conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Gister een polijstsetje mee genomen voor op de boormachine. Heb niet echt plek voor een hele machine.
Dit setje kan gewoon in een boormachine.
De rvs raamlijsten zijn na 40 jaar licht gekrast. Dit word met een min of 10 polijsten weer helemaal als nieuw.
Dit setje kan gewoon in een boormachine.
De rvs raamlijsten zijn na 40 jaar licht gekrast. Dit word met een min of 10 polijsten weer helemaal als nieuw.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Super wat een verschil, bedenk het maar
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag eerst de achterklep in de spuitplamuur gezet. Daarna en carburateurasje verzinkt wat spul gepolijst. 1 deur heeft nu weer een klapraam daar ben ik vergeten een foto van te maken.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Mooi werk.
Heb je die klinken alleen gepolijst ? of eerst nog geschuurd.
Heb je die klinken alleen gepolijst ? of eerst nog geschuurd.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Alleen gepolijst met een filtschijf en 2 groftes polijst pasta.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Kijk wel uit, m’n buurman is antiek handelaar en gebruikte het ook veel om koper etc te poetsen.
Schijnt nogal giftig te zijn, hij gebruikt er tegenwoordig een masker bij.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bedankt voor de waarschuwing. Na wat googelen lijkt het er op dat er in oud koper arceen kanzitten wat giftig is en in de oxide kan komen. De polijstpasta opzich vind ik geen info over verder. Zal voor de zekerheid het masker op doen volgende keer.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Achterklep vanavind geschuurd. 3 plekjes hebben een kleinbeetje plamuur nodig. Verder was hij al aardig strak.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag lekker een dagje aan de eend kunnen werken. Eerst de achterklep geschuurd en een nieuwe laag epoxyprimer opgezet. Daarna kwam pa even langs en hebben we de voorruit gemonteerd.
De sponning en rubber ingespoten met tectyl als glijmiddel. En een touwtje door het rubber. Pa pa heet de ruit aangedrukt en dan trek je het rubber met het touw om de rand. Echt blij mee het rubber zit overal netjes tegen de koets.
De achterdeur sloten schoongemaakt en de knoppen gepolijst. Ziet er weer mooi uit.
Nu moet ik alleen 1 deur 5mm laten zakken dat is niet zn punt scharnier iets inkorten. Maar de andere deur moet 5mm omhoog dat wordt lastiger. Hoe kan ik dit makkijkste doen. Een stalen pennetje in het scharnier laten vallen misschien.
De sponning en rubber ingespoten met tectyl als glijmiddel. En een touwtje door het rubber. Pa pa heet de ruit aangedrukt en dan trek je het rubber met het touw om de rand. Echt blij mee het rubber zit overal netjes tegen de koets.
De achterdeur sloten schoongemaakt en de knoppen gepolijst. Ziet er weer mooi uit.
Nu moet ik alleen 1 deur 5mm laten zakken dat is niet zn punt scharnier iets inkorten. Maar de andere deur moet 5mm omhoog dat wordt lastiger. Hoe kan ik dit makkijkste doen. Een stalen pennetje in het scharnier laten vallen misschien.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag een massa schakelaar gemonteerd. Niet origineel maar wel veilig. En een extra hobbel als ze hem willen stelen. En als hij wat langer stil staat loopt de accu niet leeg, op de pickup zit het ook zo werkt goed.
Daarna de draadboom naar achter gerepareerd zat een kroonsteen in dat is niet echt wat ik mooi vind. Daarna door gemeten welke draad wat is. Gelijk mooie krimpkouslabels er op.
Dashbord is ook weer wat verder. Het was wit uitgeslagen door de zon. Voorzichtig met een fohn de toplaag iets gesmolten dan wordt het weer zwart. Wel lastig klusje je gaat snel te warm en dan smelt het te ver en gaat het glimmen.
Ondertussen de laatste carburateur onderdelen verzinkt.
Daarna de draadboom naar achter gerepareerd zat een kroonsteen in dat is niet echt wat ik mooi vind. Daarna door gemeten welke draad wat is. Gelijk mooie krimpkouslabels er op.
Dashbord is ook weer wat verder. Het was wit uitgeslagen door de zon. Voorzichtig met een fohn de toplaag iets gesmolten dan wordt het weer zwart. Wel lastig klusje je gaat snel te warm en dan smelt het te ver en gaat het glimmen.
Ondertussen de laatste carburateur onderdelen verzinkt.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Nog maar wat fotos dat is toch leuker als tekst. De asbak opgeknapt het metaal was geroest. Dat heb ik gestraald en gepoedercoat. Net als de raam clips.
De pluskabel van de accu naar de startmotor gemaakt. Van een maat heb ik 16mm2 accu kabel gekregen in zwart en rood. Accu klemmen met snelsluiting op de accu.
Nu nog wat kabel ogen om de massa kabel aan te sluiten.
De pluskabel van de accu naar de startmotor gemaakt. Van een maat heb ik 16mm2 accu kabel gekregen in zwart en rood. Accu klemmen met snelsluiting op de accu.
Nu nog wat kabel ogen om de massa kabel aan te sluiten.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De achterklep is geel alleen de motorkap nog en dan is het geel klaar.
De achterklep sluiting heb ik gepolijst. Die is weer mooi glimmend.
De voordeuren zijn voorzien van ramen sloten en raamsluiting. Alleen de rubbers er nog in en dan kunnen ze aan de koets.
De achterklep sluiting heb ik gepolijst. Die is weer mooi glimmend.
De voordeuren zijn voorzien van ramen sloten en raamsluiting. Alleen de rubbers er nog in en dan kunnen ze aan de koets.