ik weet niet hoe...

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 31 mar, 2004 22:17

goed idee,
doe ik misschien. (was ik al van plan)

morgen eens met halve choke en op het gehoor proberen...
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 1 apr, 2004 23:20

Ik heb ook 123. Ik start door de sleutel om te draaien, trek tegelijk de choke vol open, geef een klein beetje gas als ik hoor dat de motor aanslaat en laat het gas dan weer los. Met de choke komt de motor op toeren, dat fluctueert een beetje. Als de toeren op 1 niveau blijven ga ik rijden. Aan het eind van de straat gaat de choke weer uit, tenzij ik merk dat de motor af dreigt te slaan bij het stoplicht. Dan zet ik de choke weer een beetje open tot ik verder rij.
Ene ... ik blijf met m'n poten van het koppelingspedaal af bij het starten.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 1 apr, 2004 23:21

Hanzzl schreef:(...)Ene ... ik blijf met m'n poten van het koppelingspedaal af bij het starten.
Waarom?
Afblijven.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » vr 2 apr, 2004 12:17

inderdaad...waarom? Je motor start net wat makkelijker als de bak niet hoeft mee te draaien...

B.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » vr 2 apr, 2004 16:31

Het lukte vrij goed...
eerst halve choke, toen hij begon te hikken wat gas...
hij sloeg aan, maar ook meteen weer af.
dan volle choke en opnieuw proberen...

na even emt volle choke naar halve, en dan steeds maar verminderen.
1977 Mehari

Christian
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 mar, 2003 19:32
Locatie: Eijsden

Bericht door Christian » za 3 apr, 2004 17:54

Bullit schreef:inderdaad...waarom? Je motor start net wat makkelijker als de bak niet hoeft mee te draaien...

B.
Dat klopt, maar als je van de koppeling af blijft, draait de prise-as mee, waardoor de olie al door de bak gespetterd wordt, waardoor je tandwielen en lagers gesmeerd worden, voordat je er kracht op zet bij het wegrijden.
C'est la crème de la crème...

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » za 3 apr, 2004 21:03

Zorg er wel voor dat ie uit versnelling staat!
1977 Mehari

Gast

Bericht door Gast » wo 7 apr, 2004 17:36

ontsteking maakt zeker uit als je ontsteking goed afgesteld staat moet hij altijd direct aanslaan als je een beetje gas of choke geeft. bij een slechter afgestelde ontsteking start hij vaak wat lastiger. bovendien verschilt het van eend tot eend hoe hij het beste start. maar als hij niet vrijwel direct start moet je toch de afstelling controleren. een eend hoort altijd makkelijk te starten.

groet Frank
p.s. ik heb mijn mercedes diesel uit 1970 vaker met de eend gestart als anderom.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 7 apr, 2004 18:13

dat heb ik nog gehoord.
ik dacht dat de ontsteking dus niet goed zat,
maar blijkbaar verzoop ik hem gewoon altijd
1977 Mehari

Plaats reactie