kleppen gesteld.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja gerard,
vandaar de smillie.
zoieso als je het eenmaal zelf kan VERTROUW je je auto niet meer aan een garage toe.
heel gek op een of andere manier is mijn hoofd de garage helemaal geen optie. het komt niet eens in me op. laatst zat ik te vloeken op iets dat zomaar stuk was gegaan en dat ik eigenlijk helemaal geen tijd en zin had om dat te repareren. zegt een vriend: je kan m toch ook wegbrengen?
tsss nou echt niet dus haha.
groet douwe
vandaar de smillie.
zoieso als je het eenmaal zelf kan VERTROUW je je auto niet meer aan een garage toe.
heel gek op een of andere manier is mijn hoofd de garage helemaal geen optie. het komt niet eens in me op. laatst zat ik te vloeken op iets dat zomaar stuk was gegaan en dat ik eigenlijk helemaal geen tijd en zin had om dat te repareren. zegt een vriend: je kan m toch ook wegbrengen?
tsss nou echt niet dus haha.
groet douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Ik kan me slecht voorstellen dat dat de wisselende metingen geeft die jij noemde. De scherpe 'top' van de nok duwt de stoter naar buiten en daarmee de klep open. Op dat moment ga je aan het afstellen aan de overkant waar de nok op dat moment met zijn onderkant tegen de klepstoter aan drukt (dan staat die klep dicht en is er enige ruimte tussen stoter en klepsteel). Toch? Ik begrijp de variatie niet die je noemt. Je schrijft namelijk dat je wisselende klepspeling hebt door de krukas slechts enkele graden te draaien.dyane_maniac schreef:...wat ik me kan voorstellen is dat het begin van de nok iets afslijt...
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
Niet als je geen garage heb. Kleppen stellen en de boel kan ik bij droog weer wel op het gras voor het huis doen. Maar om daar nou olie te gaan verversenSamClukkers schreef:Zelf kleppen stellen, maar je olie door de garage laten verversen? Da's de wereld op z'n kop!

- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Met kleppen stellen komt er ook olie uit.
Dan is het net zo simpel om zonder te morsen olie te verversen.
Met het filter is het wel flink knoeien ja.
Daarvoor heb ik enige tijd geleden zo'n grote bak gekocht die je onder de
motor kan zetten en dan alles wat onbedoelt lekt opvangt.
Dan is het net zo simpel om zonder te morsen olie te verversen.
Met het filter is het wel flink knoeien ja.
Daarvoor heb ik enige tijd geleden zo'n grote bak gekocht die je onder de
motor kan zetten en dan alles wat onbedoelt lekt opvangt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Ik ga ervan uit dat dit dan een andere garage is dan waar je plaatwerk gefikst is??Twécévé schreef: En bovendien is mijn garage goed en niet duur. Dat scheelt ook

Maar olie verversen: bak eronder, eventueel een flinke plank eronder tegen morsen en hop! Overgieten in een jerrycan en naar het klein chemisch afval. In de meeste gemeenten (zo goed als) gratis!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
wat ik bedoel is het volgende: in theorie is de nok niet eivormig zoals ik m getekend heb, maar is het puntje van de nok een cirkel. dus de klep wordt open geduwd, en blijft dan enkele graden op dezelfde positie open en gaat dan weer dicht. ik kan me zo voorstellen dat de "voorzijde" van de nok (dus de kant waar de stoterstang als eerste tegen aan komt) en het eerste gedeelte van die cirkel, een beetje slijt, waardoor de punt van de nok, niet meer helemaal een nette cirkel is, maar dus wat eivormig. misschien ver gezocht hoor, maar niemand heeft mij anders kunnen verklaren waardoor ik een verschil meet.landloper schreef:Ik kan me slecht voorstellen dat dat de wisselende metingen geeft die jij noemde. De scherpe 'top' van de nok duwt de stoter naar buiten en daarmee de klep open. Op dat moment ga je aan het afstellen aan de overkant waar de nok op dat moment met zijn onderkant tegen de klepstoter aan drukt (dan staat die klep dicht en is er enige ruimte tussen stoter en klepsteel). Toch? Ik begrijp de variatie niet die je noemt. Je schrijft namelijk dat je wisselende klepspeling hebt door de krukas slechts enkele graden te draaien.dyane_maniac schreef:...wat ik me kan voorstellen is dat het begin van de nok iets afslijt...
douwe
ps als het nog niet duidelijk is zal ik wel even een duidelijker tekeningetje maken
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Het inslijten van de nok kan ik me voorstellen en dat je op de 'scherpe' punt van de nok een grote beweging hebt, is me allemaal duidelijk. Ik probeer alleen een verbinding te leggen met de meetverschillen bij de dichtstaande kleppen. Maar goed, die verklaring heb ik niet.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
landloper schreef:Het inslijten van de nok kan ik me voorstellen en dat je op de 'scherpe' punt van de nok een grote beweging hebt, is me allemaal duidelijk. Ik probeer alleen een verbinding te leggen met de meetverschillen bij de dichtstaande kleppen. Maar goed, die verklaring heb ik niet.









ja ik zit helemaal verkeerd te denken. verrek, hoe kom ik dan aan die verschillen???? ik dacht eindelijk een mogelijke oplossing te hebben gevonden....









die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction