azu 1966
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
vandaag op en neer naar het pittoreske steensel gereden om een ribbelkap op te halen, ruim 300 kilometer snelweg.
op de heenweg viel me op dat bij plankgas en helling op de azu rustig afzakte naar 70 kilometer per uur, merkbaar veel moeite had en het werd in 1 keer ook een stuk warmer binnen (of kreeg ik het warm?). motor leek erg heet te worden (kan z'n warmte ook niet kwijt zoals bij moderne eenden die een afvoerbuis naar de spatborden hebben). begon ook te stinken, maar dat bleek de zwarte lak en een stikker op een nieuw stuk uitlaatpijp te zijn...
de rest maar 85 gereden. op de terugweg volgegooid met euro 98 en nergens meer last van. topsnelheid valt wel tegen, op de tomtom 104, maar de stroomlijn is natuurlijk nog wat lomper dan bij een 2cv.
en wat een herrie met maar 1 demper en een regelmatig resonerende laadruimte. en geen isolatie op het schutbord of rubber mat op de vloer. lijkt mij beter qua nat worden en weer opdrogen.
dus nog te doen: ronde koplampen, koplampsteun aanpassen aan de ribbelkap, ribbelkap van de juiste kleur en van een gaatje voor de ruitensproeier voorzien , spatlappen monteren, tweede demper monteren, dashboarddeel wat over de ruitenwissermotor gaat monteren, klapraampjes herstellen, geluidsisolatie aanbrengen.
op de heenweg viel me op dat bij plankgas en helling op de azu rustig afzakte naar 70 kilometer per uur, merkbaar veel moeite had en het werd in 1 keer ook een stuk warmer binnen (of kreeg ik het warm?). motor leek erg heet te worden (kan z'n warmte ook niet kwijt zoals bij moderne eenden die een afvoerbuis naar de spatborden hebben). begon ook te stinken, maar dat bleek de zwarte lak en een stikker op een nieuw stuk uitlaatpijp te zijn...
de rest maar 85 gereden. op de terugweg volgegooid met euro 98 en nergens meer last van. topsnelheid valt wel tegen, op de tomtom 104, maar de stroomlijn is natuurlijk nog wat lomper dan bij een 2cv.
en wat een herrie met maar 1 demper en een regelmatig resonerende laadruimte. en geen isolatie op het schutbord of rubber mat op de vloer. lijkt mij beter qua nat worden en weer opdrogen.
dus nog te doen: ronde koplampen, koplampsteun aanpassen aan de ribbelkap, ribbelkap van de juiste kleur en van een gaatje voor de ruitensproeier voorzien , spatlappen monteren, tweede demper monteren, dashboarddeel wat over de ruitenwissermotor gaat monteren, klapraampjes herstellen, geluidsisolatie aanbrengen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
begonnen met het schuren van de ribbelkap, dat valt nog niet mee, er zit een dikke blauwe laag op met druipers, kwastharen en allerlei zand en troep in de verf, lijkt of hij tijdens een zandstorm is geverfd...
op 1 hoekje na een opmerkelijk strakke en roestvrije kap, maar nog zeker 3 uur schuurwerk, en als ik ergens een hekel aan heb...
op 1 hoekje na een opmerkelijk strakke en roestvrije kap, maar nog zeker 3 uur schuurwerk, en als ik ergens een hekel aan heb...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Van harte gefeliciteerd met je AZU!! Leuk dattie rijdt en APK goed is.
Als je het leuk vind mag je wat foto' s toevoegen bij het topic van deze AZU in het besteleendregister;
http://www.citroenazu.nl/index.php?topi ... icseen#new
Als je het leuk vind mag je wat foto' s toevoegen bij het topic van deze AZU in het besteleendregister;
http://www.citroenazu.nl/index.php?topi ... icseen#new
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ja, persoonlijk vind ik de combinatie smalle ribbels op de koets en brede ribbels van de motorkap niet zo geslaagd. of allemaal smalle ribbels of allemaal brede. maar inderdaad, dat is persoonlijk.Bull Frog Bleu schreef: Jammer van de toekomstige ribbelkap maar ach als iedereen dezelfde smaak zou hebben werd het toch zo saai in eendenland.
huidige motorkap bewaar ik wel.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan