kofferbak slot

Alles in, over, rond en op de koets.
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 29 mar, 2005 14:58

Ik ga voor zo'n bedrag ook niet lopen klieren. En wat bleek, ik heb vorig jaar al drie nieuwe slotjes op Citromobile aangeschaft, die lagen ergens onderin een kist onderdelen, keurig in een zakje met drie sleuteltjes er bij. Volgens mijn broertje heb ik ze destijds in mijn handen gehad, ik was alleen ff vergeten dat ik ze ook mee naar huis heb genomen :roll: .
En Punky, je hebt gelijk, een klusje van niks. :) Als je tenminste niet zoals ik over het hoofd ziet dat een minuscuul klein borgijzertje voorkomt dat je het slot met sleutel en al uit de deuren trekt tijdens het openen / sluiten. Ik heb me een partij lopen kloten en schelden voor ik dat door had. :evil: En toen het zo ver was ging ik daar natuurlijk mee door. :evil: :evil:
LE, je ziet het, dat bijvijlen zou niks voor mij zijn. En ik ben niet eens blond.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 29 mar, 2005 15:58

Ik ben zelf ook meer een voorstander van dat puzzelen hoor. Wat je er af vijlt, kan je er niet meer aan vijlen ;)
Afblijven.

kooij014
Beginner
Beginner
Contacteer:

Re: kofferbak slot

Bericht door kooij014 » vr 15 jul, 2005 17:28

eriq schreef:Hallo,

Ik heb een probleem met het slot van mijn kofferbak. Ik kan deze nl wel gewoon op slot doen, maar met een simpele druk-en-draai-beweging heb je de kofferbak zo open. Ik heb begrepen dat het probleem vrij vaak voorkomt en ik vraag me af of het simpel op te lossen is.

gr
Eriq
Stom vraag maar als je de schroef eruit hebt hoe krijg je dan de rest van het slot eruit, gewoon trekken?

Gr. André
Groetjes,

André Kooijman

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Menno2cv1964 » vr 15 jul, 2005 20:25

Niet eens nodig, als je de klink eraf pakt en op zn kop houdt valt het er zo uit.
2cv l'amour toujours

kooij014
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door kooij014 » za 16 jul, 2005 22:12

Menno2cv1964 schreef:Niet eens nodig, als je de klink eraf pakt en op zn kop houdt valt het er zo uit.
Hmmm, misschien zit hier mijn probleem ik heb de schroef achteruit het slot gedraaid (met een heleboel IMAL ik maak alles los :lol: ) maar daarna zit er geen beweging in de klink die zit nog braaf vast.

Wederom ben ik met IMAL aan de gang maar er komt gewoon geen beweging in.

Heeft er iemand nog tips :idea: ?
Groetjes,

André Kooijman

Djano

Bericht door Djano » za 16 jul, 2005 23:17

In reactie op Eriq. Ik heb ook dat probleem met het kofferdekselslot. De zoon van de buren heeft het ontdekt al prutsend aan de wagen. Had het anders nooit eerder gemerkt. Is vervelend.

Ik heb het slotje helemaal opengedaan en wanneer het slot ontsloten is, zit er een koperen pen door een sleuf zodat de lip van het slot meedraait en de koffer open kan.

Als het slot gesloten is, is die pen niet in de sleuf en draait het slot door.

Ik heb de sleuf en gans het slot gekuist en vet ingedaan zodat bij een gesloten slot het koperen stuk doorglijd langs de sleuf. In het begin werkte dit wel maar na enkele keren proberen had ik terug hetzelfde probleem.

Ik weet dus ook nie hoe ik het onmiddellijk zou oplossen. Het enige dat ik denk is, als hij echt gesloten moet zijn, de koffer, is dat je hem in uitzonderlijke gevallen van binnenuit kan sluiten. Dan ben je zeker, maar handig is het niet.....

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 17 jul, 2005 10:30

vet moet je niet op het slot smeren. Juist door alle vettigheid en stof en smeurie gaat je slot niet meer op slot.

Goed schoonmaken (ik las "weken in wasbenzine", lijkt me een goeie) en in elkaar zetten zonder vet. Wat grafietpoeder is het enige dat erop mag.

Doet ie het dan nog steeds niet, dan is hij misschien gewoon versleten.

Marcel

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » zo 17 jul, 2005 10:42

Iedere eend is bijna te openen door op de klink te drukken en tegelijk rond te draaien. dat komt door de slappe constructie van de acherklep. Je duwt dan de borgpal los van het beugeltje zodat ie kan draaien en open is de klep.

Wat je zou kunnen proberen is het beugeltje dat op het achterpaneel zit (tussen je achterlichten met die twee boutjes) iets naar voren te zetten zodat als je em dicht doet het draaien stroever gaat en zo de kans van openen bij indrukken en draaien tegelijk kleiner maakt.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 17 jul, 2005 15:58

Is het niet mogelijk om in dat beugeltje een heel klein opwippend randje te maken zodat als je het slot dichtdraait, dat je dan een soort van klik voelt, of, misschien wel hoort...?

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 17 jul, 2005 16:15

Frank Deusjevoo schreef:Is het niet mogelijk om in dat beugeltje een heel klein opwippend randje te maken zodat als je het slot dichtdraait, dat je dan een soort van klik voelt, of, misschien wel hoort...?

Frank Dekkers
Zoiets zit er aan de beugel die op de koets zit. Die kun je wel iets bijwerken, zodat hij daar wat beter houdt. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gast

Bericht door Gast » zo 17 jul, 2005 18:43

Lelijke Eend schreef:Ik ben zelf ook meer een voorstander van dat puzzelen hoor. Wat je er af vijlt, kan je er niet meer aan vijlen ;)
Dat kan wel, hoor! Dat noemen ze nou bijvijlen!!!!!

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Menno2cv1964 » ma 18 jul, 2005 08:40

Uit dezelfde categorie: loslassen
2cv l'amour toujours

Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dirk85 » zo 19 mei, 2019 21:32

Even een heel oud topic naar boven halen. Bij mijn 2CV gaat de kofferbak onder het rijden steeds open. Je hoort ‘m dan ineens rammelen onder het rijden. Het maakt niet uit of deze op slot is of niet. De binnenzijde blijft ronddraaien. Schoonmaken was niet de oplossing. Online zie ik weinig losse onderdelen van zo’n slot. Is het nu gewoon een kwestie van slotje vernieuwen?
Citroën 2CV6 (1988) - Peugeot 203 (1956) - Peugeot 308 GTI270 (2016)

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » ma 20 mei, 2019 09:12

Is het niet een kwestie van gewoon het beugeltje op de carrosserie wat verschuiven zodat het slot wat strakker sluit?

Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dirk85 » zo 2 jun, 2019 09:21

Thijs schreef: ma 20 mei, 2019 09:12 Is het niet een kwestie van gewoon het beugeltje op de carrosserie wat verschuiven zodat het slot wat strakker sluit?
Goeie tip. Het is het proberen waard hè.
Citroën 2CV6 (1988) - Peugeot 203 (1956) - Peugeot 308 GTI270 (2016)

Plaats reactie