Druk bezig dus.
En dan komt de Sint er ook nog tussen.
Misschien nog wat extra tijd halen als het kan.
Volgende week ga ik er verder mee.
Stap voor stap veder.

jazeker, vanmiddag even versnellingsbak van motor gedemonteerd. En gelijk had ik gezien dat de schotel los zat van de koppelingsplaat.Bertje Beige schreef:En, is hier al duidelijk wat het probleem is?
Ik dacht differentieel 2x en zit er bij de prise as toch ook één?Bertje Beige schreef:Ach, het hart is uit de plaat gebroken, als ik de veren van de drukgroep zo zie zou ik er maar een complete nieuwe set in zetten.
En op de prise as heb ik ook een beetje speling, hebben ze volgens mij allemaal.
Welke lagers en keerringen wil je nog gaan vervangen?
Bak olie was er namelijk zowat op.Bertje Beige schreef:Als je differentieelpakking lekt dan merk je dat wel, ik merkte het aan een vet wordende remschijf.
Ik weet niet of een prise as een keerring heeft, maar als daar olie zou lekken dan zou je koppelingsplaat zo vet zijn dat die zou gaan slippen, toch?
Ik zou nu alles lekker schoonmaken en met een nieuwe koppelingsset en misschien een nieuw toplagertje in het vliegwiel weer terugbouwen.
Bakoliepeil controleren of bakolie verversen en dan gewoon in de gaten houden of je een lekkage hebt.
Maar oude motoren en versnellingsbakken zijn gewoon vies![]()
En het bouwt makkelijker terug als je toch de koplampsteun even verwijderd.
Nu je er makkelijk bij kunt; hoe is het achterste ophangrubber van de versnellingsbak op de vooras? Bij twijfel vervangen!
Succes