Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
mwoah is te doen hoor. je hebt alleen zo'n dop nodig. er is een niet nader te noemen eenden en kitcar boer die zo'n dop heeft met een balkje waarmee je die oplsluitring ookk kan verwijderen. werkt goed.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Dank je wel, gelukkig woon ik relatief dicht bij die plasticfabriek. Is zoiets ook voor de minder ervaren sleutelaar te doen? Het gaat om beide voorste lagers en rechtsachter uit het hoofd.dyane_maniac schreef:mwoah is te doen hoor. je hebt alleen zo'n dop nodig. er is een niet nader te noemen eenden en kitcar boer die zo'n dop heeft met een balkje waarmee je die oplsluitring ookk kan verwijderen. werkt goed.
CO-meting zal er ook wel mee te maken hebben dat ik de kleppen recentelijk niet gesteld heb, slecht ik weet het
3 lagers tegelijk? Ik vind het behoorlijk hoor. Er zijn keurmeesters die ze zomaar afkeuren namelijk. Verschilt per APK adres...
Maar met goed gereedschap gaat het vast lukken met die lagers. Op het forum is denk wel eea te vinden over het vervangen van de lagers.
CO kun je afstellen op de carburateur zelf. Een stelschroefje. Dat heeft weinig met de kleppen te maken denk ik.
Maar met goed gereedschap gaat het vast lukken met die lagers. Op het forum is denk wel eea te vinden over het vervangen van de lagers.
CO kun je afstellen op de carburateur zelf. Een stelschroefje. Dat heeft weinig met de kleppen te maken denk ik.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Die lagers neem ik zelf nog een kijkje naar.TB schreef:3 lagers tegelijk? Ik vind het behoorlijk hoor. Er zijn keurmeesters die ze zomaar afkeuren namelijk. Verschilt per APK adres...
Maar met goed gereedschap gaat het vast lukken met die lagers. Op het forum is denk wel eea te vinden over het vervangen van de lagers.
CO kun je afstellen op de carburateur zelf. Een stelschroefje. Dat heeft weinig met de kleppen te maken denk ik.
De CO-waarde zat rond de zes, door de CO-schroef maximaal terug te draaien kwam hij net onder de vier maar het mengsel werd er echt te schraal van.
Wellicht heeft het er wat mee te maken dat ik bij de laatste tankbeurt 2 liter E85 erbij heb gedaan.
Mijn keurmeester vertrouw ik overigens wel, mijn moeder zit al jaren bij hem en hij heeft vroeger ook A-tjes in onderhoud gehad.
Mijn recent aangeschafte Aca is er ook door.
Toen ik het APK-rapport las was ik even verrast. Was even vergeten dat de APK 2 jaar duurt bij een auto van 30 jaar en ouder, zoals mijn SPOT. Mijn Aca is pas 26....
Dus volgend jaar weer een APK-feestje
Toen ik het APK-rapport las was ik even verrast. Was even vergeten dat de APK 2 jaar duurt bij een auto van 30 jaar en ouder, zoals mijn SPOT. Mijn Aca is pas 26....
Dus volgend jaar weer een APK-feestje
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Heb er ook weer een jaartje op... Maar dan ook nét, wel wat gemazzeld. Ze lekt olie, achterste oliekeering. Opzich niet erg maar de olie bevlekt m´n koppeling en m´n remmen We hebben het schoongemaakt, moet volgend jaar vervangen zijn anders afkeur. En m´n fuseepen rechtsvoor is slecht, na 10.000 km al!! Ik ga dus deze winter de motor er weer uit halen (de zoveelste keer) en dan meteen de draagarm en daarmee langs de kitcarbouwer die de pen erin kan persen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Die nieuwe fusee's zijn hel slecht! Je kunt beter een goeie tweedehands draagarm zoeken met een originele fusee want ik had bij een kant de fusee ook na twee jaar alweer slecht!
Trouwens je kunt ze er ook zelf uitpersen door een dopsleutel op de grond te zetten en de auto erover heen te laten zakken (wel eerst opkrikken natuurlijk :p )
Trouwens je kunt ze er ook zelf uitpersen door een dopsleutel op de grond te zetten en de auto erover heen te laten zakken (wel eerst opkrikken natuurlijk :p )
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Ik moet toegeven je bent wel vindingrijk.thomaaas schreef:Die nieuwe fusee's zijn hel slecht! Je kunt beter een goeie tweedehands draagarm zoeken met een originele fusee want ik had bij een kant de fusee ook na twee jaar alweer slecht!
Trouwens je kunt ze er ook zelf uitpersen door een dopsleutel op de grond te zetten en de auto erover heen te laten zakken (wel eerst opkrikken natuurlijk :p )
Maar niet alle nieuwe fuseepennen zijn slecht en de goede hoeven niet duur te zijn.
Het gebeurt ook nogal eens dat het gat van de arm te ruim is geworden en daardoor de pen in de arm gaat draaien ipv in de bussen, dan moet je er een nieuwe of andere draagarm op zetten.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Helaas, ik heb vandaag geen APK bij Citroen dealer. Wat kleine dingen zoals uitlaat dichtsmeren en nieuw ruitenwisserblad. Maar afkeur vooral omdat er roest op remleidingen achter zit (zwarte knoestjes in het metaal).
Morgen eendenboer(en) maar is bellen of ik voor deze klus op korte termijn mag langskomen.
APK keurdatum is 1 maart. Mag er dus feitelijk niet meer mee rijden. Krijg je automatisch een boete of er is een marge van 1 of 2 weken?
Morgen eendenboer(en) maar is bellen of ik voor deze klus op korte termijn mag langskomen.
APK keurdatum is 1 maart. Mag er dus feitelijk niet meer mee rijden. Krijg je automatisch een boete of er is een marge van 1 of 2 weken?
Het is een vrij land.
De boete komt automatisch, meestal heb je wel een paar weken speling.
Wat echt telt is dat je niet verzekerd bent conform de kleine letterstjes. Eeen boete is te overzien, niet uitgekeerde schade aan derden kan rampzalifg uitpakken. Dat behoeft geen uitleg .
Dus rij niet meer tot je APK. Of alleen naar je eendenboer en laat ASAP de boel maken en keuren.
Je bent trouwens wel eens erger afgekeurd kan ik me herinneren
De boete komt automatisch, meestal heb je wel een paar weken speling.
Wat echt telt is dat je niet verzekerd bent conform de kleine letterstjes. Eeen boete is te overzien, niet uitgekeerde schade aan derden kan rampzalifg uitpakken. Dat behoeft geen uitleg .
Dus rij niet meer tot je APK. Of alleen naar je eendenboer en laat ASAP de boel maken en keuren.
Je bent trouwens wel eens erger afgekeurd kan ik me herinneren
Volgens mn broer is remleidingen vervangen een koud kunstje. Lees hier wel andere taal op het forum.
Morgen eerst maar eens een eendenboer bellen en anders zaterdag zelf doen, samen met mn broer.
Hellup
De dealer kan/wil de klus niet maar ik mag officieel niet wegrijden met de wagen. Lekkere spagaat.
Nog een APK vraag: volgens Citroen Dealer moet de uitlaatpot (onder de motor/versnellingsbak) vast met twee bouten aan de motor/versnellingsbak (weet ik het). Die bouten hebben er echter nog nooit ingezeten. Bovendien staan de lippen van de uitlaatpot een eind bij de motor/versnellingsbak vandaan.
Is dat idd een APK eis?
Morgen eerst maar eens een eendenboer bellen en anders zaterdag zelf doen, samen met mn broer.
Hellup
De dealer kan/wil de klus niet maar ik mag officieel niet wegrijden met de wagen. Lekkere spagaat.
Nog een APK vraag: volgens Citroen Dealer moet de uitlaatpot (onder de motor/versnellingsbak) vast met twee bouten aan de motor/versnellingsbak (weet ik het). Die bouten hebben er echter nog nooit ingezeten. Bovendien staan de lippen van de uitlaatpot een eind bij de motor/versnellingsbak vandaan.
Is dat idd een APK eis?