ami8 onderstel (met Ami motor)

Lutz
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 16 mar, 2008 23:03
Locatie: Leidschendam

Bericht door Lutz » do 3 apr, 2008 12:34

Beste mensen,

ik heb nu een Belgisch eend mogen vinden, en daar zit een echte eendenmotor in, en daar zijn de koppen aangepast voor loodvrije benzine.

Misschien zie ik het ook verkeerd. Wil je een eend echt sneller hebben dan moeten er minimaal 10pk extra uit komen. Dat is vrij prijzig. Een Dyane koets op een AmiSuper frame met de oude drummel remmen vond ik link.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » do 3 apr, 2008 15:44

als je een snellere eend wil kun je het vliegwiel laten afdraaien.
dat heb ik ook.
en is fijn van de plek te krijgen.
op de snelweg is de top ongeveer 130 .
dus loopt stevig door.
:lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » vr 4 apr, 2008 00:52

THE SPITFIRE schreef:als je een snellere eend wil kun je het vliegwiel laten afdraaien.
dat heb ik ook.
en is fijn van de plek te krijgen.
op de snelweg is de top ongeveer 130 .
dus loopt stevig door.
:lol:
is dat alles??? dan wil ik dat ook!!! :D lijkt me wel kicken om lekker door te rijden.... :wink:
of ist nog een heel gedoe het vliegwiel laten afdraaien?? :oops: iemand mssn een klein beetje uitleg??? dank u :wink:
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » vr 4 apr, 2008 06:37

Ze liggen bij bv een Le Patron of BCC gewoon op t schap en kunt het oude vliegwiel daar zo inruilen. T is ff iets werk,maar t rijd wel subliem :wink:
~:-)~

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » vr 4 apr, 2008 08:15

moet je erook bij vermelden dat de motor er stationair wat onregelmatiger er door gaat lopen
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 4 apr, 2008 10:04

Een vliegwiel zorgt normaliter alleen voor een snellere acceleratie, omdat het blokje minder moeite heeft om het vliegwiel rond te slingeren. Keerzijde is dus ook dat hij sneller zakt in zijn toeren en minder massa heeft om de krukas rondt te blijven gooien. Dit verklaart het onregelmatige lopen van een blok met een afgedraaid vliegwiel.

Verder levert een aangepast vliegwiel geen vermogenswinst op. Dus vraag ik me af of het 130 rijden van the spitfire te wijten is aan het vliegwiel. 2cv's met normaal vliegwiel kunnen ook de 130 halen namelijk. Hangt van het blokje af.
Theoretisch zou bij een lichter vliegwiel de snelheid eerder moeten gaan afnemen als je een helling oprijdt.

Wil je echte vermogens winst dan kom je al snel uit op duurdere aanpassingen, zoals nokkenas, bigbore, etc.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 4 apr, 2008 12:40

snel vliegwiel is GEEN meer pk's

alleen je komt wat sneller weg!vanuit nulstand

dus je topsnelheid blijft hetzelfde, arjan heeft gewoon een snelle eend
edit Neuspeuter: 2 berichten samengevoegd.

Plaats reactie