Mijn groene Froggy!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Restaureren

Bericht door theoenmarion » di 2 okt, 2012 16:50

Michiel van G. schreef:probeer ook de gaatjes van de kentekenplaathouder nog even dicht te lassen. Ik heb vaak genoeg gezien dat het achterpaneel nog vol met gaten zat toen daar de (nieuwe) kentekenplaat weerover werd gezet.

Verder vind ik het echt top eruit zien!
Heb jij site even gezien! Je hebt verborgen talent man!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1632
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 2 okt, 2012 18:06

theoenmarion schreef:Ik heb het dak er op gehad, en het scharnier past er net tussen. Dit hoeft geen tolerantie te hebben? Ik ben misschien wel te !
Beter TE, dan dat het dadelijk niet past.
Ik pas en meet ook eerst enkele keren voordat ik iets vast las.
En als je niet vraagt, dan weet je het ook niet .

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 2 okt, 2012 20:02

Klopt, maar ik denk wel eens dat ik te vaak op het forum hang:) Het is wel mijn eerste 2cv wat ik restaureer. Wat ik doe moet gewoon 100% zijn.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 2 okt, 2012 20:20

Het is toch ook gewoon leuk om 's avonds na het klussen even op het forum te kijken en wat te vragen over de dingen waar je mee bezig bent.

De klus waar je mee bezig bent is echt super moeilijk. Er kan zo veel misgaan. Beter 10 vragen te veel dan 1 paneel verkeerd gelast.

Ondertussen schiet jij ook mooi op. Wat nog een leuk klusje wordt: die staartstukken glad plamuren. ik denk dat ik aan elke kant wel 20 keer gronden, plamuren, spuiten, schuren, etc etc op heb zitten.


Heb je ook nog even gekeken of je achterklep mooi aansluit op de achterbalk?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 2 okt, 2012 20:56

Ik heb de kofferklep er alleen maar los op gelegd, dus niet vast gezet in de scharnierpunten. Volgens mij sloot dit wel goed aan. Ik heb wel de slotplaat gemonteerd en daar viel hij goed achter. Ik had voor dat ik de oude delen er uit heb geslepen exact de maten genoteerd van bijv. de tussenstrip boven de achterraampjes en de rand van het achterpaneel. Dat was 91,4 cm en dat is het nu ook weer exact. Ik vind alleen nog jammer dat er een verschil zit tussen het staartstuk links en rechts langs de kofferklep. De ene kant sluit dit mooi aan terwijl aan de andere kant ca 5 mm naar boven inloopt! Ik moet dus eigenlijk ter hoogte van het scharnierpunt het staartstuk 5 mm naar buiten drukken/slaan.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 2 okt, 2012 21:17

als je bij mijn eend kijkt zie je dat het rechter staartstuk er ook niet niet helemaal 100 procent recht in zit. Zo met de lege koets valt dat verschrikkelijk op. Maar met het dak en de klep er op zie je daar helemaal niets van.

Afbeelding

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Behandelen

Bericht door theoenmarion » wo 3 okt, 2012 20:35

Zou ik de onderstaande delen welke ik er nieuw heb ingelast ca 3 weken onbehandeld kunnen laten? Of zal er dan roestvorming op kunnen komen? Ik maak ze wel steeds schoon met thinner na de werkzaamheden.
Afbeelding

Ik moet namelijk a.s. maandag een oog operatie ondergaan, en verwacht dan ongeveer 3 weken rust te moeten nemen. Er mag dus geen stof in het oog komen. Of zou ik de delen in de primer moeten zetten en dan later weer blank slijpen en dan af lassen?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 4 okt, 2012 09:05

ik zou er met een spuitbus zinkspray overheen. Klaar in 5 minuten.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 4 okt, 2012 17:19

Volgens de spuiter kun je dus niet plamuren over zinkspray! Kan hier wel een 2 componentenlak overheen denk je?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 4 okt, 2012 18:29

ik weet het niet, maar dat spul hecht echt overal op.
Ik heb zelf geen zinkspray gebruikt maar de 2 componenten epoxy direct op het metaal gespoten. Volgens de leverancier hecht dat prima, ook over verzinkte plaat.

eerst nog wat verdunde epoxy in de naden laten lopen, dan epoxy spuiten, dan kitten, dan grondverf en vervolgens aflakken. Als het klaar is denk je: oh ja, zo ziet een nieuwe auto er van binnen uit.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Zinkspray

Bericht door theoenmarion » zo 7 okt, 2012 14:08

Ik heb jullie advies opgevolgd en de delen in de zinkspray gezet. Ik heb het voorterrein idd ook in de epoxy gedaan maar daar had ik nu even geen tijd meer voor. Ik ben nu ook niet echt happy met deze werkwijze. Ik had nog veel meer willen doen aan de afwerking, dus dat gaat mij straks wat extra werk kosten. Maar het zei zo! Maandag de oogoperatie in dat is nu toch even belangrijker!Afbeelding

Afbeelding

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 25 nov, 2012 19:50

Hallo 2cv liefhebbers,
Na ruim 6 weken ben ik weer aan de slag met de restauratie. Ik ben bezig de onderkant verder af te lassen. Ik heb een groot gedeelte in de zinkspray gezet voor ik het project even moest laten staan. Ik wil de naden aan de onderkant gaan afdichten en kom ik de naam lasnadenkit tegen. Is dit een goed middel om kieren en oneffenheden aan de onderkant goed mee af te dichten? Wie heeft hier ervaring mee? Ook wil ik de onderkant spuiten met een epoxy primer. Wat doe ik met de wielkasten?

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bodemplaat

Bericht door theoenmarion » zo 2 dec, 2012 17:15

Ik wil de bodem gaan behandelen maar weet niet wat wijsheid is. Moet ik de bodem spuiten met epoxy primer en daarna lak, of gewoon met tectyl? De naden wil ik eerst kitten met carrosseriekit. Het deel voor de wielbak, dus onder de achterbank, zit ook tectyl en veel witte kit. Dit is volgens mij standaard. Eigenlijk had ik dit deel misschien ook moeten vernieuwen. Ik heb er een nieuw stuk plaat over gezet maar de gaten vielen er in met lassen.
Afbeelding
Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Re: Bodemplaat

Bericht door supercees » zo 2 dec, 2012 20:27

theoenmarion schreef: De naden wil ik eerst kitten met carrosseriekit.
eerst lakken, al is het met primer of grondverf, dan pas kitten, anders gaat het daar geheid weer roesten, en heel snel ook.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 2 dec, 2012 20:34

Ja, dat had ik inderdaad niet goed omschreven, maar bedankt. Wat doe ik er dan op? Mooi zwart spuiten of gewoon tectyl?

Plaats reactie