Je kan alles ook gewoon op maat laten snijden he, je hebt de originele ruiten daar toch niet voor nodig?Jeroen-citroen schreef:Ik denk dat achterruitjes doorsnijden moeilijk zal worden die zijn namelijk gehard en zullen denk ik verbrijzelen

Lelijke Eend schreef:En ze moeten overlappen ! Je hebt dus per ruit 2 ruitjes nodig (1 boven, 1 onder).
Dat zei ik toch?Rens schreef: Je neemt twee ruiten uit een achterdeur en snijd ze zo dat ze elkaar mooi overlappen.
Klopt, ... eigenlijk is het heel simpel!Yannick schreef:Je kan alles ook gewoon op maat laten snijden he, je hebt de originele ruiten daar toch niet voor nodig? Rolling Eyes
gewoon lexaan, je hebt achter toch geen glas nodig.Rens schreef:Gaat dat niet lukken met een goede glassnijder? Desnoods breng je het bij een glasbedrijf er voor...
De problemen die je beschrijft heb ik idd ook al gezien. Toch denk ik niet dat het onoverkoombare problemen zijn! Proberen wil ik het erg graag, maar ik vind pop-outs in mijn achterdeuren eigenlijk leuker dan klapramen...backfire schreef:gewoon lexaan, je hebt achter toch geen glas nodig.Rens schreef:Gaat dat niet lukken met een goede glassnijder? Desnoods breng je het bij een glasbedrijf er voor...
andere optie is gewoon glas op maat laten snijden en dit dan laten harden, echter duur klusje.
echter voorraam deurrand is totaal anders om het klapraam ruimte te geven, je moet dus niet alleen glas anders maken, ook de rvs strip om het glas, scharniertjes kun je gebruiken, maar onderste deel van deur is totaal anders. Al met al een flinke klus, hoewel het wel gaaf is als je het af hebt. Wie weet ik heb nog 4 rotte deuren over, ga ik daar lekker mee aan de slag![]()
Het is bij een pop-out ook niet de bedoeling dat er lucht de auto inkomt , maar juist dat er lucht uit de auto gezogen wordt. Net als bij een kanteldak. dDat heeft ook een heel andere functie dan een schuifdakthomaaas schreef: Zit wel alleen ff te denken, als je zo'n pop-out maakt, moet je ff zorgen dattie naar voren "out popt". Ik had er namelijk in onze espace altijd heeeeel veel last van dat t raam wel open stond, maar er geen wind doorheen kwam