AZAM 1967
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
Het is de spanningsregelaar.
Met de regelaar uit een andere eend is de laadspanning 6,9V
Gezocht: spanningsregelaar ducelier 8325A of B of paris rhone XT212
Gr Rob
Met de regelaar uit een andere eend is de laadspanning 6,9V
Gezocht: spanningsregelaar ducelier 8325A of B of paris rhone XT212
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
Je moet eens kijken bij deze mannen, ze verkopen veel voor oudere types 2cv en zijn gespecialiseerd in het reviseren van dynamo's en regelaars: https://www.ebay.fr/str/perigordtacot
Ik heb zelf een elektronische regelaar van Der Franzose, ingebouwd in de behuizing van de originele regelaar. Werkt ook heel goed.
Ik heb zelf een elektronische regelaar van Der Franzose, ingebouwd in de behuizing van de originele regelaar. Werkt ook heel goed.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
hé, dat is een handige site. Die hebben echt veel oud spul
Inmiddels een NOS besteld bij de oldtimercentral in Belgie voor 80 euro
Die ingebouwde electronische regelaar heb ik wel gezien, maar niet in 6V. je hebt dan ook nog allerlei verschillende dynamo's: veld aan min, veld aan plus. Mijn ervaring met de electronische regelaars voor de nieuwe 6-jes zijn niet bijzonder goed. het lijkt wel of die dingen hun warmte niet kwijt kunnen. Ik heb wel eens een defecte opengeslepen: alle elektronica zit in een soort giethars. Dat is mooi tegen vocht, maar hars geleid heel slecht warmte.
Dank voor het meedenken, wordt vervolgt.
Gr Rob
Inmiddels een NOS besteld bij de oldtimercentral in Belgie voor 80 euro
Die ingebouwde electronische regelaar heb ik wel gezien, maar niet in 6V. je hebt dan ook nog allerlei verschillende dynamo's: veld aan min, veld aan plus. Mijn ervaring met de electronische regelaars voor de nieuwe 6-jes zijn niet bijzonder goed. het lijkt wel of die dingen hun warmte niet kwijt kunnen. Ik heb wel eens een defecte opengeslepen: alle elektronica zit in een soort giethars. Dat is mooi tegen vocht, maar hars geleid heel slecht warmte.
Dank voor het meedenken, wordt vervolgt.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
Zijn de contacten van de regelaar schoon? En heb je de extra massa draad gemonteerd? Het voetje met de rubbers is geisoleerd van de massa.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
contacten met korrel 400 en contactspray schoongemaakt.
massa draad zit er aan.
die massa zit aan het voetje. ik denk dat de rubber ophanging er voor is om trillingen op te vangen.
Ik kan nog niet een exact schema van het ding vinden.
In rust ligt de dyn aan de ext: dan heb je maximale bekrachtiging.
zodra de motor gaat lopen is die verbinding weg, staat er 0.8 volt op de dyn (klopt, onbekrachtigde dynamo) en 0 op de ext (er wordt niet bekrachtigd)
Ergens een slechte verbinding, maar zonder schema is dat lastig zoeken.
Gewoon de nieuwe afwachten.
Dan nog twee heupgordels en de bankjes bekleden en hup naar de RDW.
Gr Rob
massa draad zit er aan.
die massa zit aan het voetje. ik denk dat de rubber ophanging er voor is om trillingen op te vangen.
Ik kan nog niet een exact schema van het ding vinden.
In rust ligt de dyn aan de ext: dan heb je maximale bekrachtiging.
zodra de motor gaat lopen is die verbinding weg, staat er 0.8 volt op de dyn (klopt, onbekrachtigde dynamo) en 0 op de ext (er wordt niet bekrachtigd)
Ergens een slechte verbinding, maar zonder schema is dat lastig zoeken.
Gewoon de nieuwe afwachten.
Dan nog twee heupgordels en de bankjes bekleden en hup naar de RDW.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
Ja die rubbers zijn voor de trillingen. Had je mijn mail met documentatie niet gehad? Of ligt ie in de spam..
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
Jazeker, dank daarvoor. Klopt het dat pagina 9 tm 16 blanco zijn?
Ik ben wel benieuwd naar een intern schema van de laadregelaar. Omdat een andere regelaar wel werkt is dat toch de eerste verdachte
Gr Rob
Ik ben wel benieuwd naar een intern schema van de laadregelaar. Omdat een andere regelaar wel werkt is dat toch de eerste verdachte
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
Ja die bladzijden zouden nog met iets anders gevuld worden door de EEEC maar dat is nooit van gekomen.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
ga er eens aan het meten. Heel hartelijk dank voor het meedenken.
De NOS regelaar is binnen en er op gezet: 6,9V bij heel iets verhoogd toerental, 6,3 bij stationair. Job done.
Voorspatborden binnenkant ontroesten en in de RX, banken in de rubbers en er tijdelijk een mooi kleed overheen, ergens 2 punts gordels scoren en klaar.
Groet, Rob
De NOS regelaar is binnen en er op gezet: 6,9V bij heel iets verhoogd toerental, 6,3 bij stationair. Job done.
Voorspatborden binnenkant ontroesten en in de RX, banken in de rubbers en er tijdelijk een mooi kleed overheen, ergens 2 punts gordels scoren en klaar.
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo
Gewoon omdat he kan de oude regelaar eens doorgemeten. Ik kan daar niet ontdekken wat er mis is. Wel is er een verschil tussen tekening en realiteit: de onderkant van de 20 ohm weerstand linksboven zit niet aan de dyn maar aan de sync.
Nou ja, gratis af te halen. de nieuwe doet het prima.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, volgende stap: dynamo klaar
hij is af
Maar eens een afspraak bij de RDW maken
Gr Rob
Maar eens een afspraak bij de RDW maken
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: AZAM 1967, hij is af
Ziet er strak uit onder die kap!
Lijkt of de koplamp steun scheef staat linker koplamp zit verder naar buiten dan de rechter...
Maar dat hoeft voor RDW of apk niks te betekenen.
Hopelijk lekker snel touren!
Lijkt of de koplamp steun scheef staat linker koplamp zit verder naar buiten dan de rechter...
Maar dat hoeft voor RDW of apk niks te betekenen.
Hopelijk lekker snel touren!
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: AZAM 1967, hij is af
Top!
Netjes gedaan Rob.
Netjes gedaan Rob.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZAM 1967, hij is af
vrijdag 30 april 1300u...... We gaan het zien
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht