probleem met vorst

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 11 jan, 2006 17:38

altijd startampere controlleren, heb genoeg zware accu's gezien die een lagere startcapaciteit hebben dan de zilveren varta's.

Vergeet ook niet dat je dynamo ook meer zal slijten omdat hij meestal max laat. Dynamo zal rond de 35-45A zijn. En vergeet ookniet als je een zwaardere dynamo monteerd (bv 75A) deze bij max laadstroom iets van 1,2PK afnsoept van je motorke (900Watt) ipv 0,7PK. (540Watt)

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 11 jan, 2006 21:15

ik heb mijn eend ff binnne gezet vandaag en met de temp van de gagare wil ie wel in een keer aanlsaan, heeft dit dan nog steeds te maken met valse lucht??

groetn

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 11 jan, 2006 21:24

ik heb precies het zelfde! in de garage in een keer aan!
als het koud is gaat de startmoter ook lang niet zo snel rond...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » wo 11 jan, 2006 21:36

Ramon2cv schreef:ik heb mijn eend ff binnne gezet vandaag en met de temp van de gagare wil ie wel in een keer aanlsaan, heeft dit dan nog steeds te maken met valse lucht??

groetn
Het zou nog steeds kunnen, zoals je weet heb ik dat probleem met valse lucht ook gehad maar begon er pas last van te krijgen met het koude weer. Eerder was het probleem er waarschijnlijk wel maar had ik er veel minder of geen last van.

PM. Ik kom zaterdag wel ff bij je langs, ik ben vrij dit weekend.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 11 jan, 2006 21:45

Komt waarschijnlijk door condens in het spruitstuk. Benzine condenseert en is dus geen damp meer.
Afblijven.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 11 jan, 2006 21:51

kunnen wij dit voorkomen?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 11 jan, 2006 21:52

Lelijke Eend schreef:Komt waarschijnlijk door condens in het spruitstuk. Benzine condenseert en is dus geen damp meer.
dan zou iedere eend er last van moeten hebben. Mijn Pick-Up start zo, beetje choken, starten en lopen...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 11 jan, 2006 21:53

Jahoor, spruitstuk warm maken (fohn/verfstripper en als je zeker weet wat je doet: gasbrander)/houden (gloeispiralen er omheen en op je accu aansluiten).
Afblijven.

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » wo 11 jan, 2006 21:57

Lelijke Eend schreef:Komt waarschijnlijk door condens in het spruitstuk. Benzine condenseert en is dus geen damp meer.
.

Het klink mij wat onwaarschijnlijk in de oren, aangezien de benzine dezelfde temperatuur heeft als het spruitstuk, ze staan tenslotte in dezelfde koude lucht. De benzine in het spruitstuk is geen damp en zeker niet als de motor koud is, daarvoor zou het namelijk eerst moet verdampen in hoog tempo, waar je warmte voor nodig hebt en die is er op dat moment niet. De benzine word versproeit door, hoe kan het ook anders, het sproeiertje.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 11 jan, 2006 21:59

Versproeien = verdampen. De benzine komt in dampvorm in je cylinders terecht. De carburateur zorgt dat de benzine verdampt en optimaal gemengd wordt met de lucht (zuurstof). En damp heeft de neiging om aan het koudste in de omgeving te blijven plakken (condenseren) en dat is je spruitstuk.
Afblijven.

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » wo 11 jan, 2006 22:07

Versproeien is niet verdampen!
Verdampen gebeurd dmv warmte die is er niet dus verdampt er niets (of heeeeel er weinig)

Misschien is een beter woord voor verspoeien; Vernevelen
In het spruitstuk is de benzine een "nevel" Dus hele kleine druppeltjes benzine en heel erg veel lucht.

Wanneer benzine verdampt en weer in de lucht condenseert vormt het ook weer deze kleine druppeltjes. Alleen mis je in een koude motor het element warmte, dus zul je de benzine moeten vernevelen.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 11 jan, 2006 22:10

Of je het nou nevel of damp noemt, dat maakt echt geen bal uit. Beide keren condenseert de benzine waardoor starten moeilijk gaat.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » wo 11 jan, 2006 22:15

het is meer je accu die minder wordt bij lage temperaturen en ook je startmotor krijgt alles moeilijker rond als de olie dik is vanwege de kou.

Als het in de kou niet gaat en in de warmte wel, dan is er toch iets is slechte conditie (accu / bougiekabels / ontsteking)

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » wo 11 jan, 2006 22:19

Lelijke Eend schreef:Of je het nou nevel of damp noemt, dat maakt echt geen bal uit. Beide keren condenseert de benzine waardoor starten moeilijk gaat.
Wij zitten duidelijk op een ander level, nevermind hier komen we toch niet uit :wink: .

Maar even dit dwaalspoor achter ons latend;

Werkt de vacuumpomp wel goed, als deze niet goed werkt verzuupt de motor, dit is heel simpel te testen. Zorg dat de motor warm is en sationair draait, de choke steeds verder uittrekken, het toerental moet alleen maar blijven oplopen. Als het toerental weer terug loopt, heel erg terug loopt of afslaat is waarschijnlijk de vacuumpomp niet meer goed.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 11 jan, 2006 22:19

nee accu\\\\ is goed een alles draaid strak en snel rond zelfs na een kwartier starten
dus dat kennen we wel

Gesloten