We hebben gisteren de oude eigenaar gebeld en die had bij de aankoop een grote fles LHM erbij gekregen.
We gaan zeker aan de remmen werken. Maar we vragen ons af of alles vervangen moet worden of is het schoonmaken met spiritus voldoende ?
We hebben de Dyane gisteren goed afgesteld, we zijn geloof ik de eersten die het doen op dit Dyaantje. Ze draait nu als en horloge. Ik hoop dat hiermee ook het benzine verbruik omlaag gaat.
Remmen geblokkeerd
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
De metalen delen (leidingen e.d.) eerst spoelen met wasbenzine. Dit is nl de voorgeschreven methode om LHM delen te reinigen. Dan doorblazen met perslucht, en dan pas met spiritus spoelen en daarna weer doorblazen met perslucht. Voor het spoelen wel alle rubbers verwijderen. En na het spoelen nieuwe rubbers erin.
Als je bij een HRC nieuwe rubbers indoet wegens het slecht functioneren hiervan is dat vaak maar een zeer tijdelijke oplossing. Ik weet niet of dat in dit geval ook het geval zal zijn. Gezien de vele uren die erin gaan zitten is het misschien verstandig om dit gewoon allemaal te vernieuwen.
Als je bij een HRC nieuwe rubbers indoet wegens het slecht functioneren hiervan is dat vaak maar een zeer tijdelijke oplossing. Ik weet niet of dat in dit geval ook het geval zal zijn. Gezien de vele uren die erin gaan zitten is het misschien verstandig om dit gewoon allemaal te vernieuwen.