat voor verf)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 6 apr, 2005 16:43

Een goede kunstofprimer en Gamma lak. En het zit er nu al meer als een jaar op en komt er niet af. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 7 apr, 2005 11:42

Anonymous schreef:Het kan ook zo.
Mooiiiiiiii, Maar wat voor spul is het? Of heb je bestaande boxen een beetje moeten slopen? En welk ding zit er onder je stoel (type)?
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gast

Bericht door Gast » do 7 apr, 2005 16:36

Hanzzl schreef:[Mooiiiiiiii, Maar wat voor spul is het? Of heb je bestaande boxen een beetje moeten slopen? En welk ding zit er onder je stoel (type)?
Hoge tonen speakertjes van de dump, en onder de bank 125mm rioolbuis
met 2 stuks 12 cm Philips bas speakers ook van de dump.
Bas-speakers met kit in de buis gelijmd, de bocht is het type wat je zonder lijm in elkaar schuift.
Verder dempings materiaal en condensatortjes voor de tweetertjes.
Het speelt heel luid, zelfs op de snelweg, plankgas (18PK motortje), kan ik nog
goed naar muziek luisteren.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 7 apr, 2005 18:11

Ik had eerlijk gezegd al het gevoel dat het wat zelf gemaakt was. Maar ik vindt het erg mooi gedaan ! Mooier dan de meeste standaard speakers.
Afblijven.

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

aansluiten radio

Bericht door Yellow Deendger » do 7 apr, 2005 21:27

Heb ook ff een paar foto's gemaakt in mijn eend, hoe je het ook kunt doen, maar moet even kijken hoe ik ze erbij kan plaatsen. Ik heb de subwoofer geplaatst waar normaal het reserve wiel zit( deze heb ik verplaatst onder de motorkap, op zo'n beugel waar die op ligt). De versterker + verlichting er boven op MDF plaat geschroefd in de achterklep opening( heb er een palma-bak achter hangen, dus toch nog pak ruimte).
Aan de voordeuren heb ik houten ronde kastjes gemaakt waar m'n JBL speakers in passen(wel uitmeten dat je been erom"past", en dat ze niet tegen je stoel/ bank aan komen, en de tweeters van m'n compo-set heb ik in de ventilatie opening gehangen. De filters heb ik onder "dashboard plank gemonteerd.
Wel moet ik alle kabels nog wegwerken, maar aan de yellow deendger moet ook nog van alles gebeuren dus ben nog wel ff bezig.

Afbeelding
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 10 apr, 2005 11:20

Mooi Heel mooi, goed kleurtje dat geel!! heb ik ook!
Ik zal is kijken of ik ook een paar foto's kan maken van mijn eendje.
Ik heb namelijk gewoom een hoedenplankje gemaakt achter mijn achter bank, en daar twee net passende pioneer speakers in gemonteerd, en daar onder een versterker gemonteerd, in mijn opberg vak voor daar zitten 2 pioneer speakers(moet alleen nog een klankkastje om heen!) en dan heb ik boven bij de dak sluiting in het hoekje 2 tweeters gemonteerd, zeer goed geluidje!!!! op de snelweg kan ik de buren nog mee laten genieten,


Nou ja misschien ook wat overdreven maar klonk wel leuk!!
ik zal wel ff foto' proberen te maken!
2cv Vert Bambou '79

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » zo 10 apr, 2005 12:51

Gaaf die traanplaat op je deuren!

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

aansluiten radio

Bericht door Yellow Deendger » zo 10 apr, 2005 14:14

Het is ook bij mij nog de bedoeling om aan de plaat waar de versterker aan zit, een hoedenplank te maken waar twee-weg JBL boxen in komen( heb ik nog liggen).
De klank is ook goed, hard( heel hard) en zuiver, dat luistert wel zo prettig.
Traan plaat aan de deuren is ook mooi, maar wel zwaar( misschien ook wel kogelvrij) .
De blauwe neon verlichting werkt niet moet maar even na meten wat ik fout aangesloten heb. Heb dit met een relais gedaan, zodat de verlichting aan gaat als de radio de versterker aanstuurt.
Ik heb ook een relais tussen konstante stroom op de verlichting van de auto zelf gezet, zodat de lampen uitgaan als de auto van contact af is, dus nooit meer lege accu als ik m'n lampen vergeet uit te doen.
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Gesloten