voeteirs dyane 6 1972

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 9 okt, 2013 11:51

het vraagstuk van de carburator is opgelost.
Afbeelding

en ik zet ondertussen rustig de motor verder samen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 9 okt, 2013 12:52

dat ziet er goed uit blokje blinkt als een nieuwe :)

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 9 okt, 2013 22:36

Ik heb vandaag nieuws gekregen van de invoerder ivm het onleesbare chassisummer. Het is niet mogelijk om het nummer opnieuw in te slaan met een attest omdat het een ingevoerde wagen is. Dit kan alleen in het land van herkomst.
Dus het chassisnummer moet in Frankrijk terug ingeslaan worden...
:roll:

Ik ken niemand in frankrijk en mijn frans is ook niet spectaculair.
Is er iemand die daar een beetje de weg kent die mij wil helpen?

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 9 okt, 2013 22:44

Moet dit dan door een officiële instantie gedaan worden of mag dit door iedere Fransman gedaan worden in Frankrijk????

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 9 okt, 2013 22:48

LPGo schreef:Moet dit dan door een officiële instantie gedaan worden of mag dit door iedere Fransman gedaan worden in Frankrijk????
Ik heb geen idee. Als dit door gelijk welke fransman gedaan mag worden heb ik wel een oplossing...

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 9 okt, 2013 22:51

voeteir schreef:
LPGo schreef:Moet dit dan door een officiële instantie gedaan worden of mag dit door iedere Fransman gedaan worden in Frankrijk????
Ik heb geen idee. Als dit door gelijk welke fransman gedaan mag worden heb ik wel een oplossing...

Kijk hier was ik op uit...... creatief denken......

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 9 okt, 2013 22:58

LPGo schreef:
voeteir schreef:
LPGo schreef:Moet dit dan door een officiële instantie gedaan worden of mag dit door iedere Fransman gedaan worden in Frankrijk????
Ik heb geen idee. Als dit door gelijk welke fransman gedaan mag worden heb ik wel een oplossing...

Kijk hier was ik op uit...... creatief denken......
Ja, maar ik wil graag nu al eventule problemen op de autokeuring vermijden.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 9 okt, 2013 23:05

In Nederland wordt het chassisnummer tijdens de keuring erin geslagen als de rest van de auto een beetje klopt, dus dit probleem hebben wij niet...

Gewoon vragen door wie en waar het chassisnummer er dan opnieuw ingeslagen zou moeten worden..... probeer dit anoniem te doen en zeker geen chassisnummers geven dan kun je later nooit erop betrapt worden als je toch (nog) besluit om creatief bezig te zijn.........
Of ben ik al te laat, heb je al nummers doorgegeven...

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 9 okt, 2013 23:09

welja, ik moest het nummer uiteraard doorgeven aan de belgische mandataris zoals dat dan heet. Maar dat staat los van het belgische keuringsorgaan.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 12 okt, 2013 16:42

Valt er helemaal niets meer van te maken of is het herkenbaar als het origineel nummer?

Als je dit officieel gaat doen, ben je in ieder geval nog niet klaar. Dat kan ik je al wel vertellen.

Probeer anders contact op te nemen met het conservatoire: http://www.citroen.be/nl/conservatoire- ... e-citroen/ Een mailtje in 't Engels zullen ze ook wel begrijpen en die zouden wel moeten weten wat je moet doen.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » za 12 okt, 2013 18:38

Afbeelding

ik denkt dat dit zelfs niet meetelt nog min of meer leesbaar...
Met een beetje goed wil zie je nog de citroen emblemen staan.

Bedankt voor de tip van het conservatoire. Ik zal daar eens luisteren.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1653
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 13 okt, 2013 09:31

Ik weet niet of je de beschikking hebt over een ( klein) zandstraal-pistool, misschien kun je daarmee het nummer min of meer leesbaar maken .

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » zo 13 okt, 2013 11:08

Geert schreef:Ik weet niet of je de beschikking hebt over een ( klein) zandstraal-pistool, misschien kun je daarmee het nummer min of meer leesbaar maken .
denk je dat het beter leesbaar zal worden door te stralen?
Zoals ik het hier zie zijn de letters weggeroest tot op dezelfde diepter.

Ik kan het in elk geval eens proberen, veel slechter dan dit kan niet.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1653
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 13 okt, 2013 11:33

voeteir schreef: Ik kan het in elk geval eens proberen, veel slechter dan dit kan niet.
Dat bedoel ik !

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 13 okt, 2013 11:38

Of gewoon met wat schuurpapier, dat accentueert het ook wat beter denk ik.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie