Voorband slijt schuin af

Alles over de wielophanging
TB
Moderator

Bericht door TB » di 18 nov, 2008 18:03

Ik heb nog wel een draagarm liggen...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Alexandre » di 18 nov, 2008 18:22

Bedankt voor het aanbod, maar hoe krijg ik hem hier? 1400 km, een daarna nog nachtje op de boot en dan ben je hier.
2CVclub Cassis heeft hem niet, MCDA in Cuers heeft misschien ruildraagarmen.
Banden is al helemaal een probleem.

Lex

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 19 nov, 2008 21:06

Hoe creatief met auto's is men op Corsica ? Worden daar dorpels die uit meerdere delen bestaan even aan elkaar gemaakt met een houten latje en een paar stukjes ijzerdraad ? Zitten daar handige sleutelaars met een draaibank ?

Want wellicht kan je, als er echt geen andere oplossing is, je draagarm recht buigen en verstevigen (als je metaal buigt verzwakt het: hoe vaker het buigt, hoe groter de verzwakking). Spatbord er af, wiel er af, fusee etc. er uit, lange stalen staaf van 2 meter lang die precies in het gat van je fusee past er in en duwen maar. Goed oppassen dat je Eend niet van de krik/brug/whatever af lazert en goed opletten dat je niet te ver doorbuigt. Succes NIET gegarandeerd en geheel op eigen risico ! ! !
Afblijven.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » wo 19 nov, 2008 21:09

Alexandre schreef:Bedankt voor het aanbod, maar hoe krijg ik hem hier?
tnt verstuurd 30 kilo voor nog geen 40 euro naar corsica, zie: http://www.tntpost.nl/voorthuis/include ... onaal.aspx .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Alexandre » wo 19 nov, 2008 21:40

Vandaag naar de keuring geweest, dat hebben we weer gehad voor twee jaar. Misschien heeft Cassis over twee weken weer draagarmen en aangezien we begin volgende maand een weekje naar het vasteland gaan probeer ik dat maar. Een alternatief is MCDA in Cuers bij Toulon. Die hebben ruildraagarmen, maar zoals Lelijke Eend al schreef, hoe goed zijn weer teruggebogen draagarmen. En dan nog banden, ook al niet aan te komen.
Ik kan ook nog eens gaan rondkijken als ik daar ben op de een of andere sloop. En de kans lopen thuis te komen met een nog krommer geval.
Dat van die verzendkosten wist ik niet, bedankt voor de tip.

Lex

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 19 nov, 2008 22:49

Wie zegt dat ruildraagarmen terug gebogen zijn ?

Overigens kan je dragarmen controleren op rechtheid. Alleen dan heb je wel speciaal gereedschap nodig.
Afblijven.

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Alexandre » do 20 nov, 2008 08:09

Ik heb het idee dat je alleen een (ruil)draagarm koopt als je eigen draagarm niet goed meer is. Er kan verder niets aan slijten, dus zal hij wel krom zijn.

Lex

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jheronimus » do 20 nov, 2008 12:11

Draagarmen krijg je niet zomaar krom, laat staan dat je ze even kan buigen.
Waarom ga je niet even naar de garage waar je de boel heb laten uitlijnen dan kunnen die heren eens kijken of ze hun werk goed hebben gedaan. Met een beetje geluk heeft een banden/uitlijn-pro de oplossing voor je.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 20 nov, 2008 12:20

draagarm is heel gevoelig en heb je snel krom, je kan ze verstevigen, zoals op de touareg trail eendjes...

heinrich
Beginner
Beginner

Bericht door heinrich » do 20 nov, 2008 13:12

Ramon schreef:draagarm is heel gevoelig en heb je snel krom, je kan ze verstevigen, zoals op de touareg trail eendjes...
dus als ik naar mongolie ga is t wel verstandig om dat te doen?

voor en achter?
Knallen met die hap!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 20 nov, 2008 13:29

ja waarom niet?
check vooral je wiellagers goed!!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 22 nov, 2008 22:37

Jheronimus schreef:Draagarmen krijg je niet zomaar krom, laat staan dat je ze even kan buigen.
Waarom ga je niet even naar de garage waar je de boel heb laten uitlijnen dan kunnen die heren eens kijken of ze hun werk goed hebben gedaan. Met een beetje geluk heeft een banden/uitlijn-pro de oplossing voor je.
Die heeft geen oplossing, tenzij de bandenvreet-Eend VEEL te hoog of VEEL te laag op zijn veren staat en de sporing echt compleet knudde is. Maar dan is het zo exteem dat je zelfs op het oog kan zien dat het spul niet goed is.
Afblijven.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 22 nov, 2008 23:08

vroeger hadden we ze ook verstevigt tot we een strobaal tegenkwamen met een muurtje van een bruggetje :?

Afbeelding
see you when you see me

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 23 nov, 2008 01:30

Om verkeerde uitlijning te krijgen is het al voldoende om de fussen een mm te verbuigen, een aanraking met een stoeprand met voldoende snelheid kan net die tik uitdelen om dat al voor elkaar te krijgen. Heeft mijn broer eens gedaan met mijn eerste eend. Met 60 door een haakse bocht, helaas net niet gehaald en met rechter wiel tegen de stoeprand. Net genoeg om de uitlijning te verzieken, daarbij ook nog een kromme stuurstang, waar die later op afgekeurd werd.

Alexandre
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Alexandre » wo 3 dec, 2008 08:44

Ik heb een nieuwe draagarm op de kop getikt.
Eind deze week haal ik hem op. Meteen nieuwe keerringen en nieuwe fusee met bussen meenemen.
Leuk klusje.

Plaats reactie