Choke demonteren
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Vraag: Nu had ik het spruitstuk gemonteerd zonder de carburateur. De bouten van het spruitstuk en de cilinder kopbouten met de momentsleutel aangehaald. Alleen nu moest ik het spruitstuk weer demonteren omdat ik anders de carburateur niet kan vastschroeven. Nu is mijn vraag: moet ik de cilinderkop weer iets los draaien om het spruitstuk er op te krijgen? Een van de boutgaten zit er iets naast, kan dus de bout er moeilijk in krijgen. De motor is dus nog koud.
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik wil de motor( op het kale chassis) laten proefdraaien. Hoe en welke draden sluit ik dan aan? Ik neem aan dat er vanaf de accu 1 kabel naar de startmotor gaat, en 1 naar de massa. Gaat er dan 1 naar de bobine en de andere van de bobine naar de ontsteking? Dus graag welke draad(kleur) waar naar toe!
Kleur? Op je kale chassis zit geen kabelboom, dus je mag zelf leuke kleurtjes kiezen. Inderdaad: je plus van de accu aan de dikke aansluiting van de startmotor, de min aan een bout van het deksel van de versnellingsbak, een geïmproviseerde draad van de plus van de accu (of de dikke aansluiting van de startmotor) naar de plus van de bobine. Uit de koeltunnel komt de draad met de blauwe manchet (als je nog contactpuntjes hebt) die op de min van de bobine gaat. Starten kun je door met een stukje draad of een punttang even de dikke en de dunne aansluiting van de startmotor met elkaar te verbinden. Voorzichtig met die losse accu hè, want die kan ontploffen door een harde kortsluiting.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer: