Bericht
door Flip » do 26 nov, 2009 13:45
Alles blijft rond het budget dat je er wilt aan spenderen... Hieronder mijn mening over wat kan. Niets hiervan is 100% zeker, enkel uit ervaring.
1. Carburator
2traps carburator is gemaakt op zuiniger te rijden... Zuiniger = minder vermogen.
Zet er een SOLEX 40 PCIS III op, 1traps, en je hebt al meer vermogen.
= meer vebrbuik
1 carbu per cilinder is nog plezanter...
2. Luchtfilter
open lichtfilter geeft je iets meer vermogen
3. Lucht aanloop op je lufi, zodat ie zeker genoeg lucht binnenkrijgt
4. Compressie verhogen.
Kan je op je blok doen of op je cilinders Hierna moet je wel je spinnekop aanpassen... De kleppen gaan niet meer open, want je regelt opnieuw je klepspeling... Je nok en je tuimelaar bepalen de kleplift
5. Groter kleppen in culasse
Geen ervaring mee.
6. Culassen flowen
7. Y uitlaat met dwarsstroom uitlaatpotten
8. Zuigers aanpassen zodat ze de culasse en de kleppen niet raken
9. Elektrische ontseking vervroegen = meer koppel.
10. nokkenassen.
Afhankelijk van de soort nokkenas, ga je meer in koppel werken of meer in toeren. Hierdoor gaat de klep meer op, dus oppassen geblazen!
11. Versnellingsbak
Zorg dat je toeren perfect liggen... Maak van 3 versnellingsbakken 1 ideale versnellingsbak voor je motor, zodat die door zijn toeren kan gaan.
Dan begint het fijne werk. Alles 100% dicht maken... Geen valse lucht, goede compresse, goede onsteking,...
Gevolg:
Aangepaste VISA krukas is nog, de 2CV krukas kan hier niet genoeg tegen
Benzine met hoog octaangehalte is absoluut nodig
Extra olie koeler verplicht
Full Synt. Olie aangeraden
Verbruik ongeveer 14l/100km
Wijzelf halen 145 km/h GPS met een 602cc-motor in een originele 2PK, zonder rug in de wind...Niet naar je verbruik kijken... Op het circuit iets van een 160-165km/h. Ik veronderstel dat met een big-bore kit het nog beter kan gaan, maar ik ben bang over de koeling hiervan...
Tijdens de 24h SPA schakelen we 24h lang op 8000 t/m. Motor komt ook mooi rond tot 8000t/m in 4de...
Tcheers,
Flup