Carburateur probleem, krijg hem niet afgesteld
Re: Carburateur probleem, krijg hem niet afgesteld
https://www.ami-2cv.com/carburateur-dou ... -csic.html
Is die van mij misschien een Visa carburateur?
Is die van mij misschien een Visa carburateur?
-
- Heavy user
Je hebt een 2CV6 carburateur. Rechtsboven de grote tekst Solex aan de zijkant van de carburateur staat het getal 18.
Dat is alleen bij de normale 602cc Eend zo.
Dat is alleen bij de normale 602cc Eend zo.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ik denk dat je het beste langs een echte 2cv garage kan gaan, de garage waar je ben geweest heeft meer gesloopt als gemaakt ben ik bang. Die CO schroef is afgebroken door te vast gedraaid te zijn. Die carburateur is zeker niet ultrasoon gereinigd daar is hij veel te vies voor.
Ben bang dat een ander hetzij nieuw of gebruikt de enige optie is dat piefje ga je er waarschijnlijk niet uit krijgen zonder de boel te slopen.
Welke regio in NL woon je misschien kan iemand je een echte garage aanraden dan.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Ben bang dat een ander hetzij nieuw of gebruikt de enige optie is dat piefje ga je er waarschijnlijk niet uit krijgen zonder de boel te slopen.
Welke regio in NL woon je misschien kan iemand je een echte garage aanraden dan.
Of bij een oude garage van iemand die de eend nog van vroeger kent. in die franse dorpsgarages was normaal veel kennis.
diverse Citroens, wat anders.
Dat voorste moertje is moeilijk te bereiken, oftewel was mijn halve maan sleutel te dikwandig.
Ik had nog sw 10 mm moertjes liggen die m8 zijn, komende van een spruitstuk (merk?).
Die choke heeft bb ook een handgas functie de eerste +/- 1 cm uitgetrokken, vind ik tof.
Is met een Lambda sonde getest geweest. Elke sleutelaar kan dat plaatsen, CO meten zou ook moeten gebeuren.
Ik had nog sw 10 mm moertjes liggen die m8 zijn, komende van een spruitstuk (merk?).
Die choke heeft bb ook een handgas functie de eerste +/- 1 cm uitgetrokken, vind ik tof.
Is met een Lambda sonde getest geweest. Elke sleutelaar kan dat plaatsen, CO meten zou ook moeten gebeuren.
Ik woon dus in Frankrijk 
Deze garage was mij aanbevolen door een 2cv club man van mijn dorp.
Ik heb veel geld betaald ik wil gewoon dat zij het maken.
En dus schoonmaken. Ik heb dat bruine gekrabt is inderdaad gewoon viezigheid nog.
Ik laat wel weten wat ze zeggen

Deze garage was mij aanbevolen door een 2cv club man van mijn dorp.
Ik heb veel geld betaald ik wil gewoon dat zij het maken.
En dus schoonmaken. Ik heb dat bruine gekrabt is inderdaad gewoon viezigheid nog.
Ik laat wel weten wat ze zeggen
Neem de man van 2cv club mee naar de garage... 

- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Gewatte voor het loshalen van die moeren. Is een speciale sleutel te koop. Die is alleen vrij duur daarom zelf een oude ringsleutel aangepast. Beetje dunner geslepen zon dat hij om de moer kan en doorgeslapen en haaks weer vast gelast.

haha dat is voor loshalen carburateur? Ik stond al op het punt om hem los te halen, en een nieuwe te bestellen, kan ik er zomaar een ander inzetten? Omdat ik toch een beetje ander model he...Erikjan schreef: ↑ma 5 mei, 2025 15:20 Gewatte voor het loshalen van die moeren. Is een speciale sleutel te koop. Die is alleen vrij duur daarom zelf een oude ringsleutel aangepast. Beetje dunner geslepen zon dat hij om de moer kan en doorgeslapen en haaks weer vast gelast.
Ik heb de eend net gebracht en verteld dat de schroef dus er gebroken in zit. Ze gaan een nieuwe schroef bestellen en zeggen dat het te maken is.....
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ff afwachten of ze hem gemaakt krijgen, al heb ik er weinig vertrouwen in gezien je verhaal. Andere carburateur lijkt me geen probleem is het gewoon een 2cv6? Je moet de juiste maat sproeiers er in doe voor jou motor. Dat is het belangrijkste.
Niet gewoon overzetten van. De oude kan zijn dat die een afwijkende maat hebben om dat het toch net anders is.
Kan je als de eend terug is een foto delen van de motor.
Niet gewoon overzetten van. De oude kan zijn dat die een afwijkende maat hebben om dat het toch net anders is.
Kan je als de eend terug is een foto delen van de motor.
Ik heb een sleuteltje gemaakt van een goedkope pijpsleutel. Daar een stukje 6kantig van een 8mm vanaf gezaagd en daar een plaatje aan gelast als hefboom.
- Bijlagen
-
- pijp.jpg (10.32 KiB) 202 keer bekeken
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Maar dan vraag je je toch af waarom ze dat zo gemaakt hebben ? Kon dat niet wat gemakkelijker ?
Ik heb dezelfde sleutel gemaakt als die van Erikjan, met een ringsleutel van de Action en het verlengstuk is van een verfroller.
Ik heb dezelfde sleutel gemaakt als die van Erikjan, met een ringsleutel van de Action en het verlengstuk is van een verfroller.
Schultenbräu das ist mein Bier !
waarom makkelijk als het moeilijk kan....