Wat voor motor heb ik ?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 9 okt, 2005 21:17

Ik wou het even volgens de officiele dingen in het boek doen. tevens moet er aan de motor zelf wat gesleuteld worden.
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 10 okt, 2005 08:47

jou lijst zijn oude blokken,

de am2 en aya 2 etc zijn oude type blokken
in de jaren 80 zijn vooral a06 635 blokken gebruikt, later werden het a06 664

wat evan zegt klopt niet volgens mij want een 664 blok heeft een andere nokkenas dan een am2

ook zit er verschil in de zuigers (qua compressie)

je hebt het meest gebruikte blok dat er bestaat, ze kunnen erg lang mee elmer!

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » ma 10 okt, 2005 12:51

[/quote]
En wat voor een motor je hebt kan ik je ook zo zeggen:
2 cilinder-boxer BIG BLOCK van 602cc. 4 kleppen per cilinder, 1 centrale onderliggende nokkenas. Tweetraps solexcarb. De hele zooi is luchtgekoeld.

Motor type is een tweede :wink:[/quote]

Zeer bijzonder 4 kleppen per cilinder :idea:

Groeten Joost

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 10 okt, 2005 14:54

tsooj schreef:
En wat voor een motor je hebt kan ik je ook zo zeggen:
2 cilinder-boxer BIG BLOCK van 602cc. 4 kleppen per cilinder, 1 centrale onderliggende nokkenas. Tweetraps solexcarb. De hele zooi is luchtgekoeld.

Motor type is een tweede :wink:[/quote]

Zeer bijzonder 4 kleppen per cilinder :idea:

Groeten Joost[/quote]

ja he, 1 inlaatklep, 1 uitlaat klep en 2 zonnekleppen :wink:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 10 okt, 2005 17:15

Ach, als ik iets tegenkom, pluk ik het uit mijn boek en mogen jullie het ferifieren ;)
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 10 okt, 2005 19:26

LE: Download deze vraagbaak eens ipv die vraagbaak die jij hebt. Die is voor Ribbelkappen namelijk :lol: :lol: :lol:

Met deze zul je een stuk verder komen. :wink:

http://home.planet.nl/~zomer250/vraagbaak_2cv6.html

En nu niet gaan liggen zeiken dat de jouwe van 87 is en deze tot 82 gaat, want zoveel is er niet meer verandert sindsdien. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 10 okt, 2005 21:17

Die had ik al ;) Alleen ik heb een werkplaatshandboek en dat is 'maar' een vraagbaak (let op de aanhalingstekens!!!).

Ik denk dat ik op zoek ga naar een recenter werkplaatshandboek.

Overigens, op de voorkant van mijn wekplaatshandboek staan geen ribbelkappen.
Afblijven.

jan-eend

Motortype

Bericht door jan-eend » wo 19 okt, 2005 23:47

Dag allen die dit lezen. Geheel nieuw op deze site. Vraag: op de lijst van motoren en in deze rubriek ben ik een paar type's niet tegengekomen die een vriendje van mij heeft. Hulp gezochtvan jullie bij identificatie van deze blokkies. Op het type-plaatje staat resp. AYA.M en AXM . Wie helpt ons verder? Dank voor de moeite, groet, Vanjan.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 20 okt, 2005 07:53

AYA.M zit in onze Dyane, 425cc met 21 SAE pk :) Motor heeft ook in de AZU gelegen. Is de meest krachtige 425 :)
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » do 20 okt, 2005 13:08

Goh Elmer, ik wil nu niet de volgende discussie beginnen, maar naar mijn weten werden 2cv's in Nederland in 1987 geleverd met een a6/664 blok, dit is namelijk het loodvrije euro 95 blok.
Dit werd geleverd in de 2cv6 vanaf 1985.
Ik weet het niet zeker of dit klopt, maar volgens mij hebben ze er bij jou eend dan ooit een ander blok in gegooid en is deze niet meer origineel.
Niet dat het wat uit maakt...........maar aangezien jij altijd zo precies bent dacht ik dat dit misschien interessant voor je zou zijn.
Mijn 87er heeft namelijk gewoon zijn originele a6/664 blok. :idea:
2cv az 1968

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 20 okt, 2005 18:46

Ik zit er ook een beetje mee in m'n maag Cubitus, maar ik heb elders op het forum een antwoord van de RDW gelezen wat mij (redelijk) gerust stelt.

Maar als ik bij de RDW sta, weet ik van niets ;)

Overigens, ik heb m'n Eend gekocht met deze motor er in ...
Afblijven.

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » do 20 okt, 2005 18:50

De RDW zal het een reet roesten wat voor type 2cv motor er onder de kap ligt hoor.
Dat heeft niets met je Chassis te maken :D
2cv az 1968

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 20 okt, 2005 19:02

elmer luister goed, sloop dat blok eruit repareer hem pleur hem terug, als je het langszaam doet duurt het een dag voor je. niet zo zeiken gewoon doen, de kosten voor het bellen met de rdw zijn nog duurden dan je hele restuaratie

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 20 okt, 2005 20:11

Blok wordt ook gerepareerd hoor :D Morgen wordt de koeltunnel onder handen genomen.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 20 okt, 2005 23:54

Bij hebben ze bij de keuring nog geen 3 sec. naar mijn blok gekeken. Dus waar maak je je zorgen om. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie