inhouden en hoog verbruik
-
- Addicted user
- Contacteer:
mmh zover ik heb begrepen van mijn instructieboekje moet je boven 10 graden zo wie zo geen afdekking meer monteren en snelwegritten die langer duren zo wie zo geen flap monteren.
Wit schuim duid op vocht in het blok. Misschien goed idee om de olie eens af te tappen en te controlleren, als er vocht of benzine in zit is de smering niet meer zoals het hoort te zijn.
Wit schuim duid op vocht in het blok. Misschien goed idee om de olie eens af te tappen en te controlleren, als er vocht of benzine in zit is de smering niet meer zoals het hoort te zijn.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Benzine komt altijd je motor in, maar dit verdampt normaal en is zeeeer minimaal. Maar daar je ook een lage druk meet zijn waarshijnlijk je cilinders/zuigers/zuigerveren versleten waardoor er meer benzine naar beneden kan komen.
Verder zorgt een slechte carterontluchting er voor dat de benzine damp niet weg kant.
Daardoor krijg ik dan weer het vermoeden dat je olievulpijp of recentelijk vernieuwd is of nog steeds niet naar behoren werkt.
Verder zorgt een slechte carterontluchting er voor dat de benzine damp niet weg kant.
Daardoor krijg ik dan weer het vermoeden dat je olievulpijp of recentelijk vernieuwd is of nog steeds niet naar behoren werkt.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
wel/niet ? Bedoel je dat je vanaf 5 tot 15 graden zelf mag weten of je wintergrille er op doet? (dus onder 5 sowieso wel en boven de 15 sowieso niet)?Handjes schreef:Zie je instructieboekje: tussen de 5 en 15 graden mag het winterkapje er wel/niet op.
Maar je kunt er gerust mee blijven rondrijden totdat de temperaturen definitief boven de 15 blijven. De motoren zijn toch al wat overkoeld (ons Nederlandse weer is wat te koud).
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
Klopt!Robbert. schreef:wel/niet ? Bedoel je dat je vanaf 5 tot 15 graden zelf mag weten of je wintergrille er op doet? (dus onder 5 sowieso wel en boven de 15 sowieso niet)?
Ik zelf rijd tot 18 graden gerust nog rond met het winterkapje. Ik haal hem er af als het echt definitief boven de 15 graden blijft. Maar ik moet er dan wel bij vertellen dat ik relatief korte ritjes maak, zonder zware belading.
La vie est belle.
Je gebruikt waarschijnlijk veel meer electrische zaken als lichten enzo. Bij oudere auto's heb ik wel gehoord dat dit tot 12 % verschil kan zijn.
Gebruik van elctriciteit kost benzine. Kun je goed horen als je bij stationair draaiende motor je lichten aan doet. Je motor gaat duidelijk zwaarder draaien.
Mart
Gebruik van elctriciteit kost benzine. Kun je goed horen als je bij stationair draaiende motor je lichten aan doet. Je motor gaat duidelijk zwaarder draaien.
Mart
In de winter wordt je motorolie nooit lekker warm en daardoor draait je motor niet optimaal en gaat dus meer brandstof verbruiken.
Daarom is het van groot belang om een winterkapje er voor te houden.
Maar 20 l/200 km is absurd. Over hoe lang gaat deze meting? Hele winter?
Daarom is het van groot belang om een winterkapje er voor te houden.
Maar 20 l/200 km is absurd. Over hoe lang gaat deze meting? Hele winter?
Laatst gewijzigd door Handjes op do 22 mar, 2007 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
La vie est belle.
Zoals je gelezen hebt heb ik ook veel gedoe gehad met verbruik in mijn Ami.
Nu ook in de Eend carburateur mijn oude sproeiers gezet. In combinatie met het winterkapje gaat het wat beter heb ik de indruk.
Omdat ikzelf de carburateur nu al 82 keer erop en eraf heb gehaald heb ik 'm nu maar laten afstellen op CO in Zutphen. Die stond nl. op 8,80 en moet geloof ik onder de 2,0 zitten.
Elke keer als je sproeiers verandert zul je eigenlijk ook CO moeten afstellen.
Mart
Nu ook in de Eend carburateur mijn oude sproeiers gezet. In combinatie met het winterkapje gaat het wat beter heb ik de indruk.
Omdat ikzelf de carburateur nu al 82 keer erop en eraf heb gehaald heb ik 'm nu maar laten afstellen op CO in Zutphen. Die stond nl. op 8,80 en moet geloof ik onder de 2,0 zitten.
Elke keer als je sproeiers verandert zul je eigenlijk ook CO moeten afstellen.
Mart