
Omgekeerd startprobleem (opgelost?)
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Okee ik heb dus een stroboscoop geregeld en ben een beetje aan het uitzoeken geweest hoe ie werkt.
Maarrem... hoe herken ik dat merkteken op het vliegwiel? Waar moet ik naar zoeken? En waar moet ie tegenover komen te staan?
En vraag 2: maakt het nog uit op welke bougieskabel ik die stroboscoop aansluit?
Maarrem... hoe herken ik dat merkteken op het vliegwiel? Waar moet ik naar zoeken? En waar moet ie tegenover komen te staan?
En vraag 2: maakt het nog uit op welke bougieskabel ik die stroboscoop aansluit?
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
vraag 1:
volgens mij moet je zelf een merkteken plaatsen ter hoogte van de startmotor en met het vliegwiel zo gedraaid zijn dat je een boortje van 6 mm (of iets anders van die dikte) door het gat in het versnellingbakhuis in het gat van het vliegwiel kunt steken. Dan dus naar believen een merkteken plaatsen op vliegwiel en doortrekken op bijv. startmotorhuis.
Vergeet niet het boortje uit het gat te halen als je de motor weer start!!
vraag 2:
als het goed is vonken beide bougies op het zelfde tijdstip (dus tegelijk waarbij om en om een loze vonk is) Moet je de strobo niet aansluiten op de laagspanning naar de bobine? (check dat ff)
als de motor loopt dan zie je bij stationair het merkteken op de zelfde plek oplichten door de stobo. bij hogere toerentallen moet het merkteken dan verschuiven ten opzichte van je referentie teken. Dit is de vervroeging.
volgens mij moet je zelf een merkteken plaatsen ter hoogte van de startmotor en met het vliegwiel zo gedraaid zijn dat je een boortje van 6 mm (of iets anders van die dikte) door het gat in het versnellingbakhuis in het gat van het vliegwiel kunt steken. Dan dus naar believen een merkteken plaatsen op vliegwiel en doortrekken op bijv. startmotorhuis.
Vergeet niet het boortje uit het gat te halen als je de motor weer start!!
vraag 2:
als het goed is vonken beide bougies op het zelfde tijdstip (dus tegelijk waarbij om en om een loze vonk is) Moet je de strobo niet aansluiten op de laagspanning naar de bobine? (check dat ff)
als de motor loopt dan zie je bij stationair het merkteken op de zelfde plek oplichten door de stobo. bij hogere toerentallen moet het merkteken dan verschuiven ten opzichte van je referentie teken. Dit is de vervroeging.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
ik ook maar na dit topic ben ik toch aan het twijfelen gebracht...
kleppen zijn trouwens vandaag gesteld (een uur moeten rijden (ja, met een andere auto...) om een klepdekselmoertje te halen want die was toen ik de boel weer in elkaar ging bouwen ineens spoorloos verdwenen :S), één klep had wel een beetje ehm... aandacht nodig
kleppen zijn trouwens vandaag gesteld (een uur moeten rijden (ja, met een andere auto...) om een klepdekselmoertje te halen want die was toen ik de boel weer in elkaar ging bouwen ineens spoorloos verdwenen :S), één klep had wel een beetje ehm... aandacht nodig

Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
AAARGH net een testritje gemaakt me de vers gestelde kleppen om 'm warm te krijgen voor het afstellen van de ontsteking. Beetje tikken rechts, later boenken. Wat heb ik nu weer gesloopt

Rechts was overigens de kant van die klep die aandacht nodig had. Bedoelde je dat, Niels?
Ik las op het forum iets over een te strak aangedraaid kleppendeksel, zou dat 't kunnen zijn? Of heb ik gewoon de kleppen niet goed gesteld?



Rechts was overigens de kant van die klep die aandacht nodig had. Bedoelde je dat, Niels?
Ik las op het forum iets over een te strak aangedraaid kleppendeksel, zou dat 't kunnen zijn? Of heb ik gewoon de kleppen niet goed gesteld?
Laatst gewijzigd door pcrodent op wo 18 apr, 2007 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Overigens, als het inderdaad een verkeerd gemonteerd kleppendeksel is, gaat het dan over met een ander kleppendeksel (of deze losser draaien) of heb ik nu ook iets anders gesloopt en kan ik net zo goed deze motor eruit halen en een goeie erin doen?
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Het boenken was.....


Een niet goed vastzittende ventilateur. Juist ja.
Desondanks de kleppen even opnieuw gesteld (had de auto nu toch al uit elkaar...), en hij loopt nu weer netjes. Volgens Gerard Maas zaten er verkeerde bougies in (toch!), in afwachting van nieuwe heb ik die uit mijn oude eendeblok erin gedaan. Iemand NGK's kopen?
Als ik me deze week heel dapper voel pak ik de stroboscoop er nog even bij maar voorlopig ben ik al veel te blij dat ie het weer doet...


Een niet goed vastzittende ventilateur. Juist ja.
Desondanks de kleppen even opnieuw gesteld (had de auto nu toch al uit elkaar...), en hij loopt nu weer netjes. Volgens Gerard Maas zaten er verkeerde bougies in (toch!), in afwachting van nieuwe heb ik die uit mijn oude eendeblok erin gedaan. Iemand NGK's kopen?

Als ik me deze week heel dapper voel pak ik de stroboscoop er nog even bij maar voorlopig ben ik al veel te blij dat ie het weer doet...
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang