De meeste eendenboeren kunnen de remleidingen wel op iedere gewenste lengte maken.Punky schreef: Zijn er stukken leiding verkrijgbaar om de huidige leiding te verlengen?
Aangepast ivm forumregels.

De meeste eendenboeren kunnen de remleidingen wel op iedere gewenste lengte maken.Punky schreef: Zijn er stukken leiding verkrijgbaar om de huidige leiding te verlengen?
Ik betwijfel of het in de temp van de LHM ligt. Het klinkt wel logisch, maar het kookpunt van LHM ligt op 255 graden celsius. Als die temp niet bereikt word ontstaat er geen damp. En zou je dus (in theorie) niet door je rem kunnen trappen. Tenzij je natuurlijk oude LHM hebt. Maar die was al vervangen.Punky schreef: Ook de andere remleiding die naar voren loopt (origineel) voelde even warm aan. De achterste remleiding op 1 punt ietsjes warmer, maar nog goed vast te pakken.
Ik ga dit plannetje eens uitvoeren.jeroentje schreef:Klein actieplannetje:
- Achterremmen vernieuwen (wilde je toch al doen)
- Goed kijken of er ergens iets (minimaal) lekt.
Leidingen (lichtjes aangetast door de roest ?? daar waar je het niet kan zien.)
Verdeelblokje bij de achteras
Remklauwen (ontluchtingsnippels niet vervormd ??)
- Zijn de zuigers in de remklauwen goed gangbaar ?? (allemaal)
- Is de handrem correct afgesteld ?
- Achterremmen goed stellen na het vervangen.
- Hoofdremcilinder nog Oke. Eventueel deze in een andere testen. (die eerst natuurlijk
wel goed remde)
Als je een minimaal lekje hebt kan er lucht in je systeem komen. En die lucht kan weer dit gedrag veroorzaken. Ook het feit dat je de eerste 430 km gewoon hebt kunnen rijden, doet het vermoeden aansterken dat het niet van de warmte komt.Punky schreef: Maar zou een lek in de leiding dit probleem kunnen veroorzaken dan, want het is alleen bij veel remwerk en een warm blok. Eerst 430km rustig aan was er niks aan de hand namelijk.
Dan heeft iemand die eruit gejat ofzo? Denk dat je geluk hebt gehad.gerard560 schreef:wat ik gister meemaakte ik had de eend rijden maar had nooit
op de remblokken gelet maakte wel raar geluid
ik dacht ja na 10 jaar stil kan dat wel kloppen
had gister nieuwe blokken binnengekregen
ging de hele boel vervangen en tot mijn verbazing
helemaal geen remblokken aanwezig niets de zuigers stonden tegen de schijven aan ik heb in mijn leven een hoop meegemaakt maar dit slaat wel alles
gr gerard
Dit ben ik misschien vergeten te vertellen. De remproblemen deden zich ook al voor voor de blokrevisie en dan met name na sportief rijden op een warme dag.jeroentje schreef:Als je een minimaal lekje hebt kan er lucht in je systeem komen. En die lucht kan weer dit gedrag veroorzaken. Ook het feit dat je de eerste 430 km gewoon hebt kunnen rijden, doet het vermoeden aansterken dat het niet van de warmte komt.Punky schreef: Maar zou een lek in de leiding dit probleem kunnen veroorzaken dan, want het is alleen bij veel remwerk en een warm blok. Eerst 430km rustig aan was er niks aan de hand namelijk.